Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tråden om det store flyet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Da er det vel bare å si gratulere med overstått dag, og håpe du fikk det du ønsket deg, samt gjøre som du vil hele dagen
    Emil Nilsen
    www.rcpro.no

    Comment


    • Hei Emil.
      Tusen takk for det.
      Jeg er heldig og har en veldig snill samboer, så jeg gjør egentlig som jeg vil alle dager, ikke alltid like populært, men det har gått bra i snart 6 år nå.

      Jeg er hjemmeværende fortiden pga en rygg som har gått fullstendig på trynet, har betennelse i og rundt ryggraden, så det er litt tunge dager, men det hjelper å ha noe å sysle med i kjelleren, samt å gå lange turer med bikkja (assistenten) når han ikke drikker øl.
      Så jeg går en usikker fremtid imøte hva angår helse og jobb, men er ved godt mot
      Knut Erik
      But it flies, so who cares??
      www.torqueroller.com
      Steikje galen
      www.skalamodellflyklubb.no
      www.teamflyingcircus.com

      Comment


      • Gratulere med dagen ja!

        Må bare bøye meg i restene av balsastøvet og si jeg er imponert over byggingen og energien du har i dette

        Når kommer du til Skoger og flyr med oss?
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • Auda, det griper så kraftig inn i tilværelsen når noe skjer med ryggen håper det retter seg til fort, slik at du kan komme inn i den vanlige tralten igjen. Godt for både deg og oss at du har dette prosjektet gående i hvertfall =) Gratulerer med vell overstått, og med tålmodig frue, jeg kan ikke engang forestille meg at frua mi hadde vært SÅ tålmodig, så du er en heldig mann =) En glede å følge med på progressen, dette her er til stor inspirasjon for, tør jeg påstå, oss alle
          Med vennlig hilsen
          Asbjørn Kristiansen, Ski
          -------------------
          Teori er når man skjønner alt,
          men ingenting fungerer som det skal..

          Praksis er når alt fungerer som det skal,
          men ingen skjønner hvorfor..

          Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
          ingenting fungerer som det skal,
          og ingen skjønner hvorfor..
          ------------------------------
          http://www.f-16.net/

          http://i62.photobucket.com/albums/h1...aximus/wtc.gif

          Comment


          • Det man ikke får til bursdag...

            dessuten har jeg bursdag i dag, så da gjør jeg litt som jeg vil [/QUOTE]


            GRATTIS FORRESTEN!!! (min tur om 1 1/2 mnd..)
            Det man ikke får til bursdag...kjøper man selv he he...
            Mvh.
            Rolv Leirro

            Comment


            • Gratulerer til dere begge

              Comment


              • Rygg er et helv...

                Originally posted by Eagle View Post
                Hei Emil.
                Tusen takk for det.
                Jeg er heldig og har en veldig snill samboer, så jeg gjør egentlig som jeg vil alle dager, ikke alltid like populært, men det har gått bra i snart 6 år nå.

                Jeg er hjemmeværende fortiden pga en rygg som har gått fullstendig på trynet, har betennelse i og rundt ryggraden, så det er litt tunge dager, men det hjelper å ha noe å sysle med i kjelleren, samt å gå lange turer med bikkja (assistenten) når han ikke drikker øl.
                Så jeg går en usikker fremtid imøte hva angår helse og jobb, men er ved godt mot
                Godt å vite at jeg ikke er alene!
                Jeg vet masse om rygg...6-8 prolapser - isjas og allt det der...Står mange ggr. som ei kråke og flyr men ut og fly det skal en..Bare med få ekstreme unntak da.

                God bedring da!
                Mvh.
                Rolv Leirro

                Comment


                • Samboere og modellflyvning

                  [QUOTE=Eagle;233671]Hei Emil.
                  Tusen takk for det.
                  Jeg er heldig og har en veldig snill samboer, så jeg gjør egentlig som jeg vil alle dager, ikke alltid like populært, men det har gått bra i snart 6 år nå.

                  Samboere/ektefeller og modellflyvning..Tråkka litt på siden i tråden din..men håper det er ok.
                  Joda jeg kjenner den med den balansegangen..i ekteskapelige omgivelser. Det er som en knivegg. Gi og ta..kjenne psykologiens hemmeligheter når det trengs. Vet om iallfall 8-10 som ramla i steinura og mistet ballansen..feil vei! Du/dere vet at på den ene siden er det omtrent fritt fall og på den andre fast grunn..Det gjelder å kjenne hvor det tynger mest eller finne likevekten!
                  Mvh.
                  Rolv Leirro

                  Comment


                  • Finnes nok av eksempler på at hobby er synonymt med å ha ett bein i grava og det andre på et bananskall - sånn rent forholdsmessig - det er vel den gylne regel om at alt kan overdrives man bør ha i bakhodet.

                    OnTopic igjen: Hvordan ser du for deg festing av hovedvingene når du skal sette sammen sleden på flystripa?
                    Med vennlig hilsen
                    Asbjørn Kristiansen, Ski
                    -------------------
                    Teori er når man skjønner alt,
                    men ingenting fungerer som det skal..

