Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blogg E-Flite Blade 400 3D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Originally posted by bfossen View Post
    Hvis man gir raskt throttle så henger halen etter. Dette forsvinner i 3d-modus, da er throttle aldri under 80 % og mer gass da vil ikke endre turtallet så mye som gjør at heliet roterer, det er kun mer vridning på bladene som gjør at det letter
    Med Hitec HS65hb servo på halen hang den ikke så mye etter lenger. var på vei til å kjøpe hs56 til ccpm også. hadde litt lyst til å prøve å sette på en større Futaba servo på halen ved å bruke to fester på halebommen og korte ned pushroden sånn den er på T-rex. men nå er jeg kun eier av Raptor 50 for tiden... så det får noen andre kanskje prøve
    Raptor 50
    TT Redline
    Spektrum AR7100R

    T-Rex 500 CF
    Futaba 611/ BLS251

    Comment


    • #92
      Originally posted by bfossen View Post
      Hvis man gir raskt throttle så henger halen etter. Dette forsvinner i 3d-modus, da er throttle aldri under 80 % og mer gass da vil ikke endre turtallet så mye som gjør at heliet roterer, det er kun mer vridning på bladene som gjør at det letter
      Mulig jeg er helt på jordet (har ikke prøvd idle up på B400), men jeg hadde lignende problemer med for slapt belte. Hjalp mye med stramming av beltet. Ser på Helifreak at folk mener at så slapt som mulig er det beste, men det er utenfor min fatteevne. Kanskje preferansen for slapt belte kan ha å gjøre med idle up?

      Forøvrig helt meningsløst vær i Oslo for tiden!
      Anders Eiebakke
      90078513

      Comment


      • #93
        Originally posted by bjeff View Post
        Mulig jeg er helt på jordet (har ikke prøvd idle up på B400), men jeg hadde lignende problemer med for slapt belte. Hjalp mye med stramming av beltet. Ser på Helifreak at folk mener at så slapt som mulig er det beste, men det er utenfor min fatteevne. Kanskje preferansen for slapt belte kan ha å gjøre med idle up?

        Forøvrig helt meningsløst vær i Oslo for tiden!
        Belte på det nye helikopteret ditt skal hverfall ikke være for slapt
        Raptor 50
        TT Redline
        Spektrum AR7100R

        T-Rex 500 CF
        Futaba 611/ BLS251

        Comment


        • #94
          Originally posted by jan Kenneth View Post
          Belte på det nye helikopteret ditt skal hverfall ikke være for slapt
          Hei, det er faktisk litt slappere enn det jeg hadde fra før... Skal ta en liten overhaling på det nye og teste det når været tilsier det. Nå har jeg hvertfall deler herfra til månen! Blir morsomt å se forskjellen mellom fabrikkgyroen og 401.

          Bare si fra når du vil ha den feilinnkjøpte pitch-måleren jeg nevnte, den støver bare.
          Anders Eiebakke
          90078513

          Comment


          • #95
            Originally posted by bjeff View Post
            Hei, det er faktisk litt slappere enn det jeg hadde fra før... Skal ta en liten overhaling på det nye og teste det når været tilsier det. Nå har jeg hvertfall deler herfra til månen! Blir morsomt å se forskjellen mellom fabrikkgyroen og 401.

            Bare si fra når du vil ha den feilinnkjøpte pitch-måleren jeg nevnte, den støver bare.
            Hadde mer deler i kofferten før. kjøpte deler for 200 hver gang jeg var i butikken, og der var jeg hver dag!!! Værste jeg vet er å ikke få flydd for at jeg mangler en liten del til 40kr.
            Raptor 50
            TT Redline
            Spektrum AR7100R

            T-Rex 500 CF
            Futaba 611/ BLS251

            Comment

            Working...
            X