Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: T3D II Wild Beast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by Flue
    Er det noe vingeprofil på flyet?
    Symmetrisk.

    Comment


    • #47
      Er den buet på begge sider altså? Hva er den laget av? Jeg trodde det bare var en depronplate som var stukket gjennom vingen.


      Joo: Hvor mye veier flyet ditt med GWS motor og 2S1P 700 LiPo? Er det nokk kraft til å gå vertikalt?
      Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
      er der ingen der kender dem.

      Comment


      • #48
        Fristende saker ja Joo men vil prioritere en Schulze alpha-435 først i tillegg til børsteløs motor og kontroller. og ja jeg fikk med vinde til Electronen.

        Handlet nok? Tja vel...egentlig ikke. ikke det at jeg MÅ ha altmuligt men det er klart at litt forskjelligt for å holde seg i luften hadde vært kjekt å kunne ta seg råd til. Appropo akkurat betalt Griffin for 4stk W-060 servoer (5 min siden).
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

        Famous last words? Hey watch this!

        Comment


        • #49
          Den er laget av isopor med ror i depron.

          Comment


          • #50
            I tillegg til det Ostnik sier så ser du av artikkelen at det er litt karbonstenger til avstivning....
            Vertikalt... njaaaaa, nesten.. Tror den ble 320gram..

            VM: ønske-faktoren har vi alle. Det er lov å ha litt til gode, for du er inne på det vesentligste for mange av oss: ha noe å fly med! Men jeg glemmer det i blant når jeg ser alt det herlige vi har å fråtse i... Kanskje ikke bare meg?
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #51
              Min går vertikalt på nyladet batt.pakke(8.4V), enda den veier over 360 gram.

              Comment


              • #52
                Uhu-Por. Hva slags lim er egentlig dette?
                Gert Hildrestrand.
                Limets Venner.
                Valdres Flyklubb Modell

                Famous last words? Hey watch this!

                Comment


                • #53
                  Por er et kontakt-lim som ikke angriper isopor...
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #54
                    Og hvor kjøper en den limen? (rimeligst).
                    Gert Hildrestrand.
                    Limets Venner.
                    Valdres Flyklubb Modell

                    Famous last words? Hey watch this!

                    Comment


                    • #55
                      I de fleste hobbysjappene... koster ca. 40.- for en tube, og den bygger du 2-3 depron-dingser med.
                      Nortrading er ei sjappe som har det meste hvis du har oversett den
                      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                      Comment


                      • #56
                        Tok nettopp av all tapen på flyet(måtte lime kroppen som er knekt 3-4 ganger.) jeg hadde trykt innpå 33 gram tape!!! nå blir det mer pakketape, og ikke sånn svintung armert elefanttape...

                        Comment


                        • #57
                          Veide nettopp flyet igjen etter limingen. det veide 372 gram. Veide også dekalene og de veide 85 gram med papir

                          Comment


                          • #58
                            Hallo,

                            måtte bare henge meg på _skrytingen_, kjøpte flyet i vinter og har fått litt tid med WB'n nå. Erfaringen med dette flyet er: ekstrem stikke trening !! Som det er skervet tidligere så tørr man mye mer med dette flyet en med et 'vanlig' fly. Tror kanskje det kan skyldes en blanding av at det ikke lager SÅ mye lyd som et glow fly (det virker liksom ikke så skremmende) og at el. motorer bare funker(og det er greit å dra seg ut av alt...).
                            Selv flyr jeg med e-tec LiPo(1200mha) og tunderpower LiPo(1900mha) lader med 1,2/2A, funker fint og lader kjapt !

                            Nå er det jo slik at det er to måter å hovre på, den ene går ut på å gi full gass mens man styrer flyet vertikalt opp,en slags hovring, den andre som er noget mer krevende og vel den som virkelig gir stikke trening går ut på å gi akkurat nok gass til at flyet henger.....krevende med utrolig gøy når man mestrer de første 15 sek. Ulempen med å hovre i vind er at flyet blir å regne som en drage som drifter 'over' over deg, og det er jo litt tungvindt å følge med på et fly som henger over deg Var ute og fløy i relativt kraftig vind sist Torsdag og det fungerte utmerket og gjøre den øvelsen hvor man har vingene i lik høyde mens man synker......hmmmm...husker ikke hva det heter...

                            Noe som ikke er like greit er å fly inverted siden flyet har en tendens til å ville ta en utvendig loop....men det kommer nok mer av trim en fly egenskaper....

                            Absolutt et fly å anbefale, dog ikke til nybegynnere


                            -Ulldott

                            Comment


                            • #59
                              Godt beskrevet Ulldott

                              Med skikkelig høyderorsutslag kan du cruise på 1/2 gass i 3 meters høyde og bare ta 2-3 utvendige looper som ikke er looper men kollbøtter .... Looper mye heftigere utvendig enn andre vegen og ryggflyging er som du sier .. nervøst... Artig!
                              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                              Comment


                              • #60
                                Noen som vet om det er mulig å få tak på propellaksel til 370 turbo motoren som sitter på Wild Beast.??
                                Spurte Moss Hobby, men har fått til svar at man må kjøpe komplett motor.
                                Etter egen erfaring blir den fort skjev....
                                Every landing you can walk away from, is a good landing.

                                Comment

                                Working...
                                X