                    Praksis er når alt fungerer som det skal,
                    men ingen skjønner hvorfor..

                    Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
                    ingenting fungerer som det skal,
                    og ingen skjønner hvorfor..
                    ------------------------------
                    http://www.f-16.net/

                    http://i62.photobucket.com/albums/h1...aximus/wtc.gif

                    Comment


                    • Hoved vingene blir festet på "normal" måte, med islagsmuttere på innsiden av hovedspantet, og så blir det skrudd 2 bolter inn i hver vinge, gjennom motorspantene.
                      Tror du jeg får noen problemer med dette, siden du spør? Ble nysgjerrig nå
                      Knut Erik
                      But it flies, so who cares??
                      www.torqueroller.com
                      Steikje galen
                      www.skalamodellflyklubb.no
                      www.teamflyingcircus.com

                      Comment


                      • Knut Erik er en go`gutt asså
                        Det flyet der blir faktisk noe av, ikke bare en leik oppi hodet.
                        Stå på!
                        Mvh
                        Gudmund

                        Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                        Comment


                        • Hei Gudmund.

                          Joda, dette blir det noe av, det er helt sikkert. Er veldig gira på å få starte opp på Ultimaten oxo. Hadde jeg hatt større hobbyrom, tror jeg at jeg hadde begynnt på den, og jobbet på begge flyene samtidig Og det er ikke tull engang.

                          Håper du kommer til Fagernes, jeg har ikke noe fly klart i år, men det skulle visstnok ordne seg uansett har jeg blitt fortalt. Om du tar med ørna, så kan jeg sikkert låne en sleper av Riis og så drar vi den opp
                          Knut Erik
                          But it flies, so who cares??
                          www.torqueroller.com
                          Steikje galen
                          www.skalamodellflyklubb.no
                          www.teamflyingcircus.com

                          Comment


                          • Originally posted by Eagle View Post
                            Hei Gudmund.

                            Joda, dette blir det noe av, det er helt sikkert. Er veldig gira på å få starte opp på Ultimaten oxo. Hadde jeg hatt større hobbyrom, tror jeg at jeg hadde begynnt på den, og jobbet på begge flyene samtidig Og det er ikke tull engang.

                            Håper du kommer til Fagernes, jeg har ikke noe fly klart i år, men det skulle visstnok ordne seg uansett har jeg blitt fortalt. Om du tar med ørna, så kan jeg sikkert låne en sleper av Riis og så drar vi den opp
                            Må bygge om til Rotowing først. Og helga stemmer ikke med turnusen..
                            Men slepe får du helt sikkert en annen gang
                            Mvh
                            Gudmund

                            Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                            Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                            Comment


                            • Originally posted by Eagle View Post
                              Hoved vingene blir festet på "normal" måte, med islagsmuttere på innsiden av hovedspantet, og så blir det skrudd 2 bolter inn i hver vinge, gjennom motorspantene.
                              Tror du jeg får noen problemer med dette, siden du spør? Ble nysgjerrig nå
                              Hehe, nei, på ingen måte, har ikke selv bygget fly med delte vinger, så jeg var mest nysgjerrig på hvordan det gjøres =)
                              Med vennlig hilsen
                              Asbjørn Kristiansen, Ski
                              -------------------
                              Teori er når man skjønner alt,
                              men ingenting fungerer som det skal..

                              Praksis er når alt fungerer som det skal,
                              men ingen skjønner hvorfor..

                              Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
                              ingenting fungerer som det skal,
                              og ingen skjønner hvorfor..
                              ------------------------------
                              http://www.f-16.net/

                              http://i62.photobucket.com/albums/h1...aximus/wtc.gif

                              Comment


                              • Jeg vil nok gjøre det som beskrevet, siden de fleste produsentene gjør det slik.
                                I morgen skal jeg støpe hylsa for vingerøret, mulig jeg får borret opp motorspantene og limt den inn også, så da blir det noen bilder av det. Så da kan du se hvordan det blir. I tillegg blir det laminerte bjelker på over og undersiden av hylsa, for ekstra stivhet i kroppen.

                                Vil få takke alle for de hyggelige kommentarene og oppmuntringene. Det hjelper å få positiv feedback
                                Og som sagt, om noen mener jeg gjør noe "feil", så si ifra, så vil jeg vurdere valgene å gjøre det beste av situasjonen, slik at alt blir sterkt og trygt.

                                Tror jeg har glemt å nevne at Krumscheid KS 1090 Tuned pipene mine kom i posten i går, så da kan jeg planlegge hvor jeg skal innstallere festene for dem også, før modellen blir helt igjen kledd og tilkomsten blir vanskligere.
                                Burde få grei effekt med disse, en bekjent i USA har fått så mye som 500 omd/min mer med samme piper på samme motor, og det høres bra ut. Det gjenstår å se.
                                Knut Erik
                                But it flies, so who cares??
                                www.torqueroller.com
                                Steikje galen
                                www.skalamodellflyklubb.no
                                www.teamflyingcircus.com

                                Comment

                                Working...
                                X