Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken motor/reg. til Vertigo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Da har vertigoen min hatt en 10 sekunders tur .
    Selfølgelig måtte jeg ha så store utslag jeg greide å få, så den ble nervøs.
    jeg ble litt utålmodig så jeg satte inn 370-en som kom fra WB en, et 7 cellers tungt nimh batteri(90gram) og ga gass . den fløy som en drøm i 10 sek... og da var det strømløst. (hadde ikke ladet batteriet )

    Comment


    • #62
      Jeg har sendt mail til både griffin og mft.nu. Ken har svart, men han drar vist på ferie den 25, og tar tydeligvis ikke imot bestillinger før det, mft.nu har enda ikke svart.

      Det var min egen feil siden jeg har ventet så lenge, men, men....
      Lurer altså på om det er noen andre som fører CC reg. og E-Tec LiPo til samme pris? (Helst til samme frakt pris også).
      Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
      er der ingen der kender dem.

      Comment


      • #63
        Da er PJS-en og regulatoren i huset! mangler bare en lader som virker og litt fint vær. Hvis det ikke hadde regnet så mye hadde jeg vert ute å flydd nå . men da hadde den blitt 40 gram tyngre en med lipo.
        Nå veier den 320 gram med lipobatteriet.

        Comment


        • #64
          Nevnte vel det i: (MFN) ModellflyNytt.no at Ken tar seg en pust i bakken en liten måned framover. Blant annet skal han til USA på besøk, og får hjelp til den nye webben sin!
          LiPo like billig... neppe. Men hva med å prøve PolyQuest sine? Fra : http://www.aircraft-world.com/default.asp ?
          F.eks 880: http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=2314
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #65
            Uansett hva man velger av oppsett her så er og vil vekten bli det viktigste.

            Min Vertigo begynnte på 280 gram med 3S700 pakker. Nå veier den 320 gram og det er faktisk stor forskjell på hvor lett den flyr.
            Jeg har fortsatt en Vertigo med Razor og gear, moro men vanskelig å kontrollere gassen på. Min favoritt er Nippy 0808 som Jarle har. Snart er neste Vertigo med LRK ferdig, tror den havner på ca 240 gram. Tror den havner på favorittplass med min 75% Vertigo på 160 gram flyferdig vekt!
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #66
              Joda joo, du har nevnt at Ken drar på "ferie", men jeg håpet at han kunne sende min bestilling nå før han skulle dra.

              Uansett må jeg ha reg. fra Grifin, så jeg tror jeg får bite i ett av de sure eplene, og vente til han er hjemme igjen ....når er det?

              Får bygge ferdig Widebodyen i mens, og fly den før det blir for kaldt.

              Btw......det meste tyder på at det blir E-Tec 3S 700mah LiPo, CC Phx-10 reg, Nippy 0808/98 motor, Hitec HS 55 servoer, og Hitec Feather mottaker.
              Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
              er der ingen der kender dem.

              Comment


              • #67
                joo: Nå har jeg også hatt en ny nesten ferdig i snart tre uker. Men nå skal jeg ned å bygge

                Comment


                • #68
                  3 uker? Ikkeno det, har ikke bygd på 4uker... jobber bare på Ørland
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #69
                    Du får se å komme deg hjem joo. Ny vertigo venter i garasjen, og denne gang med egen profi 3030 på kanal 80, så her er vi ready for combat
                    Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

                    Comment


                    • #70
                      Hjemme fredags kvelden, og kanskje jeg skal jobbe i Asker ei uke Da får jeg tid å reparere 5-6 av de siste vingebruddene på min Vertigo så blir det fight!!!
                      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                      Comment


                      • #71
                        Hei.

                        Hvorfor ikke vurdere NippY 1210/103 ??
                        Samme vekt og størelse som 0808, altså 48gram, men med en effekt på hele 145 W !!

                        Bestilte det fra over dammen, skal testkjøre nå snart, glær me ja

                        Så 2 stk Vertigo med Nippy 0808 på NM på Rena, den ble litt spak under de værste øvelsene.

                        PJS bråker mye til og være elektro, der er NIPPY utrolig fin i forhold.

                        Mvh

                        Pål.W
                        “Some days even my lucky rocketship underpants won't help.”

                        Comment


                        • #72
                          Hvorfor ikke vurdere NippY 1210/103 ??
                          Samme vekt og størelse som 0808, altså 48gram, men med en effekt på hele 145 W !!
                          Ja, hvorfor ikke? unskyldingene må vere at den er litt tyngre (8g), og litt dyrere.....disse unskyldingene holder vel lite, men...

                          Desverre har jeg fått VELDIg lite tid til hobbyen den siste mnd. eller 2
                          Grunnet MYE lekser og at forholdenen har vert imot modellflyvær, og perfekt til min andre dyre hobby: Windsurfing
                          Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                          er der ingen der kender dem.

                          Comment


                          • #73
                            Hvordan får du wind surfing til å bli dyrt? (vel og merke etter at utstyret er i hus da ). Du skulle prøvd den gamle planken jeg brukte en gang i tiden, den var så stor at at jeg kunne ligge å sove på den midtfjords og jeg er 190 cm lang. Den hadde så mye oppdrift at jeg sjeldent ble våt på annet enn tærne.
                            Gert Hildrestrand.
                            Limets Venner.
                            Valdres Flyklubb Modell

                            Famous last words? Hey watch this!

                            Comment


                            • #74
                              Hvor mye strøm trekker den for å gi god nok trekkraft ?
                              Ganske vesentlig med tanke på valg av batteripakke.

                              Er det noen som har sett på det ?
                              ____________________________
                              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                              Comment


                              • #75
                                Hvordan får du wind surfing til å bli dyrt? (vel og merke etter at utstyret er i hus da ).
                                Ja nettopp... etter at utstyret er i hus, og det er gjerne fra 20.000kr og oppover!

                                Jaja.....til topic.

                                Hvor mye strøm trekker den for å gi god nok trekkraft ?
                                Ganske vesentlig med tanke på valg av batteripakke.
                                Trekker den altså mer strøm da for å gi så mye kraft? Altså jeg vil trenge en større reg.?
                                Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                                er der ingen der kender dem.

                                Comment

                                Working...
                                X