Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken motor/reg. til Vertigo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    joo: Det typiske spørsmålet....med ditt oppsett, hvor mye gass ca. trenger du for å hovre?

    På min kommer jeg til å bruke 3 HS 55 og Feather mottaker siden det er det eneste jeg har...(Ja, jeg vet feather er en VELDIG DÅRLIG mottaker, glitcher som bare f**n, men til innendørs har den funket bra). Ellers blir det E-Tec 700 pakker og motor og reg. klarer jeg bare ikke bestemme meg for. Vertigoen min veier ca. 100-150g (nærmere 100g) uten noe utstyr, hvilken motor ville passet best da med overnevnte oppsett?
    PJS er ikke for rå til innendørs flyvning vel? Og hvis jeg kjøper PJSen bør jeg velge CC Phx-10 eller 25? Jeg finner ikke ut hvor mye regulatorene koster hos Griffin, kan noen si meg det? Hvis de 11g + 8g ikke gjør så mye fra eller til tror jeg det blir PJS....Altså.... en liten oppsumering:

    På minus siden er Nippy svakere og må bestilles fra ett annet sted. På pluss siden sparer jeg ca. 19g hvis jeg går for den og phx-10.

    Minuset med PJS er at den blir ca. 19g tyngre hvis det blir den og Phx-25- (kan evt. velge 10 da, men...). Pluss er at den er kraftigere og at jeg ved kjøp av den kan bestille alt fra ett sted.

    Hjelp!! Hva mener dere? (Som mange sikkert har skjønt er jeg min sterke side å velge mellom ting ).
    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
    er der ingen der kender dem.

    Comment


    • #32
      Jasså? Innedag idag joo?
      Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

      Comment


      • #33
        Hei Flue. Jeg mener å huske at jeg betalte ca 400 kroner hos Griffin for phonix 10. Den fungerer helt greit med pjs 550r motor og lipo 3s1p 700 pakker. Det er kun når jeg holder full pinne for mer enn 5-8 sek, at den vil kutte. Da må man bare kjøre trottelstikka i bånn, så resetter regulatoren seg, og du flyr videre.
        Med vertigon, så holder man IKKE full spiker så lenge. De eneste gangene jeg gir på i nærheten av så mye gass, er hvis jeg skal redde meg ut av en hover som ikke har gått helt i min favør
        Velger du overnevnte oppsett, så har du likt som mitt, og jeg flyr min andre vertigo på den nå. Kommer ikke til å forandre noe som helst, da jeg har det ustyrtelig morsomt sammen med joo. Eneste er at jeg kun har 2 batteripakker, mens joo har en hel bag full, så jeg må nok shoppe litt. Også venter jeg på min nye Multiplex 3030. Nå så låner jeg joo sin gamle, noe som medfører at vi har samma frekvens (kun en får flydd av gangen) Blir mindre combat ut av sånt
        Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

        Comment


        • #34
          Hahh Flue, det skal ikke være enkelt å velge

          Optimal Vertigo innendørs: Kleppaker XXtreme (ikke offisielt tilgjengelig ennå), DY-44 servoer, 3S360 LiPo, Phx-10 regulator og Penta RX samt ingen lakk!

          God Vertigo innendørs: Nippy 0808 eller Razor350 m/gir(RÅ!), 3S360, Phx-10 osv...

          Også god Vertigo innendørs: bruk 3S700-batterier og nevnte oppsett.

          Brukbar Vertigo: Prøv Nippy 1210/103 2S LiPo og 10x4,7 propell eller PJS`en hvis det er et ønske å ha en motor som klarer litt større elektrokjerrer i framtida. Reduserer max prestasjoner på Vertigoen, men... Og Phx-10 blir for liten når det skal taes ut max av disse to motorene!!

          Jeg hovrer rundt drøye halv gass med min "tunge" Vertigo og Nippy 0808...
          PJS`en trenger ikke bli for rå.. widowmaker satte f.eks. max gass til bare 80% for å unngå cut-off på Phx-10...

          Tja widowmaker, det er jo storm ute.. skulle bygget litt men ble sittende foran pesen for å skrive IGG-artikkel og endte på forumet På ville veger som vanlig. Hva syntes du om Edge-videoen?? Pål er bare rå bak stikkene Videokuttet der du kommer sigende laaavt i knife-edge og tar århundrets recovery 3,2mm over gresset ble bra!!
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #35
            He he Joo. Du får se og skaffe deg litt skikkelig video gadgets så du får sendt ut disse oscar nominerte videosnuttene. Tenkte jeg skulle ut i bua snart og skjære litt nye Edge... Mulig jeg tar en tur etterpå og titter på prestasjonene mine.
            Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

            Comment


            • #36
              Gadgets jeg????
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #37
                Tjaaaa, jooooooo, neida så, kanskje litt????
                Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

                Comment


                • #38
                  joo: du bare forvirrer meg Du synes at Nippy 0808 fungerer bedre en PJS? Altså at jeg får mer ut av flyet med Nippy enn med PJS?????? Sorry asså...men...ja Jeg har egentlig også mest lyst på Nippy grunnet vekten, men da må jeg betale frakt to ganger det er det eneste som forhindrer meg i å gå for den egentlig, så jeg prøver vel bare egentlig å få dere til å si at PJS er bedre

                  Jaja...kom med flere meninger!
                  Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                  er der ingen der kender dem.

                  Comment


                  • #39
                    Forvirre jeg?? Psykiateren min sier jeg er på bærtur hele dagen
                    Ja, jeg mener Nippy er BEDRE i Vertigo siden det er nok motor, Phx-10 fungerer godt sammen med den og det blir lettere enn PJS...
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                    Comment


                    • #40
                      Jeg sier at PJS er best! Sånn, nå er vel alt mye klarere.......
                      Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

                      Comment


                      • #41
                        Vil den hovre godt med mitt oppsett?

                        Comment


                        • #42
                          Hehe, hvis du kan hoovre på ca 1/2 throtle med Nippy så kan jeg sikkert gå for den. Men så mener jo kameraten din at PJS er like god....jaja, nå har jeg egentlig hørt nok.....så vi får se......

                          Takk for hjelpen da!!
                          Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                          er der ingen der kender dem.

                          Comment


                          • #43
                            Svake mennesker Nå har jeg også bestilt den!

                            Comment


                            • #44
                              Bestilt Nippy, Ostnik?
                              Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                              er der ingen der kender dem.

                              Comment


                              • #45
                                Vertigo.

                                Jeg bestilte PJS 550 motor og CC 25 i går. :P

                                Comment

                                Working...
                                X