Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken motor/reg. til Vertigo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    9x3,8 eller 10x3,8 er best...
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #92
      Takkker! Tror jeg går for 10x3,8.
      Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
      er der ingen der kender dem.

      Comment


      • #93
        Hei.

        Til min NIPPY 1210/103 bruker jeg APC SF 10x3,8 / 9x4,7 og 10x4,7.
        Motoren går utmerket med disse propellene.

        Mvh

        Pål.W
        “Some days even my lucky rocketship underpants won't help.”

        Comment


        • #94
          Ok. Jeg har allerede bestilt alt (endelig!). Bestillte 2 stk. APC 10x3,8 SF propeller. (Satser på at jeg ikke knekker så mange, har ikke knukket mer enn to propeller (+ en men da ble hele flyet totalvrak) i år....så jeg sparer litt penger der
          Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
          er der ingen der kender dem.

          Comment


          • #95
            Begge pakkene har ankommet postkontoret i dag, pappa og meg skal hente dem senere

            Jeg har aldrig programert en reg. før, så hvis noen (joo, hehe) gadd å si hvordan de har satt sin opp med samme opsett som meg ville det vært fint! Så slipper jeg å finne det ut selv
            Har bestilt USB link til regulatoren også, men Ken sa at det var "Back Order", vet ikke helt hva det betyr, men jeg regner med at jeg har fått den.
            Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
            er der ingen der kender dem.

            Comment


            • #96
              Originally posted by Flue
              Begge pakkene har ankommet postkontoret i dag, pappa og meg skal hente dem senere

              Jeg har aldrig programert en reg. før, så hvis noen (joo, hehe) gadd å si hvordan de har satt sin opp med samme opsett som meg ville det vært fint! Så slipper jeg å finne det ut selv
              Har bestilt USB link til regulatoren også, men Ken sa at det var "Back Order", vet ikke helt hva det betyr, men jeg regner med at jeg har fått den.
              Hvis du lese artikkelen Joo har skrevet om denne regulatoren - skal det mye til for at du ikke får det til selv.

              Comment


              • #97
                Selvfølgelig.

                Jeg har netopp hentet varene, JIPPI!!
                Men regen skal ko loddes rett på motoren....hvordan vet jeg hvilken fage som skal hvor?
                Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                er der ingen der kender dem.

                Comment


                • #98
                  Originally posted by Flue
                  Begge pakkene har ankommet postkontoret i dag, pappa og meg skal hente dem senere

                  Jeg har aldrig programert en reg. før, så hvis noen (joo, hehe) gadd å si hvordan de har satt sin opp med samme opsett som meg ville det vært fint! Så slipper jeg å finne det ut selv
                  Har bestilt USB link til regulatoren også, men Ken sa at det var "Back Order", vet ikke helt hva det betyr, men jeg regner med at jeg har fått den.
                  Hvis du fikk PHX link i pakken din, har en PC med USB så kan du ta en titt her ANCE AS - 404 mulig at denne siden kan hjelpe deg litt på veien med programmering av regulator (ESC) fra Castle Creation. Hvis PHX linken din er i "back order" så betyr vel det på godt svorsk at den er i restordre. Den er på lager hos et par andre firmaer i Norge.

                  Comment


                  • #99
                    Takk for linken Per. Og det glemte jeg å si...USB-linken lå i pakken.
                    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                    er der ingen der kender dem.

                    Comment


                    • Må spørre litt til.
                      For det første, jeg har fått to bittesmå batteripakker, men det står ikke noe på dem. Må jeg bare stole på at jeg har fått de rette pakkene? (tenker på lading).

                      Og, Hvordan var det jeg snekkret meg ett slik motorfeste? Hvor tynt kan det være? (Litt dumt spm...men, men).
                      Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                      er der ingen der kender dem.

                      Comment


                      • Hvordan i all verden fester man proppelen på Nippy motorene? Jeg glemte å handle inn en slik prop. adapter. (Får det neste helg). Men jeg vil fly NÅ! Så finnes det andre løsninger?
                        Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                        er der ingen der kender dem.

                        Comment


                        • Originally posted by Flue
                          Selvfølgelig.

                          Jeg har netopp hentet varene, JIPPI!!
                          Men regen skal ko loddes rett på motoren....hvordan vet jeg hvilken fage som skal hvor?
                          Ett tips er å lodde tre ledninger på regulatoren, med kontakter i endene og tilsvarende på motoren. Da unngår man å lodde så mye rett på regulatoren hvis man må bytte om to ledninger
                          Run, live to fly, fly to live, aces high!
                          Erlend Larssen

                          Comment


                          • Jeg testet Vertigoen litt i dag. Den veier ca. 270g inkl alt. Flyet flyr veldig bra, men jeg har broblemer med motoroppsettet. Når jeg throteler opp virker motoren helt i orden, men etter noen sek. blir den svært svak, uten at den kutter, det er nok til å fly rolig omkring.
                            Jeg tror broblemet ligger i hvordan jeg har satt opp regen.
                            Men også når jeg lader batteriene. Første gang ladet laderen opp til ca. 200mah, de andre gangene har den enten ladet til rund 40mah, eller til kun 2mah. Men det vanligste er at det kommer opp på skjermen: Outputt batteri over voltage. Eller noen ganger: Outputt batteri conection error. Dette skjer med begge de nye pakken, også når jeg ladet dem for aller første gang ladet den ca. bare 200mah. Pakken er på 700mah (hverfall det jeg bestillte) da burde den jo lade min. 400mah!!

                            Håper virkelig noen kan svare på det!!! Svært fustrerende å endelig få børsteløst oppsett, og så virker ikke det heller
                            Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                            er der ingen der kender dem.

                            Comment


                            • Ingen som vet?

                              Fant nettopp ut at når jeg har motoren på maks, blir lyset på regulatoren rødt. Betyr det at den blir for varm? Den kjennes bare lunken.
                              Ler motoren gå på ca. halv gass nå helt til den kutterk for å tømme batteriene, jeg satt cutt off til 7,6v.
                              En ting til, når jeg kobler på strømmen blinker også regen rødt, og det kommer "rulle pipe lyder", men det skjer hver gang, så jeg regner med at slik skal det være?
                              Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                              er der ingen der kender dem.

                              Comment


                              • Lader den bare 200 mAh etter at du har flydd til cut-off slår inn? Da trekker du nok alt for høy strøm fra batteriet. Har du målt strømtrekket?

                                Comment

                                Working...
                                X