Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: T3D II Wild Beast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Så anonsen i går .

    Comment


    • #32
      Originally posted by Ostnik
      Jeg fikk med en faktura av et slag...
      Var den mva spesifisert?
      Full throttle

      Comment


      • #33
        Det står ikke noe om hvor mye som er mva, bare totalt...

        Comment


        • #34
          Moss Hobby http://www.mosshobby.no

          Hei, ja vi driver legitimt. Moss Hobby er en underaktivitet til Barnekompaniet ANS med organisasjonsnummer 98425630, se gjerne http://www.barnekompaniet.com

          Fakturaene våre har sett en smule amatørmessige ut, men vi har nå gått over til Mamut faktureringssystem og vi lover at fakturaene skal se bedre ut heretter.

          Og ja, vi betaler moms. Man må over 50.000,- i omsetning før man kan begynne med det, men da betaler man moms fra dag 1.

          Gå gjerne inn på hjemmesiden vår for å finne vårt sortiment på 3D, sport og skalafly.

          Med Vennlig Hilsen
          Moss Hobby
          v/Sture Smidt
          Sture
          RC Pilot

          Comment


          • #35
            Ja da var den saken ute av verden Sture.

            Over til Topick:

            Til dere som har kjøpt flyet, hvor mye vind takler det før det ikke kan flyes på en grei måte lenger (tenker da ikke på hoover). Siden jeg brakte temaet på bane, flyr det fint eller henger det med halen når man flyr rett frem?

            Åja, var inne på elfun og kikket litt i natt og på en eller annen merklig måte så har jeg vist kjøpt og betalt en slik liten rakker. Humm humm, hvordan kan dette ha hendt tro. Sier bare svake meneske.....
            Og siden jeg nå først er i "Ulykka" så lurer jeg på hvor mye det dekalene som følger med veier og hvordan "maling" med tusj går på slike fly, (hvilke farger blir seende bra ut osv)?
            Artigt med denne Hobbyen, alltid noe nytt å prøve.
            Gert Hildrestrand.
            Limets Venner.
            Valdres Flyklubb Modell

            Famous last words? Hey watch this!

            Comment


            • #36
              I sakte fart henger den tydelig med halen men flyr helt fint likevel. Gir jeg på er den tendensen vekk. Har fløyet min i tildels turbulente forhold og det lar seg gjøre ganske så kontrollert.
              Flyet "tåler godt" å veie såpass mye som min maskin gjør, men til hovring kunne den selvsagt vært lettere. Ja, dekalene veier ganske mye! Sture hos Moss Hobby sa også til meg at jeg burde tusje en del istf å bruke alle dekalene.
              For hovring: pass på vekta i halen! Min ble baktung.. Gå for lette servoer og RX, disse sitter i halen... Tusje dekor på stabben istf de medfølgende.
              Som jeg sa i artikkelen har jeg også handla LiIon-batterier fra Moss Hobby. Dem var rimelige, 2S1800! Gir meg over 20 minutter med piruetter og flyet balanserer bedre med disse enn LiPo 2S700. Slik min endte ut må jeg ha noe bly i nesa når jeg bruker LiPo-pakker.

              PS: legg litt lett og sterk tape under kroppen for å unngå at deler av flyet forsvinner på hver landing hvis du ikke tar den i handa da..
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #37
                Hadde tenkt å bruke 2S1P 1200mAh Lipo (samme som jeg bruker på SS).
                Har bestilt W-060 servoer (6g stk) til denne og tenkte å flytte over min Hitec Electron 6 til Wild Beasten (har en en litt eldre 5 kanals Hitec som er lett nok til SS så den blir ikke parkert nei ). Electron 6 veier 17g med hus og 13g uten, vill denne være for tung med huset på?
                Gert Hildrestrand.
                Limets Venner.
                Valdres Flyklubb Modell

                Famous last words? Hey watch this!

                Comment


                • #38
                  Det meste høres bra ut unntatt mottakeren! For tung og ikke plass til den (du kan selvsagt lage større høl da..) Jeg har RX på 8-9 gram baki.... MPX Pico som såvidt går inni. Skal prøve Penta`en på 4-5 gram snart.
                  Kanskje Electron`en uten hus hvis du ikke vil kjøpe noe nytt nu..?
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #39
                    Inn til videre må det nok bli Electronen (får ta av huset), kan ikke si jeg akkurat har ubegrensede midler for tiden. Kansje en ide å trekke antenne ledningen forover og kveile den der før jeg lar den slippe ut i det fri? (tanken var å flytte litt vekt forrover).

                    Hvem produserer, hvem selger Penta og hva koster den?

                    Hadde tenkt å investere i en Schulze alpha-435 (veier 7g) til 578kr m/krystall fra Moss Hobby når jeg får litt cash til overs.
                    Gert Hildrestrand.
                    Limets Venner.
                    Valdres Flyklubb Modell

                    Famous last words? Hey watch this!

                    Comment


                    • #40
                      Er ikke sikker på hvor Penta`en er fra, affa som stadig skaffer lekkerbiskener.... og kan jeg si nei Sjekk hos allerc.. eller var det et svensk firma.. skal sjekke når jeg kommer hjem. Kosta ca. 500.-

                      Man skal normalt holde antennen så langt vekk fra regulatoren man kan sies det, men jeg har prøvd å legge RX og regulatorer sammen uten at noe skjer likevel. Så langt..
                      Electron er jo fullrange så det skulle være greit å surre opp en del av antenna og legge resten framover når du flyr nært deg. Fikk du med "winder" da du kjøpte Electron? Jeg har fløyet en masse med Vertigo`en der jeg har brukt oppvindet antenne og Electron 6.

                      Skal ha meg Schulse selv også
                      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                      Comment


                      • #41
                        Har ikke du handlet nok i det siste da, VM??

                        Jeg bruker en nano4 Mottaker i min, det virker greit... 2 Graupner C141 servoer og en Hs 55.

                        Comment


                        • #42
                          [quote="Ostnik"]Har ikke du handlet nok i det siste da, VM??

                          quote]

                          Blir det noen gang nok???

                          For å friste VM litt:

                          Her: http://www.hab.se finner du Penta mottakeren. Den veier lite.. reklamen:

                          MZK PENTA 5
                          En suverän mottagare Från MZK
                          Outstanding räckvidd till extremt låg vikt.
                          Kräver mikro kristall.
                          Data
                          Vikt 3,4 gram inklusive kristall
                          Räckvidd ca 500m för Slowflyers/parkflyers
                          5 kanaler 35 mhz
                          Spänning 3,6 - 10 volt
                          Vanliga standardkontakter servo passar
                          Mottagaren passar till alla servo och radioanläggningar utom gamla Sanwa

                          Løp og kjøp
                          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                          Comment


                          • #43
                            Jarle, du (eller noen andre, for den saks skyld) har vel ikke tilfeldigvis en video av flyet?
                            Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                            er der ingen der kender dem.

                            Comment


                            • #44
                              [quote="joo"]
                              Originally posted by Ostnik
                              Har ikke du handlet nok i det siste da, VM??

                              quote]

                              Blir det noen gang nok???
                              Nei.

                              Comment


                              • #45
                                Er det noe vingeprofil på flyet?
                                Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                                er der ingen der kender dem.

                                Comment

                                Working...
                                X