Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tråden om det store flyet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeg gleder meg.

    Jeg gleder meg! Sier bare Rock'n Roll!!!
    Mvh.
    Rolv Leirro

    Comment


    • ja bildene er hvor.. venter i spenning her....
      syntes det er like gøy å se på som det er å fly
      carl goldberg ultimate
      DJI S900
      piper pawnie el kjærre


      Futaba 14SG
      diverse epp tjafs
      Per-Egil Furuseth

      Comment


      • Jadda, bilder kommer nå.

        Jeg har fått gjort litt idag, men grunnet besøk, og uventet skytebane tjeneste, så har timene flydd avsted, og nå må jeg være litt kjæreste i sofaen her
        Når det gjelder overraskelsen, så lar jeg et par bilder snakke for seg, og så kommenterer jeg dem etterpå, selv om jeg regner med at dere ser hva det er. Gjenstanden til venstre er da tilsvarende gjenstanden helt til høyre, fra toppen og ned til den svarte teip biten som er på høyre side. Kanskje ikke godt å se.
        Attached Files
        Knut Erik
        But it flies, so who cares??
        www.torqueroller.com
        Steikje galen
        www.skalamodellflyklubb.no
        www.teamflyingcircus.com

        Comment


        • Den lille grønne tassen er slik parkflyer eller ?
          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment


          • Ja, det er indoor modellen min, en sånn depron sak
            Knut Erik
            But it flies, so who cares??
            www.torqueroller.com
            Steikje galen
            www.skalamodellflyklubb.no
            www.teamflyingcircus.com

            Comment


            • Den kjerra der må du bare ta med deg på Aurskog-Høland neste år! Den blir flott å se i lufta!
              Stig-Arne Isaksen

              Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
              Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
              Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

              Comment


              • Bakre halvdelen av en vingeprofil til neste prosjekt?
                Fred Larssen

                Comment


                • Det er bakre halvdel av stabben på mitt neste prosjekt.

                  Nei, som dere sikkert har skjønt, så er dette jiggen til bakre del av Det Store Flyet. Etter å ha myst på de kommende reglene, så fant jeg ut her forleden, at skal dette bli noe av, så må jeg sette igang, og komme reglene i forkjøpet, siden de ikke skal ha tilbakevirkende kraft. I praksis vil det si, at jeg nå etter å ha fått limt inn de siste stringene i buken på Yak'n, begynner å ramme opp Ultimaten. Siden denne modellen er firkantet i kroppen, er det mye lettere å bygge denne, og det er da seff mye raskere. Kluet er at det går med sinnsykt mye materialer, balsalister spesielt, så om noen føler seg kallet, så tar jeg gjerne i mot donasjoner til materialer. Pga lang tids sykemelding og kommende operasjon på torsdag, med ennå mer sykemelding, er ikke økonomien helt på topp. Men jeg skal nok klare det uansett. RCPro, sponser i dette øyeblikk Yak prosjektet med materialer og lim, og om noen andre har lyst til å sponse det Store Flyet, er det bare å ta kontakt. Alle monner drar.

                  Jeg har skrudd jiggen fast til byggebordet nå, og jeg skal skjære ut xfiner som skal inn i halen, som på Yak'n. Dette skal jeg gjøre nå i helga, mens hvitlimet jeg planker buken på Yak'n med tørker. Bilder kommer fortløpende.
                  Last edited by Eagle; 09-07-10, 12:08. Reason: En haug med skriveleifer.
                  Knut Erik
                  But it flies, so who cares??
                  www.torqueroller.com
                  Steikje galen
                  www.skalamodellflyklubb.no
                  www.teamflyingcircus.com

                  Comment


                  • Så det var ikke malen til den ene delen av understellet......skuffet.....
                    Stå på! Tror nok du rekker det Knut Erik
                    Christen
                    http://jetsofnorway.com/

                    Comment


                    • Vel, i lufta skal det, enten jeg rekker det eller ei Har blitt en prinsipp sak for meg. Så får det heller bli en prinsipp sak for andre at jeg ikke får lov til å fly det.
                      Driver nå og tilpasser stringerne som skal utgjøre bunnen av flyet. Det ligger kun 3 der fra før. Det blir en del kutting med Dremel, men de kommer på plass en etter en. Kvaliteten på balsaen jeg fikk nå er veldig varierende, listene er fine, de er like harde alle sammen, litt for harde egentlig, og flaka varierer veldig. Jeg har sortert ut de mykeste som skal brettes rundt buken, fra vingebunn til vingebunn. Dette blir gjort fra bakkant av understellet til bakkant cockpit område, evnt litt forran, må se hvor mye som trengs. Det blir 2 utsparinger der eksosen kommer ut. Pga den store plassen innvendig, er jeg usikker på om jeg trenger å ha mye utlufting. Mulig jeg skjærer ut fiskebeinsmønster etter at alt er ferdig.

                      Det som er greit med å bygge stort, er at det er mye plass, og lett å komme til. Er ikke som på en F3B modell. Skal prøve å få veid saken iløpet av helga for å se hvor mye vekt som er kommet på siden forrige veiing. Burde ikke være over 1 kg.
                      Da må jeg tilbake til bygget, skal ta bilder seinere i kveld/natt.
                      Knut Erik
                      But it flies, so who cares??
                      www.torqueroller.com
                      Steikje galen
                      www.skalamodellflyklubb.no
                      www.teamflyingcircus.com

                      Comment


                      • Jeg er dyktig imponert over ditt prosjekt. At noen bruker hundrevis av timer for å bygge ett modellfly, er bare å ta av seg hatten av.

                        Utstyret i denne maskinen må da koste omtrent som ett husprosjekt? hehe
                        Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                        Comment


                        • Takk for hyggelige tilbakemeldinger

                          Det er nok ikke så ille med tanke på pris på utstyret. Det skal inn 3 stk Seiko servoer, disse har jeg liggende fra andre modeller, så den saken er grei. Blir 4 stk meget kraftige servoer i stabbene, disse koster omlag 65 USD pr stk. Det blir ingen powerbox, kun en mottaker. 2 stk greie digital servoer til throttle og choke, disse ligger klare. Røykpumpe ligger klar. 4 stk 3 cellers Lipo av høy Mah skal betjene alt sammen.

                          Så det er ikke stort dyrere enn det som folk bruker på en 50 cc modell.
                          Motor og tuned pipes kjøpte jeg for en god stund siden, 10 lapper for hele rukkelet. Motoren er ny. Den stod i Ultimaten min som gikk ned på Notodden i fjor, den overlevde uten en skramme.
                          Knut Erik
                          But it flies, so who cares??
                          www.torqueroller.com
                          Steikje galen
                          www.skalamodellflyklubb.no
                          www.teamflyingcircus.com

                          Comment


                          • Det som imponerer meg innen denne hobbyien, er hvor mange timer folk bruker på å lage en modell. Ikke hva den koster. En modell til 4000 som vedkommende har brukt 500 timer på å lage, gjør mere inntrykk en en modell til 100 000 der vedkommende bruker en kveld på å sette isammen.

                            Jeg følger spent med i fortsettelsen, og jeg håper du får mange flotte byggetimer og flytimer når modellen er klar til å flys.
                            Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                            Comment


                            • Hei, kult prosjekt, om du ikke hadde hatt veldigt i mot det så kunne jeg godt tenkt meg litt mer bilder av detaler, fks hvordan du legger opp diverse lister osv, er litt mer intr i det tekniske kan du sei lyst å lage noe selv i balsa, men ikke i denne skalaen, evnt om det er bygge tips jeg kan hente en plass så motas det med takk! har følgt nøye med åp dette prosjektet, og er meget imponert, lykke til videre

                              Comment


                              • Jeg skal legge ut bilder av hvordan jeg legger listene, ingen problem. For min del så er det learning by doing, so det meste er upløyd mark. De som bygger mye har nok helt sikkert andre metoder, men nå får jeg mitt eget preg på bygget, og er det ikke godt nok, så er det kun min feil

                                Målet er vel å få kroppen klar til trekking uten stab og cowling og sideror med en vekt på max 8 kg. Blir spennende å se snart.

                                Jeg har stort sett satt sammen dyre prosjekter som Spitmk 16 refererer til, og jeg innrømmer gjerne at dette er mye mer artig. Det er bare ikke nok timer i døgnet, det er så mye annet man skal gjøre oxo, sove feks
                                Knut Erik
                                But it flies, so who cares??
                                www.torqueroller.com
                                Steikje galen
                                www.skalamodellflyklubb.no
                                www.teamflyingcircus.com

                                Comment

                                Working...
                                X