Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken motor/reg. til Vertigo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeg skal forhåpentligvis teste flyet med de rette pakkene i dag, (men det blir innendørs på jobben til pappa, så jeg får ikke helt kjørt den). Kort raport kommer. Det var det jeg også trodde om batteriene, at det rett og slett var mindre mah på dem. Men hvordan klarer alle å få Vertigoene sine under 300g? Jeg har ikke det aller lettest, men alikevel. 3 servoer à 8,4g eller noe sånt en mottaker på 11g og ellers nevnt motoroppsett. Jeg vet jeg kan spare noen få gram på å borre litt hull i firewallen og gjøre ledninger kortere, men det får heller bli på min neste Vertigo.

    Har hvertfall kjørt motoren litt med de nye cellene, og må si jeg er imponert over hvor kraftig den drar! Jeg har bare holdt litt i handa, men må si flyet torgue roller veldig kraftig i "hover" er det norm.?

    Om du kan kjøpe batteriene? Kanskje det. (Jeg vil gjerne prøve dem på TMen min, men hvis de ikke virker der kan du sikkert få dem).
    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
    er der ingen der kender dem.

    Comment


    • Klart den torquer i hoover. Knepet er å finne ut hvor mye høyre balanseror du skal møte med i det du går inn i hovring (pluss alt det andre som skal balansere). Nøytraliserer du balanserorene i hovringen vil den begynne å rolle etterhvert, og da må du ha tunga rett i munnen etter hvert som den snur seg. God trening i siderorsbruk Pure fun.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • Hehe, jeg vet den skal torgue, syntes bare det var litt mye. Tenkte å prøve det trikkset ditt med å ta den opp i hover uten å gi noe ror, for å se hva som skjer, men det blir kanskje litt vanskelig inne, lavt tak.

        Jaja, endelig er det et glimt av sol mellom de gråe skyene, kanskje jeg heller flyr litt glow i dag, er så lenge siden!
        Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
        er der ingen der kender dem.

        Comment


        • Dersom en 3S 250 pakke har blitt belastet så mye så tror jeg at jeg ville destruert den.

          Comment


          • Selv om det ikke er noen tegn til skade?
            Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
            er der ingen der kender dem.

            Comment


            • Da har jeg testet flyet. Fløy inne i en hall, men det var litt liten plass, ble mange bråe svinger, og det var bare en liten plass på gulvet å lande. Resten var fult av stålkonstruksjoner. Flyr veldig bra! det er kjekt! Men det kunne med fordel veid litt mindre. Håper å få teste ute snart slik at jeg har plass og ikke er redd for å krsje i kjettinger som henger fra taket o.l. hele tiden.
              Ellers fløy jeg ferdig det første batteriet, og på det andre skulle jeg bare ta noen landinger. Men på den ene turen satt den F#£?X"x) HS 55 høyderorsservoen seg fast igjen (har skjedd en gang før ) og flyet gikk rett i bakken. Heldigvis er det bare øvre og nedre vinge på venstre side som er knukket. Håper å få det fiksett igjen til i morgen.
              Så da fikk jeg vell for å bruke gamle "billige" servoer Den skal byttes ut (men dessverre med en ny HS 55) siden jeg har å mange av dem. Har jo to andre tilsvarende servoer i flyet som virker. Og det beste av alt: Feather mottakeren glitcher ikke lenger i det hele tatt! (Kanskje glitchen har smittet over på høyderorsservoen, bare at alle glitchen kommer på en gang=mega glitch=servoen sitter fast )
              Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
              er der ingen der kender dem.

              Comment


              • Det kan ha vært servoen som forårsaket glitch på det flyet.

                Comment


                • Unskyld, men jeg forstår ikke helt. Har servoen fororsaket glitch? Flyet glitcher ikke i det hele tatt, men servoen har satt seg fast 2-3ganger.
                  Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                  er der ingen der kender dem.

                  Comment


                  • Du skrev at nå glitcher ikke feather mottageren lenger. Servoer kan forårsake glitch dersom det er noe feil inni.

                    Comment

                    Working...
                    X