Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til ny Hotliner ( F5B modell)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by jijohans View Post
    Når jeg leser om disse problemene folk har med Kontronik esc så begynner jeg å lure på om man bare skal handle yge med en gang til hårete oppsett... Hadde jo tenkt å ha koby 90 og en kira 480 i min X når den kommer, men begynner å lure på om det virkelig er så lurt...
    Hva slags oppsett skal du ha? Gir + propell?
    Olav Jørgensen
    Low & fast

    Comment


    • Originally posted by Olavjoergensen View Post
      Hva slags oppsett skal du ha? Gir + propell?
      Har ikke sett så nøye på det. Men tenkte noe slikt som 4s2700 65tp og kira 480-38 5,2 med 12,8x13 rfm. Skulle vel gi i overkant av 1kw...
      -Jim Johansen-
      Flyklart:
      Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
      Under construction:
      Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

      Comment


      • For å ha nevnt det så testet jeg S16 engang til men nå med oppvarmede Lipo celler til ca 37 grader i en hjemmelaget boks som fungerer på 12 volt og 230 volt med varme element, sirkulasjonsvifte en inverter, termostat styrt element, eget temperatur display
        På første burst fikk jeg nå 335 ampere, 329 på andre burst så var det dødt fra regulator igjen. Samme feil melding som før...
        Men som man kan se så fikk jeg nå over 30 amp mer på max enn om batteriet var oppvarmet som følge av bruk!
        Olav Jørgensen
        Low & fast

        Comment


        • Originally posted by jijohans View Post
          Har ikke sett så nøye på det. Men tenkte noe slikt som 4s2700 65tp og kira 480-38 5,2 med 12,8x13 rfm. Skulle vel gi i overkant av 1kw...
          Det burde jo fungere fint med Jive'n det. Regner med du da skal fly med vanlig throttle!
          Mitt blir ganske likt Kira 480-50 5,2:1, 3s TP 2700 65C, 12*17 med 7 graders spinner twist
          Rett over 1 kw på dette og, med utgangspunkt i Jive 100
          Olav Jørgensen
          Low & fast

          Comment


          • Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1334495966.027481.jpg
Views:	1
Size:	66.8 KB
ID:	587724Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1334495974.048568.jpg
Views:	1
Size:	96.7 KB
ID:	587725

            Varme boksen!!!
            PS: aluplata inni er ikke ferdig perforert enda, kun montert for test. Alt utstyret ligger under den
            Olav Jørgensen
            Low & fast

            Comment


            • Originally posted by Olavjoergensen View Post
              Det burde jo fungere fint med Jive'n det. Regner med du da skal fly med vanlig throttle!
              Mitt blir ganske likt Kira 480-50 5,2:1, 3s TP 2700 65C, 12*17 med 7 graders spinner twist
              Rett over 1 kw på dette og, med utgangspunkt i Jive 100
              Ja, tenkte å kjøre vanlig throttle og da lurer jeg om ikke koby 90 holder...
              Forvarming av cellene ser ut til å ha meget god effekt, så da må man vel bare bestille et slikt varme rør fra Hoellein...
              -Jim Johansen-
              Flyklart:
              Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
              Under construction:
              Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

              Comment


              • Originally posted by Olavjoergensen View Post
                Kontronik på Neu er nok ingen god løsning.
                Dette fungerer jo forsåvidt, men slår seg av på ekstrem overlast. Skal gå ann å fjerne den sperren, den skal ikke være der i mode 5 som sagt. Men mulig den har en funksjon på det alikevel.... Er forskjell på litt overlast og 250A overlast
                Det ligger i hardwaren til regulatoren og kan ikke slås av. Mode 5 slår av alle sperrer, men kun de som ligger i softwaren. Dette har Kontronik fått mye pepper for.
                Øystein T.

