Unconfigured Ad

Collapse

Futaba 14SG

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tertitten
    • Dec 2007
    • 3014

Originally posted by Hanzo
    Ikke sikker på om jeg forsto den, vil det si at jeg må velge modell hver gang jeg slår radioen på?
    Om du ikke skal forandre modell du skal bruke, trenger du bare å bekrefte med ett trykk. Skal du bytte modell må du bare skrolle til rett modell og så bekrefte. Egentlig veldig enkelt.
    Terje Egeberg
    "Opp ska det og det får bare virke"

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
    3DHS slick 89" EME 60.
    3DHS Slick 71"

Comment

• Trulsen
      • Aug 2006
      • 3411

Kan ærlig talt ikke si jeg har savnet modell-match mer enn 1 gang. Etter det har jeg ALLTID husket å velge rett modell. For en spinnvill Trex 600 nitro danse chicken dance midt på marka mens man skal prøve å imponere skuelystne kompiser setter spor i både stolthet, mark og modell! Valgt modell var en trex 450......

Comment

• OAK
        • Jul 2002
        • 863

Originally posted by alflovvold
        Helt sprøtt at kjente produsenter som Futaba mm. ikke har en modellmatch-ish funksjon
        Spektrum hevder de har har patentsøknad inne på modelmatch, noe som i så fall kan forklare årsaken til at andre radiomerker ikke benytter seg av dette.

Kilde:
        What is ModelMatch?

Comment

• jotto
          • Jul 2007
          • 3060

Originally posted by OAK
          Spektrum hevder de har har patentsøknad inne på modelmatch, noe som i så fall kan forklare årsaken til at andre radiomerker ikke benytter seg av dette.

Kilde:
          What is ModelMatch?
          Både JR, Jeti, Graupner og Walkera har det. Tipper det er flere også.
          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

• Guest

#80 Unapproved
            Originally posted by Tertitten
            Men om du har to biler i gården, en MB og en Morris, og de har samme nøkkel,regner jeg med at du er såpass våken at du veit hvilken bil du har satt deg inn i og vilken du har plan om å kjøre.
            Om du ikke er klar over hvilken modell du skal opp med, bør man kanskje ikke fly i det heletatt.

Men, det fordre jo at når man setter opp en ny modell setter navn på modellen i menyen. Om man ikke gjør det, ser jeg jo muligheten for feil om man ikke husker hvilken modell som har vilket nr.

Jeg har stadig med meg flere modeller på stripa og veksler med å bruke dem og har,bank i bordet, aldri gjort feil her.
            Syns det funker greit jeg vertfall.
            Kan ikke få sagt meg mere enig . Dessuten prøvde jeg å ha senderen på AW-yak og skru på EF-laseren, og det fungerte rett og slett ikke. Ikke virket gassen og et ror som står rett opp. Ja da skjønner hvertfall jeg at noe er galt.
            Har til dags dato aldri hatt 2 stk fly-maskiner som er satt opp så likte at det ikke merkes. Ja har nok glemt å velge riktig modell på senderen, men når et ror står rett opp eller går feil vei, ja da skjønner jeg at noe ikke er riktig

PS: En gang har jeg startet en modell på feil valg i menyen, og det var på 35 mhz Lærte å sjekke etter det.

Men om modellmatch betyr så mye for dere spekulanter, så hadde jeg ikke giddet å tenkt tanken på å kjøpe den
            Last edited by Guest; 23-12-12, 12:46.

Comment

• Quadrocopter
              Moderator
              • Aug 2007
              • 6357

Originally posted by jotto
              Futaba er vel det mest erke konservative som finnes så det tar vel litt tid før det dukker opp noe ny innovasjon der - tok vel 2 år etter at de første introduserte telemetri før Futaba fikk sitt system på plass.

Comment

• OAK
                • Jul 2002
                • 863

Originally posted by jotto
                Da har de vel antagelig valgt å ta risikoen for å bli saksøkt av Spektrum den dagen de evt. får godkjent patent på modelmatch, eller de har en enighet med Spektrum om å benytte modelmatch.

