Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til ny Hotliner ( F5B modell)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen oppdateringer på X`en ? Fikk vel med meg at du desverre hadde litt servoproblemer....
    Øystein T.

    EF Extra 300 70"
    Speedfire F5B
    Baudis Fosa F3B
    Ascot F3B
    Lynx Carbon
    EF Extra 300, 58" Electric
    T-Rex 700N

    www.artistic3d.net

    Comment


    • Det er riktig - 3 av de 4 Hyperion DS09-ene jeg skulle ha i vingen var kaputt ved ankomst. Sendt tilbake og venter på nye som skal være underveis. Har brukt ventetiden til å teste motoroppsettet, og det testet til ca 2,7kW statisk. Vingeposer ble laget i går...
      Sånn går no dagan
      I hangaren:

      SpeedFire F5B
      X-plane fra www.yuri-models.com
      Hawk F5B
      MiniHawk (2stk)
      3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
      UM Stryker Q 180
      FPV Raptor
      EPO Cessna (156cm)

      Comment


      • Ikkje bra Du må lufte den før den får alderdomsvansker

        Var forresten i Hanstholm i helgen. Nydelig vær og lite vind gjorde det svært praktisk å ha Surprisen med. Fikk endel turer på den med noen ganske rå low passes langs hengkanten. Muligens et par av publikummerne også fikk bittelitt lyst på en hotliner....
        Øystein T.

        EF Extra 300 70"
        Speedfire F5B
        Baudis Fosa F3B
        Ascot F3B
        Lynx Carbon
        EF Extra 300, 58" Electric
        T-Rex 700N

        www.artistic3d.net

        Comment


        • Du tok ikke noe video, vel?
          I hangaren:

          SpeedFire F5B
          X-plane fra www.yuri-models.com
          Hawk F5B
          MiniHawk (2stk)
          3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
          UM Stryker Q 180
          FPV Raptor
          EPO Cessna (156cm)

          Comment


          • Desverre, ikke noe onboard, men det ble vel filmet litt av en av de andre gutta. Skal poste hvis jeg får grabba tak i noe som er verdt å se. Må se å få meg et lite onboard kamera.

            Du hadde handlet et lite og greit på Ebay, men der er jeg helt grønn. Har aldri kikket på hvordan det fungerer og liker vel normalt helst å handle ting og tang på plast i velkjente butikker.

            Noen anerkjente butikker som har noe brukelig ?
            Øystein T.

            EF Extra 300 70"
            Speedfire F5B
            Baudis Fosa F3B
            Ascot F3B
            Lynx Carbon
            EF Extra 300, 58" Electric
            T-Rex 700N

            www.artistic3d.net

            Comment


            • Det fine med det jeg kjøpte på eBay er at det kostet 39 dollar og veier bare 17 gram, likevel tar det film i 720p med 30 bilder per sekund. Opereres med 2 knapper og er veldig enkelt. Fester det med borrelåsteip over alt...

              Jeg har planer om å oppgradere til et skikkelig actioncamera som tar film i 1080p, og det ser ut til at jeg kommer til å gå for det nye Contour Roam. Dette koster et par tusenlapper, veier 123 gram og kan festes på mye ved hjelp ab brakett, stroppe etc. som man kan få tak i. Dette selges i norske butikker, f.eks. Contour ROAM Hjelmkamera NYHET! - FotoVideo . Det egner seg veldig godt som "hjelmkamera" også, noe som er en veldig grei måte å dokumentere sine flighter på.

              Her er et eksempel fra Jackosmeister (filmet med Contour HD i 720p):
              I hangaren:

              SpeedFire F5B
              X-plane fra www.yuri-models.com
              Hawk F5B
              MiniHawk (2stk)
              3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
              UM Stryker Q 180
              FPV Raptor
              EPO Cessna (156cm)

              Comment


              • Tenker du å bruke contouren på flyet også ? Ville vel tippe den påvirker aerodynamikken endel. Min bekymring er at den på toppen av kroppen lager problemer og turbulens for halen.
                Synes hotliner egner seg best for onboard, da man bruker rimelig stort luftrom og modellen er ofte i litt kjedelig avstand for kamera plassert ved piloten....


                Hva med et slikt ? Kan vel duge bra selv om det kanskje ikke er av det aller minste.
                FlyCamOne2 V2 - Zoopa Sportpack - FC2060
                Last edited by OTA; 19-10-11, 21:16.
                Øystein T.

                EF Extra 300 70"
                Speedfire F5B
                Baudis Fosa F3B
                Ascot F3B
                Lynx Carbon
                EF Extra 300, 58" Electric
                T-Rex 700N

                www.artistic3d.net

                Comment


                • Nei, det blir for stort slik jeg ser det i forhold til å ha det på en hotliner, selv om det er blitt gjort (se post nr 18 ). Jeg har andre modeller som egner seg bedre til kameraflyging, og aller best er vel RiteWing Zephyr. Dette brukes som FPV-fly og er helt vanvittig bra til det formålet. Har en kompis som nettopp har bestilt seg et kit, så det skal bli spennende å følge med.

                  Litt utenfor tema, men det går vel greit - er jo bare du og jeg her inne likevel ser det ut som

                  (en av de tøffeste jeg har sett!!!)
                  I hangaren:

                  SpeedFire F5B
                  X-plane fra www.yuri-models.com
                  Hawk F5B
                  MiniHawk (2stk)
                  3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                  UM Stryker Q 180
                  FPV Raptor
                  EPO Cessna (156cm)

                  Comment


                  • Kult. Tror ikke vi skal bekymre oss veldig for litt OT her......
                    Personlig er jeg ikke noen foto/kamera fantast, men innrømmer glatt at det finnes kult utstyr der ute og mange bra videoer.
                    For mitt vedkommende blir det nok begrenset til litt onboard og kanskje en filmsnutt fra pilotplass.
                    Øystein T.

                    EF Extra 300 70"
                    Speedfire F5B
                    Baudis Fosa F3B
                    Ascot F3B
                    Lynx Carbon
                    EF Extra 300, 58" Electric
                    T-Rex 700N

                    www.artistic3d.net

                    Comment


                    • Da duger det kameraet fra eBay. Du kan lese mer om det samt se noen snutter i tråden jeg startet her: (MFN) ModellflyNytt.no
                      I hangaren:

                      SpeedFire F5B
                      X-plane fra www.yuri-models.com
                      Hawk F5B
                      MiniHawk (2stk)
                      3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                      UM Stryker Q 180
                      FPV Raptor
                      EPO Cessna (156cm)

                      Comment


                      • Bare fortsett gutter. Jeg blir mer og mer gira om dagen. Har funnet frem min Voodoo som skal få en liten oppussing før den skal på vingene igjen. Forhåpentligvis raskere enn 300km/t. Til info så er Voodoo en liten Pylon modell beregnet for speed 400. vingespenn er er drøye 80 cm. Selges hos Høllein. Motor er Neu 1105 2,5Y.
                        Yngve Sekkenes

                        http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

                        Comment


                        • *thumbs up*
                          I hangaren:

                          SpeedFire F5B
                          X-plane fra www.yuri-models.com
                          Hawk F5B
                          MiniHawk (2stk)
                          3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                          UM Stryker Q 180
                          FPV Raptor
                          EPO Cessna (156cm)

                          Comment


                          • Originally posted by Arcteryxxx View Post
                            er jo bare du og jeg her inne likevel ser det ut som
                            Jeg lurer her inne jeg og. Moro å følge med på hva andre driver med. Får brukt min surprise 12 endel, men det er jo en ren nybegynnermodell i denne sammenheng
                            Audun

                            Comment


                            • Originally posted by AudunT View Post
                              Jeg lurer her inne jeg og. Moro å følge med på hva andre driver med. Får brukt min surprise 12 endel, men det er jo en ren nybegynnermodell i denne sammenheng
                              En S12 er vel neppe noen nybegynnermodell - iallfall ikke i min bok. Hvilket oppsett har du i den?

                              Hyggelig å se at det er flere enn meg og OTA som er her.
                              I hangaren:

                              SpeedFire F5B
                              X-plane fra www.yuri-models.com
                              Hawk F5B
                              MiniHawk (2stk)
                              3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                              UM Stryker Q 180
                              FPV Raptor
                              EPO Cessna (156cm)

                              Comment


                              • Originally posted by Arcteryxxx View Post
                                En S12 er vel neppe noen nybegynnermodell - iallfall ikke i min bok. Hvilket oppsett har du i den?

                                Hyggelig å se at det er flere enn meg og OTA som er her.
                                1509 1.5D 1/6.7, PHX125, RFM 16x17 slim på 4S. Passe raskt til min S-12 siden den har delt vinge, og oppsettet er "bullet proof" da ingen av komponentene er presset særlig hardt. Trekker 210-220A statisk, tipper 170-180A i lufta basert på hvor mye jeg putter tilbake i pakka. Uansett nok til at folk som ikke driver med hotliner synes det ser moro ut, og absolutt håndterbart for en "søndagsflyger".

                                Neste hotliner jeg skal ha meg blir nok en backfire fra FVK. Den skal i tilfelle ha hel vinge og mere krefter. Vet bare ikke når, har noen andre prosjekter på gang som og koster litt penger.
                                Audun

                                Comment

                                Working...
                                X