Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tråden om det store flyet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skjer det noe mer med det lille prosjektet da? Lenge siden det var oppdatering her nå.. =)
    Med vennlig hilsen
    Asbjørn Kristiansen, Ski
    -------------------
    Teori er når man skjønner alt,
    men ingenting fungerer som det skal..

    Praksis er når alt fungerer som det skal,
    men ingen skjønner hvorfor..

    Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
    ingenting fungerer som det skal,
    og ingen skjønner hvorfor..
    ------------------------------
    http://www.f-16.net/

    http://i62.photobucket.com/albums/h1...aximus/wtc.gif

    Comment


    • Enig. Dette er den mest interessante tråden her på forumet
      Geir


      3D plane - 1D brain

      Comment


      • Kan ta en liten status. Kroppen er ferdig, den skal nå lakkeres hvit, slik at den hvite betrekningen får skikkelig dekke over alt. Det siste jeg har gjort er å skjære ut alle delene som trengs for å bygge sideroret, disse ligger klar til å limes sammen. Jeg må også skjære ut en haug med deler for å gjøre cowlingen ferdig. Jeg venter på stabber fra Leikvold, ble lovet disse i Juli, ingenting har skjedd, så jeg tror jeg må få en annen kar til å skjære disse for meg, og denne karen har sagt seg villig til å skjære vingene oxo.

        Det har vært litt laber aktivitet i sommer og høst på denne modellen, det er flere grunner til det, bla sykdom. Men jeg håper å kunne starte opp igjen på den nå når jeg har fått trekt ferdig den grønne Ultimaten. Der er det bare vingene som står igjen, så kan den settes bort. Så det skal ikke bli for lenge til det dukker opp nye bilder, da av sideroret og cwlingen, som nå står på lista.

        Takk for at dere er interesserte i dette prosjektet, det blir spennende å se hvordan det blir med det nye regelverket og denne modellen. Jeg kan iallefall garantere at den skal i lufta uansett hva som blir utfallet av ett regelverk.
        Knut Erik
        But it flies, so who cares??
        www.torqueroller.com
        Steikje galen
        www.skalamodellflyklubb.no
        www.teamflyingcircus.com

        Comment


        • Detta blir bra, Knut Erik.. Gler meg til å se udyret!
          Mvh
          Gudmund

          Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
          Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

          Comment


          • I mellomtiden kan vi se på et annet "udyr"!

            Geir


            3D plane - 1D brain

            Comment


            • Fantastisk prosjekt Eagle, du er en inspirasjonskilde for oss andre!
              Stå på!
              EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
              EF Yak-54. 110"
              EF MXS 83"
              GB Yak-55 2,2m

              Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
              Takk til:
              Autopartner.se
              http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

              Comment


              • Hei alle

                Jeg er litt nede i en bølgedal for øyeblikket, mye sykdom og dritt er grunnen til dette. Har vanskelig for å finne inspirasjon, men det ordner seg nok etterhvert. Økonomien er heller ikke på topp, er ikke fett å gå sykemeldt på 14 mnd'n.
                Jeg har planen klar om hvor jeg skal fortsette, Leikvold har svikta helt, ble lovet stabber i Juli, har ikke hørt fra ham ennå, så da må jeg vel fri til Gudmund om hjelp til disse oxo. Er fristende å bygge vinger og stabber på "vanlig" måte, med ribber og det hele, men det virker så mye enklere å bare skjære vinger av isopor og planke disse.

                Hadde i sommer en plan om å ha modellen ferdig til Fagernes 2011, men det ser dårlig ut med tanke på tempoet. Blir vel kanskje å ikke fornye medlemskapet i NLF, og da er jeg vel ikke velkommen på stevner og treff, men det får vi ta som det kommer. Er ingen tilhenger av utviklingen det skrives om i et fremtidig regelverk. Og min modell blir vel rammet hardt her. Siden min modell stort sett skal flys med nesa rett opp, så blir den ikke bygget med tanke på styrke for full gass og "vingetester" i høy fart. Dette har jeg vel skrevet om før.

