Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken motor/reg. til Vertigo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Jo jamen sa jeg. Watt, eller effekt mine herrer (og damer) er ett produkt av spenning og strøm. Har man ett batteri og skal ha 8A ut av det ved la oss si 7,4V, så blir det ca 59,2W. Samme regnestykke, men med 3 celler. 8A strømtrekk ved 11.1V er noe sånt som 88,8W. Snur vi litt på flisa og sier at motoren leverer/forbruker en effekt på 145W ved 11,1V. Så blir strøm trekket ca 13,06A. Det samme (145W) ved 7,4V blir noe sånt som 19,6A strøm trekk fra batteriet. Arrester meg den som vil.

    P=UxI (P=Watt eller effekt. U = Volt eller spenning og I = Ampere eller strøm).

    Snur en på denne formelen så kan en finne ut Strømtrekket når en vet spenningen (Volt) og Effekten (Watt).
    Vi får da I=W/U. Altså strøm = effekt delt på spenning.

    Den siste måten å snu denne formelen på er U=W/I. Vi bruker den slik når vi ønsker å vite spenningen når Watt og Ampere er kjent.

    Jeg er klar over at dette er barne lærdom for alle med teknisk utdannelse (og også ufulstendigt med hensyn til resistans og virknings grad), men ikke alle hær inne har teknisk utdannelse så derfor ovenistående harang.
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment


    • #77
      Det der lærte vi i naturfag i fjor(niende kasse) :P .

      Comment


      • #78
        Ja men bruker du lærdomen?
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

        Famous last words? Hey watch this!

        Comment


        • #79
          (littegrann av og til)

          Comment


          • #80
            Nå er det endelig like før jeg bestiller Har vel snakket om å gjøre det i nesten 6mnd. nå?

            Jaja, lang tid har gått og nye ting har kommet og kanskje har priser falt?

            Så før jeg bestiller: er E-Tec 3S1P 700mah LiPo, Nippy 0808/98 og CC Phx-10 fortsatt en bra pakke? (Til Vertigo).

            Har Griffin fått noen alternativer til Nippyen? Ikke PJS 500, for den bør ha en større reg. (?)

            Til slutt: Ken sier noe om re-stocking charge på 15%. Betyr det at jeg må betale varenes pris + 15% av prisen?? Noen som vet noe om dette?

            Takk for all hjelp!!
            Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
            er der ingen der kender dem.

            Comment


            • #81
              Hmmm, har du ikke lest her? (MFN) ModellflyNytt.no Solbrent og fått solstikk kanskje Heldiggrisen som har sluppet unna litt av den norske ufyselige høsten.
              Den pakken du tenker på er like god i dag den.
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #82
                Joda, har lest artikelen. Det var litt de motorene jeg tenkte på....

                Men joo, du har ikke hørt noe om den der 15% greia?
                Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                er der ingen der kender dem.

                Comment


                • #83
                  Re-stocking charge= hva du må betale for å returnere varene hvis du ombestemmer deg.. Men i ditt tilfelle er vel det et "ikke"-tema?
                  Bygger bedre enn jeg flyr...
                  ARF? Nei takk!

                  Comment


                  • #84
                    Takk!
                    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                    er der ingen der kender dem.

                    Comment


                    • #85
                      Flue ombestemme seg?? Neppe
                      Nei jeg hadde ikke hørt om re-stock... kanskje det er fordi jeg er gal etter snacks og aldri vil sende noen gadgets tilbake......
                      Håper du blir hekta på Vertigo!!
                      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                      Comment


                      • #86
                        Hehe, nei jeg sender IKKE noe tilbake! Nå har jeg gått og drømt om børsteløst oppsett og Vertigo i flere (les: ca. 1) år.

                        Når jeg endelig får bestilt, så skal det mye til for at jeg ikke blir hekta på Vertigo! Jeg kommer også til å få mer flytid siden jeg ikke er avhengig av at pappa har tid til å kjøre meg. (Kun i helgene, nå kan jeg kanskje fly etter skolen).

                        Gleder meg!
                        Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                        er der ingen der kender dem.

                        Comment


                        • #87
                          Bare lurer før jeg bestiller.

                          Hvilken propell passer best til mitt oppsett? Så kan jeg bestille det også.

                          E-Tec 3S 700mah LiPo
                          Nippy 0808/98
                          CC Phx-10
                          3 stk. Hitec HS 55
                          1 stk. Hitec Feather (Jeg vet det...men det er det eneste jeg har, og den fungerer på korte avstander).
                          Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                          er der ingen der kender dem.

                          Comment


                          • #88
                            Hei.

                            Ang servovalget ditt...
                            Kjøp Waypoint W084, de er blilligere og bedre(Mosshobby eller Griffin)
                            Samme fysiske størelse, men faktisk sterkere

                            Hitec er billig USA servoer...

                            Mvh

                            Pål.W
                            “Some days even my lucky rocketship underpants won't help.”

                            Comment


                            • #89
                              Jeg vet at servoene og mottakeren er dårlige, men det har jeg allerede og de fungerer greit nok, så jeg vil ikke bruke mer penger på det. (Har lite nok som det er )
                              Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                              er der ingen der kender dem.

                              Comment


                              • #90
                                Er APC 10x3,8 SF et bra valg? eller er f.eks. 10x4,8 SF bedre?
                                (Så kan jeg bestille et par, koster halvparten av hva dem gjør her).
                                Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                                er der ingen der kender dem.

                                Comment

                                Working...
                                X