Unconfigured Ad

Collapse

Spektrum telemetri, ganske ubrukelig

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • andersand
    • May 2012
    • 2316

Spektrum telemetri, ganske ubrukelig

vet ikke hvordan det er med linking til internasjonale forum? men de fleste har vel også konto der så se

spektrum telemetri, 100% useless as it sits now - HeliFreak

har byttet til dx18, og mobbingen f.eks. fra jotto når vi prater er berettighet, hans jeti er milevis forran spektrum, han har jo bare esc og sender, og alt funker, jeg godtar dog gjerne litt dibbedutter for å få det.

jeg ønsker bare noe så basic som en kapasitetsalarm, alt annet er bonus, timer blir ofte veldig unøyaktig da noen flighter er rolige, mens andre veeeeeeesentlig hardere... trenger ikke engang fancy snakkesak som jotto har!

selv på 6s fugler som trex500 og goblin 500 er det fortsatt useless, her "kan" man jo bruke voltsensor, men når govv'en herjer med batteripakka er jo voltage sag så mye at en vettug alarm vil trigges siste halvdel av flighten.
  • kjellovel
    • Jan 2013
    • 739

Re: spekrum telemetri, ganske ubrukelig

Et annet spørsmål, ka du har byttet ut?
    Kjell Ove
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
    Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

Comment

• Hanzo
      • Nov 2005
      • 845

Har vurdert en sånn jeti box og montere den på toppen av radioen, så får du i hvert fall telemtry med innhold. Er enig i at Spektrum sin telemetry er litt 1998 teknologi...

Comment

• andersand
        • May 2012
        • 2316

Originally posted by Hanzo
        Har vurdert en sånn jeti box og montere den på toppen av radioen, så får du i hvert fall telemtry med innhold. Er enig i at Spektrum sin telemetry er litt 1998 teknologi...
        Har tenkt tanken, men synes jeg bør slippe ekstra boksen med en sender til 6600,-, nå på vintern med sendervott går det jo greit å feste den under, men vil ha med meg minst mulig "dill" i labbene.

Hott2XBus – Protokollkonverter | RC::troniX har tegninger for en hott2xbus

Samt en ampsensor som viser forbruk, kretsen bør tåle nesten 80V og 200A om jeg leser komponenter riktig? med varmeutvikling på ca 4W? vet ikke om FW støtter det dog, er ikke kildekode, så vanskelig å vite nøyaktig hva som skjer.

Kapazitätssensor V1.1 für Spektrum Telemetriesystem | RC::troniX

Litt dumt at "eier" av prosjektet skriver at han har fått så bra støtte fra graupner, at han vurderer bytte ut som spektrum dx18 mot graupner... da dør jo hele greia.

Comment

• Helihover
          • Nov 2005
          • 135

Hei
          Jeg flyr en Logo 500 med jeti Mezon 90 og jeti DC-16. Etter at jeg nå flyr på kapasitetsalarm får jeg lengre flytid, og jeg slipper timeren som er unøyaktig i forhold til om jeg flyr hardt eller snillere. Jeg har hatt de fleste radioer på markedet - sist en Futaba FX-40 - og det er ikke noen som engang kommer i nærheten av Jeti hva byggekvalitet og fleksibilitet gjelder. Telemetrisystemet er også helt i en egen klasse.

Comment

• Hanzo
            • Nov 2005
            • 845

En grunn til at du ikke vurderer Jeti Anders? For meg er kost en stor faktor, men det virker ikke som det er et problem for deg

Comment

• andersand
              • May 2012
              • 2316

En grunn til at du ikke vurderer Jeti Anders? For meg er kost en stor faktor, men det virker ikke som det er et problem for deg
              sbus/mot msh brain er ikke i mål enda sist jeg sjekket, ei heller sats direkte, så litt vanskelig, har mest msh brain, også noe skookum, vbar og microbeast. Måtte evnt ha skiftet ut en haug satelitter, men det får man solgt..

synes også jeti esc burde tålt 14s iaf, men det er ikke like viktig, siden unilog2, jlog2 osv snakker rett med jeti.

Comment

• jotto
                • Jul 2007
                • 3060

Det ser ut til at Brain kommer med PPM-støtte, og da skal det fungere med de søte små Jeti Rsat2-mottakerne: PPM input - HeliFreak
                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

• jotto
                  • Jul 2007
                  • 3060

Hvordan klarer Spektrumradioen å vise forbrukt mAh, forresten? Firmwaren vet vel ingenting om mAh-teller?
                  Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

• telecaster
                    • Dec 2006
                    • 1062

Det enkle svaret er jo desverre at det klarer den ikke............

Comment

• andersand
                      • May 2012
                      • 2316

du setter det bare en enkel alarm, så sender enheten mah forbrukt, så lager du bare alarm som sier at X verdi, ikke skal telles høyere enn Y.

dvs spektrum ikke gjør noe matte.

Comment

• gadyrdal
                        • Sep 2008
                        • 344

Re: spekrum telemetri, ganske ubrukelig

Bruksanvisning..... Hva er det.....

Ser at jeg skal kunne gjøre meg MYE nytte av telemetrien til min DX18. Men trikset er vel å vite hvordan....
                        Geir Dyrdal
                        Scale Warbirds of Norway

Comment

• andersand
                          • May 2012
                          • 2316

Har nå 5stk sensorer på vei i varierende størrelse, 50,100,200A, 200A 16s.

får ut volt, amp, mAh forbrukt da på sendern, samt alarm på XX mah brukt.

dette er 3part da fra rctronix

Comment

• Hanzo
                            • Nov 2005
                            • 845

Originally posted by andersand
                            Har nå 5stk sensorer på vei i varierende størrelse, 50,100,200A, 200A 16s.
                            Hvilken radio skal du benytte opp mot dette? Virker intressangt!

Comment

• andersand
                              • May 2012
                              • 2316

Hvilken radio skal du benytte opp mot dette? Virker intressangt!
                              dx18, vill også virke mot dx8 og whatever, den snakker jo i2c på xbus inputen på tm1000 (tm1100 går ikke)

alarmen må programmeres med pc, mens alle de andre verdiene virker automatisk, dvs du kan ikke sette alarm etter 4000mah på sendern, må sette det med pc, mot enheten først.

vet ikke om prisen er representativ for produksjonen, men en kompis og jeg bestilte rundt 10 enheter, fikk de da til 40 euro hver ca, ferdige med alt

Comment

Working...