Unconfigured Ad
Collapse
Spektrum telemetri, ganske ubrukelig
Collapse
X
-
Comment
-
-
denne kan vel måle MAH på spektrum dx18
Small Size Hobbyland ASComment
-
Comment
-
Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening
Anything worth doing is worth overdoing!Comment
-
Med den MAH saken til spektrum så får du vel opp MAH brukt under flyturen, Men det folk vil ha her er en alarm når det er 20% igjen av batteriet ?
Jeg skal ha meg en DX18 nå, men det går vel ann og bruke timern du vet jo sånn ca hvor lenge en kan fly så kan du bruke MAH informasjonen for se om du kan ta en runde til .
Jeg klarer og kikke ned på radioen når jeg flyr det går stort sett helt fint.
Kanskje dette er litt svakt på spektrum DX18 men og programere DX18 virker jo kanon lett og oversiktlig..Comment
-
du får bare opp A, ikke mah brukt ifølge manualen på sensor, når jeg googler, er også ca "hele internett" like oppgitt som meg.
og A brukt, da skal du være en jævel på hoderegning, og titte veldig ofte ned på displayet siden den bare har min, max og current, ikke engang avg.Comment
-
#25 Unapproveddu får bare opp A, ikke mah brukt ifølge manualen på sensor, når jeg googler, er også ca "hele internett" like oppgitt som meg.
og A brukt, da skal du være en jævel på hoderegning, og titte veldig ofte ned på displayet siden den bare har min, max og current, ikke engang avg.Comment
-
Fått feedback at alt er på vei...å mangler da bare 4pin jst-zh, har på vei fra kina, hadde vært fint om noen tipset om annet sted det var mulig å oppdrive dog, så kunne jeg fått testet litt før.
kanskje noen vet hvor man får micro jst (1.5) 4 pin jst-zh i norge/omegn?
vet spektrum har en org del, men litt vanskelig å finne
Shop Spektrum’s high-performance RC transmitters and radios, RC batteries, and RC electronics.
Shop Spektrum’s high-performance RC transmitters and radios, RC batteries, and RC electronics.
Misforsto programmeringen, du gjør den med sendern, og kortslutning av 2 poler på sensoren.
google translate fra websiden til rctronix:
Drift
Etter innkopling av sensoren bussen initialiseres hva omtrent 3 sekunder tar opp.
Hvis sensoren er kalibrert, vil lysdioden blinke langsomt (2 ganger per sekund) i 5 sekunder, og en pre-programmert alarmverdien er i kraft boksen visning av senderen vises. I løpet av denne tid, ved å bygge bro over krysskoblingen er alarmverdi i størrelsesorden 100mAh 100mAh trinnene satt til 10000mAh. Visningen av verdien er i kraft boksen displayet på senderen. Hvis 5 sekunder uten handling, er den innstilte verdien lagret i EEPROM ATtiny85. LED-lampen lyser permanent.
"Blinker", lyser bare 1 ganger per sekund, slik at sensoren må kalibreres ennå. (Se V1.0)
dx18 logger fra flight
Last edited by andersand; 02-04-13, 22:53.Comment
-
får bruke denne da
Quanum 2.4Ghz Telemetry System (Volt/Amp/Temp/mAh) V3.0
er folk fornøyd med det andre dx18 har og tilby da?Comment
-
Inntil videre har jeg bare montert G Force og GPS, for å se fart/høyde og G krefter. Å se hvor mye strøm jeg har å bruke, er ikke så aktuellt, da jeg har 4000ma til radio og 2100 til tenning. Det måtte til for å balansere modellen. I min 33% Pawnee kommer jeg til å i tillegg montere pitotrør for å få (airspeed), høydemåler, motortemp og turteller. GPSèn viser SOG (speed over ground) så derfor airspeed.
Ingenting av dette er helt nødvendig å ha, men man har ikke mer moro enn man kjøper selv.
Skjønner at du er frustrert over å ikke kunne se hva du har igjen av strøm til ditt bruk, men det er å gå litt langt å si at Spektrum telemetri er ubrukelig. Går ut fra at du ikke mener generellt ubrukelig. Kunne selv tenkt meg fuel level sensor. Det finnes fra en annen fabrikant hvis det blir påtrengende .Last edited by Karl H.; 03-04-13, 02:29.Karl Hans Glommen.
Mjøsa Modellflyklubb
Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment