Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: T3D II Wild Beast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Veide den ikke FØR sprayingen... Burde man så klart gjort.
    Uansett så veier den nå FLYKLAR med batteri og alt 310g, vel konas kjøkkenvekt slo litt mellom 296 og 310, men der stoppet den så det er sikkert riktig vekt. Da her jeg ikke satt på en eneste dekal, tror jeg setter på noen få av dem.
    Hvis man ender på 320g burde den vel yte godt?

    Peppe
    Peter Rahm
    Siggerud
    Cirrus RCFK

    Comment


    • Min veger 350 med batteri.. Kun dekaler på oversiden av vingene.
      Flyr heilt ok for ein nybegynner som meg
      Har no bestillt computer radio so får me sjå om eg klare å få litt meir ut av flyginga
      Mvh:
      Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
      www.folgefonnrc.ning.com

      MA X-Cell Fury Extreme 90
      Raptor 90 3D
      Raptor 50 Titan SE
      T-Rex500GF
      T-Rex450SE V1
      JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

      Comment


      • Hmmm...
        Jeg ender opp med en litt FREMTUNG modell. CG havnet ca 20-25mm FORAN anbefallt. Satte inn lite vekt i "rumpa" og nå er den ca på anbefallt sted. Stemmer vel ikke helt med erfaringen til artikkelforfatteren. Har jeg gjort noe galt månntro?

        Peppe
        Peter Rahm
        Siggerud
        Cirrus RCFK

        Comment


        • Eg og måtte ha litt vekt bak på flye mitt for å oppnå riktig cg.
          Teipa fast gws kitt bak på halen(provisorisk,men funke)..
          Har no flydd Wb for fyste gang med computer radio, Blei noko lettare å fly øvelsar med den nye radioen..Brukte dreamstarter II før..
          Har endog ikkje hatt noko stort uhell med denne saken,men den virker å tåle litt.. Billig morro Anbefales..
          Mvh:
          Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
          www.folgefonnrc.ning.com

          MA X-Cell Fury Extreme 90
          Raptor 90 3D
          Raptor 50 Titan SE
          T-Rex500GF
          T-Rex450SE V1
          JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

          Comment


          • Kanskje dere har brukt lettere servoer i halen enn det jeg gjorde? Også dekalene på stabben veier litt, har dere sløyfet dem kan også ting endre seg.
            Og sist men ikke minst: produsenten kan ha gjort endringer på kit`et siden jeg handlet en!
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • Har no bestillt børstelaust oppsett te WBen min.
              Skal bli morro å sjå korleis denna saken oppføre seg med slikt..
              Nokon som har erfaring me børstelaus motor i denna modellen??
              Motoren er ein st-model blir vel levert med yakèn..
              Mvh:
              Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
              www.folgefonnrc.ning.com

              MA X-Cell Fury Extreme 90
              Raptor 90 3D
              Raptor 50 Titan SE
              T-Rex500GF
              T-Rex450SE V1
              JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

              Comment


              • hvis det er den ST2212/KV1000 motoren så tror jeg du vil få nok krefter. hadde den i en alfa modell og pleide å bare lett sende det i veien på halv trottle. Full trottle så var det rett og slett vanskelig å fly hehe
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • det er da man bytter propell til en mindre en( forutsatt at man ikke skal vise fram det nye flyet sitt for venner, og skal skryte så mya at man nesten blir skutt)

                  men er det ikke den motoren som trekker rundt 700 gram på 9x5 prop?
                  ganskje billig motor da egentlig...
                  William Jul Ringkjøb
                  Bodø MFK

                  If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                  Comment


                  • Jeg har nevnte motor på min wild beast, og det kan anbefales! Jeg flyr med 9x5 og 3s lipo, og det er masse krefter til det flyet.

                    I tillegg forsvinner den voldsomme gir-støyen, og flyet blir plutselig mye mer behagelig å høre på.

                    Comment


                    • Originally posted by walker76
                      Eg og måtte ha litt vekt bak på flye mitt for å oppnå riktig cg.
                      Teipa fast gws kitt bak på halen(provisorisk,men funke)..
                      Har no flydd Wb for fyste gang med computer radio, Blei noko lettare å fly øvelsar med den nye radioen..Brukte dreamstarter II før..
                      Har endog ikkje hatt noko stort uhell med denne saken,men den virker å tåle litt.. Billig morro Anbefales..
                      Jeg brukte to tyggegummi klyser i halen, da ble den sån passe baktung.
                      Gert Hildrestrand.
                      Limets Venner.
                      Valdres Flyklubb Modell

                      Famous last words? Hey watch this!

                      Comment


                      • Då har eg kræsje WBen skikkeleg for fyste gong.....
                        Sko berre ut å ta ein tur til me orginal motoren før eg sko setta i børstelaus motor, og da endte med knekkt kropp..
                        Flaug nokon heftige loopar og vips so var flye uten batteri(datt ut)..
                        Endte turen midt i betong trappa her i tune mitt..
                        So no blir da meir enn berre motor montering
                        Tåler vært fall masse.. Har endog ikkje tatt knekken på proppellen..
                        Mvh:
                        Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
                        www.folgefonnrc.ning.com

                        MA X-Cell Fury Extreme 90
                        Raptor 90 3D
                        Raptor 50 Titan SE
                        T-Rex500GF
                        T-Rex450SE V1
                        JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

                        Comment


                        • Har nå lest igjennom hele denne diskusjonen, men ikke funnet svar. Hvor mye trekker den medfølgende motoren? mer enn 6 amp?

                          Ellers gleder jeg meg til å få den ferdig, har ligget oppå skapet i over 1. år!
                          Cheers,
                          Tore, Alta

                          Comment


                          • hei jeg måtte også ha meg en slik sak.en ting jeg lurer på er hvordan fester dere balanserora?står jo i tegninga at en skal bruke ailerontape men det har desverre ikkje jeg på hobbyrommet mitt.leste i artikkelen at han hadde brukt dobelsidig tape?dette skjønte jeg ikkje helt.kan noen gi meg et godt tips?
                            mvh jan sigurd røyseland

                            Comment


                            • Du kan enten kjøpe tape som er laget for formålet, eller så kan du bruke helt vanlig blank papirtape. Ett lag på oversiden og ett på undersiden. Jeg brukte helt vanlig tape på min, bare pass på at du velger en tape som sitter ok, evt. smør litt UHU-por før du taper.
                              Regn med at denne tapen kanskje på byttes etterhvert.

                              Comment


                              • er ferdig med wild beasten nå ikveld.jeg synes flyet er vel framtungt.det jeg lurer på er om 3d fly skal balansere med nesa litt hengende fremover som vanlige fly?må vell kansje tyngde den ned litt bak,batteriet jeg bruker er et st model 2200 2sell.fulgte med til flyet.jeg handla komplett pakken uten lader og radio.
                                mvh jan sigurd røyseland

                                Comment

                                Working...
                                X