Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken motor/reg. til Vertigo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by Ostnik
    Vertigo.

    Jeg bestilte PJS 550 motor og CC 25 i går. :P
    Og jeg vil prøve den Ostnik , pris på bitene?
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment


    • #47
      Velkommen til PJS klubben Ostnik. Du vil nok ikke angre. Forøvrig tror jeg noen bør spørre joo åssen det står til med vertigon hans etter kveldens økt
      Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

      Comment


      • #48
        Ved en sammenlikning av Nippy som dere snakker om og PJS550R og AXI 2212/26-34. Hvilen er sterkest og hva er vekten på de forskjellige? Jeg har jo nesten ikke lyst på en AXI 2212/26 og en CC25. Å ja jeg flyr jo min T3DII Wild Beast ennå i motsettning til enkelte andre Ostnik (psst. kansje noen skulle spørre Ostnik om hva som har skjedd med hans T3DII? ).
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

        Famous last words? Hey watch this!

        Comment


        • #49
          Ostnik da! Vært ute på ufrivillig gress frisering eller hva???
          Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

          Comment


          • #50
            Aner jeg en del utidige lekkasjer rundt hendelser som burde hysjes ned??
            Jeg har faktisk flere depronbiter som er identifiserbare, som rorflater etc.. Får skylde på strukturelle svakheter som følge av (mange) gjentatte trøkk i trynet.. på flyet altså! Og at widowmaker stadig skal være i vegen med antenner osv..
            RIP....
            Attached Files
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #51
              Syntes faktisk jeg kan skimte avtrykk etter antenna mi på den biten til høyre joo...........................
              Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

              Comment


              • #52
                Uff da Hva skjedde??
                Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                er der ingen der kender dem.

                Comment


                • #53
                  Ja, der ser du widowmaker... vifte med antenna i hytt og pine Kjøp rubberduck snarest!!

                  Flue: Det er den vegen det går med depronting siden man uunngåelig flyr lavt og rått og myyye Daglig og enda oftere..
                  Har hatt ca. 23 vingebrudd, limt inn motorspantet minst 7 ganger, slått av finnen ved inverted lowpasser over/under hindringer, hovret sideroret i bakken utallige ganger, halt feil i høyderorsstikka i kritiske situasjoner, klemt sund kroppen i forsøkene på å fange fuglen i hoover (catched it!), katta har kvessa klørne på den, naboen har jaga den med hekksaksa og postkassestativet har klappa til den i blant

                  Men: så mye moro så ofte kan jeg ikke tenke meg til jeg har hatt noen gang før!!!! Alt har en ende, også en Vertigo.. men ny er nesten ferdig.

                  PS: på de siste flyturene var det bare strikk som holdt saken sammen, og widowmaker lo minst like mye som jeg da jeg rasa rundt med 3 vingebrudd og motoren med ca. 45 grader sidetrekk Min kjære Vertigo har underholdt myye, den skal nå begraves under rosebuskene mine!
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #54
                    Må vel begynne med det første. forresten... kall meg Niklas dere.

                    Og jeg vil prøve den Ostnik , pris på bitene?
                    Du må vel få lov til det... pris på bitene?

                    Velkommen til PJS klubben Ostnik. Du vil nok ikke angre. Forøvrig tror jeg noen bør spørre joo åssen det står til med vertigon hans etter kveldens økt
                    Takker og bukker.... Håper at jeg ikke vil angre!.


                    Å ja jeg flyr jo min T3DII Wild Beast ennå i motsettning til enkelte andre Ostnik (psst. kansje noen skulle spørre Ostnik om hva som har skjedd med hans T3DII? ).
                    Ehmm.... jeg syns ikke at jeg fikk stort mer utav den så den gikk filleveien på Rena! Jeg, Flue og Emil vraket den ... Du Jarle, hils til Emil og spør når han kommer inpå forumet!

                    Aner jeg en del utidige lekkasjer rundt hendelser som burde hysjes ned??
                    Jeg har faktisk flere depronbiter som er identifiserbare, som rorflater etc.. Får skylde på strukturelle svakheter som følge av (mange) gjentatte trøkk i trynet.. på flyet altså! Og at widowmaker stadig skal være i vegen med antenner osv..
                    RIP....
                    Hobbyen vår er selvfornyende!

                    PS: på de siste flyturene var det bare strikk som holdt saken sammen, og widowmaker lo minst like mye som jeg da jeg rasa rundt med 3 vingebrudd og motoren med ca. 45 grader sidetrekk Min kjære Vertigo har underholdt myye, den skal nå begraves under rosebuskene mine!
                    Hørtes uhyggelig gøy ut!

                    Comment


                    • #55
                      pris på bitene?
                      PJS 550 Brushless Motor Kr. 620
                      Phoenix 25 ESC Kr. 560
                      USB Link Kr. 180

                      (prisene til Griffin)

                      Comment


                      • #56
                        Det var jaggu rimeligt. hmmm nei må ikke trykke på bestill knappen må ikke, må ikke.... Ahh, greide å lavære denne gangen også. Puh. Ser du Joo? så enkelt er det å la være å bestille noe (og så har jeg ikke fått svar på dette med PJS Nippy og AXI).
                        Gert Hildrestrand.
                        Limets Venner.
                        Valdres Flyklubb Modell

                        Famous last words? Hey watch this!

                        Comment


                        • #57
                          Det er ingen "bestillknapp" hos Griffin... der må du ta deg bryet med å sende en mail. Litt lettere å la vere da

                          Comment


                          • #58
                            He he, avslørt.
                            Gert Hildrestrand.
                            Limets Venner.
                            Valdres Flyklubb Modell

                            Famous last words? Hey watch this!

                            Comment


                            • #59
                              Hva yter dem og hva veier dem?? Det er ikke alltid så enkelt å sammenlikne når de forskjellige leverandørene oppgir data på hver sin måte...

                              AXI 2212/26: 57 gram, 120Watt.
                              AXI 2212/34: 57 gram, 120Watt
                              AXI 2208/34: 45 gram, 80Watt
                              Nippy 0808/98: 40 gram, 77Watt.

                              2208/34 er svært lik Nippy`en.. Har blitt kjempepopulær i Shockflyers blant annet.
                              De to 2212-motorene ser dønn like ut men /26 skal ha lavere spenning, og /34 lever best med 3S LiPo samtidig som den gir like mye/mer dragkraft og trekker mindre ampere pga flere viklinger...

                              PJS 550R finner jeg ikke disse wattallene på...
                              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                              Comment


                              • #60
                                Alternativt kan den nye LRK 280/5 fra Ultramicro være ett alternativ. Jeg har en selv som skal i min nye Vertigo. Jeg har sett denne i Pål sin Vertigo og den er nok sprekere enn både AXI og Nippy 0808. Trekker omtrent det samme av strøm. Min far flyr en Vertigo med Nippy 0808 så det skal bli moro å sammenligne de to.
                                ____________________________
                                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                                Comment

                                Working...
                                X