Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til ny Hotliner ( F5B modell)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nå har jeg dukket borti enda et problem med Jive 100 LV.
    Koblet den til Kira 480-50 5,2:1 gir og fikk beskjed om at motor inductance is too small, change motor. Prøvde så med Kira 480-50 uten gir og fikk samme beskjed.... Grrrrrrr! Beggge fungerer riktignok i FAI mode men da får jeg ikke bruke vanlig throttle men kun av/på. Hadde tenkt å ta maiden på X i morgen Men nå krangler Kontronik ESC tydeligvis med sine egne også
    Olav Jørgensen
    Low & fast

    Comment


    • Veldig så kresne de var de regulatorene der da...
      I hangaren:

      SpeedFire F5B
      X-plane fra www.yuri-models.com
      Hawk F5B
      MiniHawk (2stk)
      3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
      UM Stryker Q 180
      FPV Raptor
      EPO Cessna (156cm)

      Comment


      • Jøss, at Jive er en arrogant, kresen sak er en ting, men den tar vel kaka når den ikke aksepterer sine egne motorer

        Har du sendt en mail til Kontronik om dette ?
        Øystein T.

        EF Extra 300 70"
        Speedfire F5B
        Baudis Fosa F3B
        Ascot F3B
        Lynx Carbon
        EF Extra 300, 58" Electric
        T-Rex 700N

        www.artistic3d.net

        Comment


        • Originally posted by OTA View Post
          Jøss, at Jive er en arrogant, kresen sak er en ting, men den tar vel kaka når den ikke aksepterer sine egne motorer

          Har du sendt en mail til Kontronik om dette ?
          Nei har ikke det foreløpig!
          Sendte mail dit forrige gang jeg fikk den til å slå ut på overlast i FAI mode men har ikke fått noe svar enda!
          Skal nok få sagt ifra om det, skal prøve med en Kira 480 med lavere KV å se om det går
          Olav Jørgensen
          Low & fast

          Comment


          • Ja lavere KV er som regel større induktans, så det går sikkert.
            Du må bare purre på Kontronik. De har ihvertfall pleid å svare meg når jeg sender mail (gjerne med et par purringer).
            Kan godt hende de velger å overse mailen din om overlast..........eller svarer at sånn er det og at du burde være glad den kutter fremfor å brenne opp
            Øystein T.

            EF Extra 300 70"
            Speedfire F5B
            Baudis Fosa F3B
            Ascot F3B
            Lynx Carbon
            EF Extra 300, 58" Electric
            T-Rex 700N

            www.artistic3d.net

            Comment


            • Når det gjelder at den slått ut på overlast så kan jeg på en måte slå meg til ro med det, det har hvertfall en fornuftig foklaring og en hensikt bak seg.
              Men når den ikke tar sine egne motorer, det syntes jeg er svakt
              Last edited by Olavjoergensen; 05-05-12, 13:35.
              Olav Jørgensen
              Low & fast

              Comment


              • Sendte en mail til dem nå så får vi se hva de svarer, hvis de svarer da
                Olav Jørgensen
                Low & fast

                Comment


                • Den fungerer med engang på både Kira 480-31 og 480-34!
                  Da er det ikke store forskjellen som gjør at den ikke vil, har ikke målt motorene med Ohmmeter men kan neppe tro at forskjellen er gigantisk
                  Olav Jørgensen
                  Low & fast

                  Comment


                  • Olav, vet du om Hr Freudenthaler har noen andre propeller på gang i samme gate som 12x17 ? Har sendt forespørsel på dette samt en 12x17 som helt klart ser lovende ut. De er litt trege til å svare denne gangen i motsetning til hva jeg har erfart tidligere...

                    Thomas
                    Hangar:
                    Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

                    "In thrust I believe"

                    Comment


                    • Vet ikke om han har noe annet på gang.
                      De har vært litt trege på å svare de siste ukene, før fikk jeg svar brennkvikt
                      Olav Jørgensen
                      Low & fast