                EF Extra 300 70"
                Speedfire F5B
                Baudis Fosa F3B
                Ascot F3B
                Lynx Carbon
                EF Extra 300, 58" Electric
                T-Rex 700N

                www.artistic3d.net

                Comment


                • Originally posted by OTA View Post
                  Det ligger i hardwaren til regulatoren og kan ikke slås av. Mode 5 slår av alle sperrer, men kun de som ligger i softwaren. Dette har Kontronik fått mye pepper for.
                  Ja det forklarer jo noe kan man si! Men hva er ampere grensen på den sperren?
                  Håper for guds skyld den er annerledes på FAI 150+
                  Olav Jørgensen
                  Low & fast

                  Comment


                  • Originally posted by Olavjoergensen View Post
                    Ja det forklarer jo noe kan man si! Men hva er ampere grensen på den sperren?
                    Håper for guds skyld den er annerledes på FAI 150+
                    Kontronik oppgir rundt 270A for en Jive HV80, men det kan nok variere litt.......
                    Håper også at de har fikset opp i dette på FAI 150, men det tviler jeg vel litt på. Men, denne regulatoren er jo større og hardwaren har kanskje et mye høyere innslag for nedstengning. Dog bare spekulasjoner fra min side.
                    Øystein T.

                    EF Extra 300 70"
                    Speedfire F5B
                    Baudis Fosa F3B
                    Ascot F3B
                    Lynx Carbon
                    EF Extra 300, 58" Electric
                    T-Rex 700N

                    www.artistic3d.net

                    Comment


                    • Noe annet ville jo vært håpløst. Dette er jo en F5B motor + regulator kombo fra Kontronik selv!
                      FAI 150 er en del tykkere enn Jive 100, får høre med Jespersen på mandag
                      Last edited by Olavjoergensen; 15-04-12, 19:44.
                      Olav Jørgensen
                      Low & fast

                      Comment


                      • Har grublet litt, jeg tror kanskje at sperren i Jive 100 kan være ca 300 amp.
                        Jeg har jo nå flydd den 3 turer hvor den har fungert 2 opptrekk også vært dødt.
                        Ved målinger på bakken så trekker jeg jo ikke mer enn ca 280 amp på de 2 første før den så passerer 300 amp på den tredje bursten.
                        Så jeg antar derfor at det kan være 300 amp, må kanskje ha hatt litt flaks når jeg fikk en 335 amp måling!
                        Olav Jørgensen
                        Low & fast

                        Comment


                        • gutta i UK bruker en JAZZ FAI i et oppsett som drar ca 350A så med denne ESC'en burde man ha noe å gå på

                          404 - Page Not Found
                          Last edited by Quadrocopter; 16-04-12, 08:03. Reason: qwerty

                          Comment


                          • Originally posted by Quadrocopter View Post
                            gutta i UK bruker en JAZZ FAI i et oppsett som drar ca 350A så men denne ESC'en burde man ha noe å gå på

                            404 - Page Not Found
                            Ja har oppdaget det. Spørs om det ikke blir en slik på meg også, har jo allerede eget RX batteri montert
                            Olav Jørgensen
                            Low & fast

                            Comment


                            • Friskt fraspark
                              I hangaren:

                              SpeedFire F5B
                              X-plane fra www.yuri-models.com
                              Hawk F5B
                              MiniHawk (2stk)
                              3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                              UM Stryker Q 180
                              FPV Raptor
                              EPO Cessna (156cm)

                              Comment


                              • [QUOTE=OTA;313910]Kontronik oppgir rundt 270A for en Jive HV80, men det kan nok variere litt.......
                                Håper også at de har fikset opp i dette på FAI 150, men det tviler jeg vel litt på.

                                Jeg har nok større tillit til Kontronik enn som så.
                                Jive 100 LV har ikke vært ment og være en F5B FAI regulator, det er JIVE 150 FAI.
                                Selv i konkuransemode så er det sikkerhetsfunksjoner i JIVE 100 LV.
                                Disse er ikke i en JAZZ 18FAI, slik at selv om denne er mindre robust enn en JIVE 100 LV. så slår den seg ikke av.

                                Jeg synes det er bedre og få pepper for at sikkerthetsfunksjoner sikrer regulatoren, enn å få pepper for at de brenner opp.
                                Thorbjørn.

                                Comment

                                Working...
                                X