Comment

• Guest

#83 Unapproved
                  Originally posted by Quadrocopter
                  Futaba er vel det mest erke konservative som finnes så det tar vel litt tid før det dukker opp noe ny innovasjon der - tok vel 2 år etter at de første introduserte telemetri før Futaba fikk sitt system på plass.
                  Ikke skjønner jeg at folk gidder å kjøpe disse gamledagse futaba-radioene??

Comment

• coolpex
                    • Nov 2007
                    • 344

Skjønne ikkje koffør noen bytta fra DX8 til futaba når spektrum er så mye bedre
                    Dem har jo model match å alt man treng
                    ​​​Kim-Arne

Comment

• RGJ
                      • Jul 2004
                      • 922

Ikke skjønner jeg at folk gidder å kjøpe disse gamledagse futaba-radioene??
                      nei vi er nok komplette idioter som liker å kjøre Rolls Royce å kikke på alle de andre som kjører rundt i Ladaer og Zastava!!
                      hehehe
                      En bør jo i grunn ikke være såpass sløv at en tregner modelmatch , at en kan røre litt med små indoor modeller er jo en sak men større saker bør en jo sjekke at alt er som det skal føre man fyrer opp motor og sender greiene til himmels.
                      Rune Gjelsnes
                      Vikersund
                      92624841

Comment

• Quadrocopter
                        Moderator
                        • Aug 2007
                        • 6357

Originally posted by RGJ
                        nei vi er nok komplette idioter som liker å kjøre Rolls Royce å kikke på alle de andre som kjører rundt i Ladaer og Zastava!!
                        hehehe
                        En bør jo i grunn ikke være såpass sløv at en tregner modelmatch , at en kan røre litt med små indoor modeller er jo en sak men større saker bør en jo sjekke at alt er som det skal føre man fyrer opp motor og sender greiene til himmels.
                        De fleste som har en Fut her fyker jo runt med 2 taktere og da trengs det ikke så moderne ting for at man skal føle seg komfortabel
                        Last edited by Quadrocopter; 23-12-12, 13:39.

Comment

• Guest

#87 Unapproved
                          Godt ikke alle har behov for å følge mote og trend

Comment

• RGJ
                            • Jul 2004
                            • 922

De fleste som har en Fut her fyker jo runt med 2 taktere og da trengs det ikke så moderne ting for at man skal føle seg komfortabel
                            Å nei du min venn ....de gamle Zastavaene har jo 2 takter , og ville ikke besudle mine modeller med petroleums produkter...det er for gammeldags.....hehehenå er vi inne på religions diskusjon igjen.

Jeg har flydd Futaba siden jeg var 13 er nå 46(blir 47 om 8 dg) har prøvd noen feilskjær det mest vellykkede var vel en Simprop SSM for mange herrans år siden , forsøkte meg en tur innom en JR men falt ikke i smak.... hadde en Sanwa en gang i tiden ...huff..
                            Nei Futaba gutter FUTABA , så kjøpte nå en 18 Mz fordi jeg hadde så lyst på den og er vel kun kontoen som angret på det..den er kostbar men et smykke
                            Rune Gjelsnes
                            Vikersund
                            92624841

Comment

• alflovvold
                              • Sep 2009
                              • 5527

Ny Futaba-radio

Vel, ingen av oss er vel i balanserorsklubben heller....? Neeeida. Aldri hørt om.

Hehe

Jeg tar alltid en pre-flight sjekk jeg, og i alle fall på større modeller - men shit happens.

Godt det er litt liv her igjen, savner et par lange " neida, jeg har rett og du er teit " tråder her - rcmodeller, hvor er du?!

Jeg holdt på å kjøre 8fg tidligere selv, har troa på 14fg jeg - modellmatch-ish eller ei. Og om 18mz plutselig skulle havnet i postkassa mi fra julenissen så hadde jeg ikke protestert veldig..

Last edited by alflovvold; 23-12-12, 13:58.
                              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

Comment

• RGJ
                                • Jul 2004
                                • 922

Godt det er litt liv her igjen, savner et par lange " neida, jeg har rett og du er teit " tråder her - rcmodeller, hvor er du?!
                                hehehe ja ikke sant! balanserors klubben....aldri hørt om.....eh.....
                                Rune Gjelsnes
                                Vikersund
                                92624841

Comment

Working...