                      Comment


                      • Så var X-plane dau gitt .....
                        Fikk puttet inn en 100 amp dymond ESC for å få fløyet i dag
                        Modellen launchet helt fint med et lite kast med litt over halv gass, modellen trengte et par knepp høyde så var alt fint.
                        Fløy en 5-6 minutter og fikk litt inntrykk av modellen, den går utvilsomt som på skinner, retnings stabil som få, roller fint og seiler ikke så værst med litt flap. MEN så plutselig blir modellen helt villstyring, looper å går hit å dit før jeg ut av det blå får igjen kontrollen! Flyr umiddelbart inn for å lande men gjør en kjempe overshoot, drar rundt å prøver igjen å denne gangen går det neeesten, skal dra rundt enda engang men så blir den villstyring igjen å går i god fart rett ned i jordet.
                        Modellen er vræk, Lipopakka er defekt, motoren som jeg fikk i går er ødelagt og regulatoren er HELT smeltet ned. BEC kretsen er helt død ved test på bakken og det forklarer jo årsaken..... Men jeg lurer på hvorfor den røyk, oppsettet trekker 145 amp i peak og kommer ikke over 100amp før rundt 3 kvart gass, den ble fløyet pent i dag med litt opptrekk og så seiling osv.... Hadde regnet med den skulle tåle dette men dog
                        I selve kræsjen så har lipo og regulator truffet motor viklingene så hardt at den ene er knekt av akkurat der den kommer ut mens de 2 andre har fått seg en real svekking! Akselen fra gearbox ser ut som en banan og er neppe helt i orden
                        Olav Jørgensen
                        Low & fast

                        Comment


                        • Bilder
                          Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1336234041.418427.jpg
Views:	1
Size:	141.5 KB
ID:	588235
                          Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1336234052.508123.jpg
Views:	1
Size:	153.5 KB
ID:	588236
                          Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1336234064.135950.jpg
Views:	1
Size:	126.8 KB
ID:	588237
                          Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1336234091.535051.jpg
Views:	1
Size:	120.7 KB
ID:	588238
                          Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1336234102.511590.jpg
Views:	1
Size:	121.2 KB
ID:	588239
                          Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1336234114.192229.jpg
Views:	1
Size:	90.7 KB
ID:	588240
                          Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1336234126.186766.jpg
Views:	1
Size:	55.0 KB
ID:	588241
                          Olav Jørgensen
                          Low & fast

                          Comment


                          • Utrolig kjedelig!!

                            Husk at BEC'en kan ha tatt kvelden i møte med moder jord, flere servoer som staller + sikkert andre ting som sluker strøm (avrevne ledninger etc)

                            Har du kjørt motorene over litt lenger tid når du har stått på bakken - en alt for varm ESC kan for påvirke BEC'en slik at den blir ustabil!

                            Men dette er vel en del av "Hotliner" gamet så det er bare å bite tennene sammen og hive seg over et nytt prosjekt
                            Last edited by Quadrocopter; 05-05-12, 17:31.

                            Comment


                            • Utrolig kjedelig Olav Kjenner ikke Dymond, men er generelt skeptisk til innebygd BEC med unntak av Jive. I hotliner bruker jeg alltid ekstern regulator, så jeg ihvertfall har en viss sjanse hvis regulatoren går åt skogen.

                              Mange "billig" regulatorer (inkl CC) har knapt kapasitet til annet enn å drive indoor modeller..........

                              Hvilket oppsett kjørte du idag. Kira xxx med Dymond, 3S og RF 12 x 17 ?
                              Last edited by OTA; 05-05-12, 17:57.
                              Øystein T.

                              EF Extra 300 70"
                              Speedfire F5B
                              Baudis Fosa F3B
                              Ascot F3B
                              Lynx Carbon
                              EF Extra 300, 58" Electric
                              T-Rex 700N

                              www.artistic3d.net

                              Comment


                              • Originally posted by Quadrocopter View Post
                                Utrolig kjedelig!!

                                Husk at BEC'en kan ha tatt kvelden i møte med moder jord, flere servoer som staller + sikkert andre ting som sluker strøm (avrevne ledninger etc)

                                Har du kjørt motorene over litt lenger tid når du har stått på bakken - en alt for varm ESC kan for påvirke BEC'en slik at den blir ustabil!

                                Men dette er vel en del av "Hotliner" gamet så det er bare å bite tennene sammen og hive seg over et nytt prosjekt
                                Brukte en 100 amp Dymond husker ikke konkret typen nå
                                Men det jeg glemte skrive var at sendern varslet akkurat på samme måte som om RX manglet strøm, sånn den gjør hvis jeg skrur av RX på bakken. Dette går via telemetrien, og begge gangene hadde sendern det samme varslet, altså ingen kontakt overhodet.
                                Hadde RX spenning eller RX signalene vært dårlige så hadde sendern sagt ifra.
                                På bakgrunn av dette så konkluderte jeg med at BEC kretsen gikk føyka i lufta
                                Olav Jørgensen
                                Low & fast

                                Comment

                                Working...
                                X