                Uansett, Rom ble ikke bygget på en dag det heller, men det ble bygget, således oxo denne modellen, det lover jeg.

                Takk for all støtte og hyggelige ord og oppmuntringer. Det settes stor pris på
                Knut Erik
                But it flies, so who cares??
                www.torqueroller.com
                Steikje galen
                www.skalamodellflyklubb.no
                www.teamflyingcircus.com

                Comment


                • Originally posted by Eagle View Post
                  Blir vel kanskje å ikke fornye medlemskapet i NLF, og da er jeg vel ikke velkommen på stevner og treff, men det får vi ta som det kommer.
                  Du er nok like velkommen på stevner og treff!! Du får bare ikke fly.................
                  Jan Fredrik Bjordal
                  www.JetsOfBergen.no

                  This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

                  Comment


                  • Han kan uansett komme og fly på gården vår... selvskudd ligger klare til regelryttere og annet søppel

                    Sent from my Desire HD using Tapatalk
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment


                    • Stå på Knut Erik håper ryggen bedrer seg snart!!
                      Og att du klarer å få noe klart, så vi kan treffes på isen i vinter
                      Du gir insirasjon til oss andre og har "litt" og lære bort
                      Terje Egeberg
                      "Opp ska det og det får bare virke"


                      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                      3DHS slick 89" EME 60.
                      3DHS Slick 71"

                      Comment


                      • Sender gode tanker og gode ønsker over Langfjella og bort til deg Knut Erik! Det får ta den tida det tar.

                        Og takk igjen for hjelp med tunede krefter til slepeflyet mitt
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                        Comment


                        • Jeg vil også ønske deg lykke til videre. Og håper at vi kan få nye regler som er spiselig for alle. LT er ikke så skumle som noen tror selv med mange advokater. Håper vi alle er medlem i NLF når året 2011 er ferdig. De som ønsker å melde seg ut, gjør det heller i 2012, SU gutta bør få en mulighet til å følge flertallet. (Vi trenger alle de stemmer vi kan få i 2011)

                          Og ditt fly ønsker jeg at skal komme i lufta. Du er og vil være en inspirasjon for alle på dette nettet.
                          =)
                          Andreas
                          Mvh Andreas
                          Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                          PCM.at mye glede i litt carbon
                          Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                          Comment


                          • Hei Eagle!
                            Hvordan går det med fremdriften av "beistet"?
                            Blir den å se på Fagernes i år?
                            Stig-Arne Isaksen

                            Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                            Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                            Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                            Comment


                            • Hei Stig.
                              Det står litt stille, jeg har ikke vært frisk den siste tiden, så jeg har ikke overskudd til å drive med prosjektet. Kroppen er omtrent klar til trekking, jeg venter på stabbene, de er ferdig skjært men skal vakuum plankes av Leikvold. Når jeg får de, kan jeg ferdigstille kroppen. Så ingen Fagernes tur på denne modellen, beklagligvis, men den dukker nok opp etterhvert.
                              Knut Erik
                              But it flies, so who cares??
                              www.torqueroller.com
                              Steikje galen
                              www.skalamodellflyklubb.no
                              www.teamflyingcircus.com

                              Comment


                              • Originally posted by Eagle View Post
                                Hei Stig.
                                Det står litt stille, jeg har ikke vært frisk den siste tiden, så jeg har ikke overskudd til å drive med prosjektet. Kroppen er omtrent klar til trekking, jeg venter på stabbene, de er ferdig skjært men skal vakuum plankes av Leikvold. Når jeg får de, kan jeg ferdigstille kroppen. Så ingen Fagernes tur på denne modellen, beklagligvis, men den dukker nok opp etterhvert.
                                Gleder meg som en unge! Ultimaten er jo så flott å se på!
                                Stig-Arne Isaksen

                                Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                                Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                                Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                                Comment

                                Working...
                                X