Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Takk Chrugel.
Nå har jeg fått ryddet litt i kabel-rotet. Får visst en gammel men drivverdig pc i morgen, så da får jeg prøvd å koble til.
Tror jeg kommer til å ende opp med litt grove trekkerør til å styre kablene, det blir enkelt og rimelig...
trekkerør til kaler fungerer bra det, det har jeg brukt på den ene aksen og i mitt tilfellet fungerte dette bra. Jeg bruker to stk stripset sammen ved siden av hverandre som alt av kabler går i. Jo grovere trekkrør du bruker jo større må bøyeradiusen være for at ikke røret skal gå i stykker så fort. jeg har to av de små trekkrørene og bøyeradiusen jeg endte opp med er ca 15 cm.
jeg er langt ifra ferdig med kablene mine, kabelen til kressen henger i en krok fra taket. . . .
jeg hadde et håp om å få til noe idag, men det ser ut til at jeg ikke får pc'en før i ettermiddag. Og det går vel litt tid på oppsett, så det spørs om det ikke må bli ut i uka en gang.
Gratulerer så mye!
Ser veldig bra ut, det med frekvensomformeren er sikker en smal sak. Har aldri sett slike men regner med det!
Har du forresten noen umiddelbare planer for hva du skal bruke den til?
Bruke den til? -Tja, navneskilt til samboeren sine hester kanskje? Så ser hun at denne greia mi kan brukes til noe nyttig
Har egentlig ikke noen store planer, den ble vel bygd mest for byggingen sin skyld, men finner nok på noe. Begynte i vinter på en kamera-rigg til helikopteret der jeg fikk litt trøbbel med noen komponenter til retractene som jeg skulle bygge selv. Disse blir nok enklere å lage nå, så vi får se om jeg tar opp den tråden igjen.
Og jeg har hatt litt lyst til å lage en egenkonstruert autogyro. Nå kan jeg jo også lage rotorblader med skikkelig profil. -Vi får se hva det blir til.
Det verste er vel egentlig at jeg ble litt ivrig på størrelsen, så jeg tviler sterkt på om jeg får plass til den i "furtebua" i kjelleren til vinteren. I sommer kan den stå i garasjen, men det går ikke til vinteren med kulde og fukt, så kanksje jeg blir nødt til å kvitte meg med den etterhvert, og heller lage en litt mindre.
Hmm, jeg tror man må være forskitig med akselerasjonen på X-aksen hvis man bruker de fleksible koplingene fra Linearmotionbearings mellom skrue og motor. Ihvertfall om man har litt tung bro.
Min knakk i spiralen idag under litt testkjøring for å optimere aksen. Tror jeg skal lage meg noe eget i dreibenken som er litt mere solid.
Hmm, jeg tror man må være forskitig med akselerasjonen på X-aksen hvis man bruker de fleksible koplingene fra Linearmotionbearings mellom skrue og motor. Ihvertfall om man har litt tung bro.
Min knakk i spiralen idag under litt testkjøring for å optimere aksen. Tror jeg skal lage meg noe eget i dreibenken som er litt mere solid.
Fikk laget ny kopling til X-aksen idag, og har justert opp spenningen til stepperene fra 24 til 27V. Det gjorde såpass mye på hastigheten at jeg tror jeg kommer til å få tak i en større strømforsyning etterhvert. Kan ihvertfall kjøre 38V uten problemer til drivere og steppere.
Fikk laget ny kopling til X-aksen idag, og har justert opp spenningen til stepperene fra 24 til 27V. Det gjorde såpass mye på hastigheten at jeg tror jeg kommer til å få tak i en større strømforsyning etterhvert. Kan ihvertfall kjøre 38V uten problemer til drivere og steppere.
Men da er det bare å begynne å produsere da! Ser bra ut.
Har hestene begynnt å få navnskilt allerede?
Jada, nå kan de bare sjekke skiltet hvis de skulle glemme hvem de er
Driver å leter på ebay etter 32-36v strømforsyning fra kina eller deromkring, mener jeg så noe for en stund siden men finner det ikke igjen.
-Det ble så mye mere drag i motorene ved å øke fra 24 til 27v, at fristelsen er stor til å gå litt lenger...
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment