Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: T3D II Wild Beast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hauuuu
    Reklamere for hele nabolaget altså...
    Jeg har fløyet rundt huset med Vertigo, men T3D`en trives best på åpne områder hvis du vil ha det gøy. Den e jo litt kjapp til isoporsak å være (du oppdaga jo det).
    Ja, det virker som den henger med rumpa i lav fart, ikke så unaturlig det heller. Har du ikke exponential på radioen? 40-50% på høyderoret så er den både snill og vill.
    Og ikke noe fly for de helt ferske...
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #17
      Nettopp vært ute på fotballbana igjen, men tror du ikke det kom en haug med fælk og begynte å springe etter en ball !!.
      Har ikke eksponensiell på radioen, men har dual rate. Satte den på 50%, og det hjalp ja. Er egentlig utrolig hvor lite utslag man behøver på høyderoret, slår kun over på maks for å ta hyperkrappe looper.
      Tok med to batterier, men tror nesten jeg skal bestille ett til, ca 40 min. går egentlig fort når man holder på med noe interessant !!
      Kjøpte med en 500-800 Mah Li. lader, bruker da ca 2 timer på å lade opp batteriet når jeg setter den på 800 Mah. Må altså vente hele 4 timer før begge er klar.
      Leste at ett 1800 Mah batteri som jeg har, kan lades med 1800 Mah.
      Hvor lang tid tar det da ? en snau time??
      Hvor mye lengre flytid kan man regne med ved overgang til børsteløs ?
      Ok, skal vel egentlig ikke klage, så mye jeg har fløyet på bare noen dager nå, fløy jeg vel nesten ikke på hele fjoråret. Men læll da gitt.
      Hilsen nyfrelst elektrofan.

      En annen artig sak er at publikum er jo faktisk mer skræmt nå enn ved å bivåne litt Jupiter action, he he. Vel, må nesten inrømme at jeg kanskje er litt småsvett sjæl sånn innimellom... må bestille flere propeller også..kremt.
      Every landing you can walk away from, is a good landing.

      Comment


      • #18
        Kjøpe propels? Can't you bare spikk a new one from a bit of tree?
        Run, live to fly, fly to live, aces high!
        Erlend Larssen

        Comment


        • #19
          Lag deg en propsaver, i teorien har jeg nå, på to dager knekt ca10 propeller, men takket vere propsaveren har jeg ikke knekt noen

          Comment


          • #20
            Prop-saver er bra saker ja. Ta et stort servohorn, bor opp så det passer inn på akslingen, skru fast. Tre propellen på akslingen og fest godt med strikk. Pass øya!
            1800mAh batteri lades på en time med 1800mA ja, men så legger du til ca. 20%. LiPo/LiIon skal laderen passe på!
            Jeg tror ikke børsteløst er noen god ide i T3D`en... det geniale er at hele oppsettet er billig ut av eska og duger bra.
            (Men jeg har nettopp kjøpt 3 nye børsteløse Dog ikke til T3D)
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #21
              øa
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #22
                Propsaver, har jeg faktisk aldri hørt om før, men høres absolutt ut som en god ide . Takker for tips, alt er velkomment da jeg er heeelt grønn.
                Og jess, i set the kjerringa igang with some propellspikking, nå at wonce.

                Når det gjelder bøyingen av stagene til bal. og sideror, så må jeg si jeg trælet litt med å få de kortere, umulig å få tak jo!!. Mulig at dere allerede har en måte å gjøre det på, men det gikk ganske greit med en gammel liten vannpumpetang, her skar jeg ett spor 4-5 mm rett inn i tuppen av "nebbet" med en 1 mm kappeskive (vinkelsliper)
                Da var det bare å tre kjeften inn på staget (staget inn i de slipte hakk) på hver side av V èn, og klemme nonsjalant til passe lengde. ( Bare ett lite tips sånn i farten altså... er så jæv. kjett å bli stående å træle med slik dritt... )
                Every landing you can walk away from, is a good landing.

                Comment


                • #23
                  Wow, fløy 27 minutter på en oppladning i aften, riktignok for det meste på kvart til halv gass, men med en del hovringsforsøk på trekvart til full gass.
                  Begynner å få til knife edge og litt andre småting, en del av "triksene" vet jeg ikke riktig hva er (kremt). Mein artig læll.

                  Etter ublidt møte med div. ting og tang, flaggstang, trampoline,
                  prydbuske osv... er kroppen på T3D`n nå limt 6 ganger. Men like go !!
                  Vikken maskin ! og lett å reparere a gitt.
                  Litt fornøyd altså !!
                  Every landing you can walk away from, is a good landing.

                  Comment


                  • #24
                    Så du har oppdaga at mye av moroa gjøres med lite gass :P

                    Nu har du funnet et av poengene med dette flyet: du tør en masse du aldri tør eller klarer med en glow-trainer. Altså en masse god stikketrening i tillegg til all moroa du får på kjøpet!
                    Og: Det er ikke så mange som får depresjoner av å ødelegge en maskin til 700 i forhold til dem som moooser 70.000 i et ducted-fan smell.
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                    Comment


                    • #25
                      Var nettopp ute for å ta 3. turen med min nyinnkjøpte Wild Beast.(hadde 2 SMÅ i går) Den greier faktisk å hoovre selv om den veier over 360 gram med et 8.4v. batteri på 90-100 gram... Den var svinaktig morsom, det må jeg bare si. med enorme utslag (expo på ca 70% på høyderoret.)så de må jeg sikkert stille litt ned.

                      Niklas

                      Comment


                      • #26
                        Det er selvsagt en mulighet å bruke Dual-Rate om man ikke har expo-funksjonen på senderen sin. Men expo må jo være oppfunnet for nettopp denne typen fly. Ostnik: alt med måte, 70% da

                        Jeg må også reparere litt på min (igjen), låner gjerne bort mine små elektrodupper og det gikk ikke helt bra sist.
                        Bra med fly som er så kjappe å bygge og som man attpåtil slipper å fly selv....
                        Ulempen: jeg låner gjerne bort til de yngste i klubben, og når en på 13 tar opp flyet og parkerer det i hoover (som jeg må slite med) blir jeg litt satt ut....
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                        Comment


                        • #27
                          Ostnik: Fikk du med faktura da du handlet med Moss hobby? Bare lurer på om de driver legitimt.

                          Har veldig lyst på et slikt fly. Blir nok til at jeg kjøper et til sommeren, må bare handle skikkelig kontroll først.
                          Full throttle

                          Comment


                          • #28
                            Jeg greide å "parkere" det i hoover i ca 1 sek i går , skal prøve mer i dag... Batteriet er på lading :P .

                            Comment


                            • #29
                              Jeg fikk med en faktura av et slag...

                              Comment


                              • #30
                                Jeg kjøpte akkurat samme flyet fra 500 - Internal server error.. 100kr billigere Har ikke fått tid til å teste det enda. Synes det blåser litt for mye.

                                Comment

                                Working...
                                X