Unconfigured Ad

Collapse

Spektrum telemetri, ganske ubrukelig

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RunarSL
    • Jan 2012
    • 148

Telemetrisignalet fra Cc må inn i den ene porten på Jlog og så videre til mottaker eller fblenhet. Den andre porten på Jlog må kables inn til Tm1000. Alt dette er tegnet og forklart på www.j-log.eu

Du programmerer Jlog til å gi alarm til senderen din på ønsket verdi for brukt batterikapasitet. Når du slår på systemet plukker Jlog ut informasjonen som Cc lagrer internt, og sender dette i realtime via Tm1000. Jeg har Jeti Mezon men prinsippet er det samme.

Det som gjør Jlog genialt er at den lar deg bestemme grenseverdier for når alarmene skal gå. Der gjør ikke Lemon såvidt jeg skjønner, den bare teller til du er ferdig med å fly.

Www.rcbatteri.no er forhandler i norge
    Vbar Control - Tarot 450 - Goblin 500 - Trex 600N DFC - Goblin 700C - Trex 700N - Logo Xxtreme

Comment

• Kyrre
      • Feb 2009
      • 2322

Unnskyld et kanskje dumt spørsmål, men er det ikke radioen som bestemmer når alarmen skal gå, basert på verdiene den får fra telemtri enheten?

Comment

• RunarSL
        • Jan 2012
        • 148

Hadde ikke det vært kjekt?

Spektrum lar deg ikke bestemme på alle verdiene slik f.eks Jeti gjør. Bare prøv, gå inn på Powerbox i senderen og se om du kan sette alarmer.
        Vbar Control - Tarot 450 - Goblin 500 - Trex 600N DFC - Goblin 700C - Trex 700N - Logo Xxtreme

Comment

• andersand
          • May 2012
          • 2316

Originally posted by Kyrre
          Unnskyld et kanskje dumt spørsmål, men er det ikke radioen som bestemmer når alarmen skal gå, basert på verdiene den får fra telemtri enheten?
          emnet på tråden burde jo være en pekepinn

Comment

• AudunJ
            • Jun 2011
            • 543

Sist sommer (Juli 14) kom AR-636 på markedet i Norge, denne mottakeren har innebygget telemetri, og har noen telemetri sensor porter men jeg blir ikke klok på hva denne motakeren kan og ikke kan rundt sensorer osv. (se tråden: http://www.modellflynytt.no/showthre...phone-GUI-quot

* Noen som har en formening om eks AR-636 med sine sensor porter kan brukes i stedet for en tradisjonel TM1000 for å sende telemetri data , da spørsmålet er om det er noen forskjelle på sensor portene på rn AR636 og input portene på en TM1000 ?
            Last edited by AudunJ; 04-01-15, 23:10. Reason: Lagt til link til egen tråd om AR-636
            Audun Johnsrud
            Nittedal - HMFK

* Flyr divserse planker og noen visper.
            En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

Comment

• sveininge
              • Dec 2007
              • 1205

Det er forbruket mah som er interessant . Lemon sin "tm1000" har en current sensor ,
              Har brukt slik current sensor på fpv osd og det har funket greit.
              Har du ikke lyd på radioen så er det og modde den, tenkte jeg skulle installere vspeak på min dx18.

Jlog koster jo en formue og du må bruke spesielle escer også.
              Min Hjemmeside..

http://sveininge.iflogg.com

Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

Comment

• AudunJ
                • Jun 2011
                • 543

Originally posted by sveininge
                Det forbruket mah som er interessant . Lemon sin "tm1000" har en current sensor ,

Jlog koster jo en formue og du må bruke spesielle escer også.
                I følge teksten på hjemme siden til lemon, står følgende og her er det da både listet opp I+mAh og da har vi vel faktisk forbruk?

Klipp fra siden til produsent:Measurements: Rx V, Batt. V, current (60A max.), capacity consumed (mAh), altitude selectable absolute or sea level (Altimeter), internal or external temperature measurement selectable, brushless motor RPM (depends on burshless system), telemetry packet missed counter (0 to 100%) for reception estimation

Venter nå bare på at fauske skal få inn enheten, han skulle meg å gi beskjed når den var i salg.
                Audun Johnsrud
                Nittedal - HMFK

Comment

• sveininge
                  • Dec 2007
                  • 1205

Ja det er mah faktiskt forbrukt, og etter det folk skriver på rcgroups så er den ganske nøyaktig også. Eneste som er litt kjedelig er st den er max 60 amp men kanskje det går ann og sette inn en større selv uten at det skulle være no problem.
                  Min Hjemmeside..

Comment

• jotto
                    • Jul 2007
                    • 3060

Ingen mAh-alarm og max 60A? Det ser ikke ut som om spektrum noengang får en telemetriløsning som faktisk kan brukes...
                    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

• sveininge
                      • Dec 2007
                      • 1205

Sant nok, jeg kan bare ikke noe for at jeg liker spektrum radioen så mye bedre enn alt annet,
                      Min Hjemmeside..

Comment

• Kyrre
                        • Feb 2009
                        • 2322

Originally posted by jotto
                        Ingen mAh-alarm og max 60A? Det ser ikke ut som om spektrum noengang får en telemetriløsning som faktisk kan brukes...
                        Dette er ikke engang et Spektrum produkt, så man kan lure på om Spektrum i det hele tatt prioriterer telemtri. Dette er iallefall en billig løsning som tilbyr mer enn Spektrum sin løsning, samt en MYE enklere bindeprosess. Skulle gjerne hatt en prat med de som mente at det var en god ide å ha en binde prosess som nærmest krever to personer.

Comment

• AudunJ
                          • Jun 2011
                          • 543

Lastet ned manualen fra Lemon på denne enheten, (leste den på sengen sist natt) men det er en del hess med å få alarm grenser, var noe om at fra Spektrum sin side viser den kun "live" amp i den vanlige parameteren, men via paramteren powerbox kan man hente ut 2 verdier til (som blandt er akumunlert mAh) men her får man ikke satt alarm grense, på disse verdien men man kan få de lest opp som en trøst for oss med vocie på senderen.

Uansett, leketøy eller ikke jeg skaffer en slikt kun for morro og må bare teste ut dette... Så jeg får komme tilbake med noen postinger når dingsen er testet ut... Men for 650kr er dette jo vesentlig billigere en Jloger osv, samt bruk av en Tm1000.
                          * Men forbanna dritt med at Spektrum ikke klarer å få til oppfølgende support og videre utvikling av produktene (har ventet siden oktober på PC sw for AR-636), AirWare 2.0 har enda ikke kommet ut til DX9 og andre så vi kan programere gyroer fra senderen osv.
                          Audun Johnsrud
                          Nittedal - HMFK

Comment

• jotto
                            • Jul 2007
                            • 3060

Originally posted by Kyrre
                            Dette er ikke engang et Spektrum produkt, så man kan lure på om Spektrum i det hele tatt prioriterer telemtri.
                            Det er litt rart i grunnen, for Spektrum var jo blant de første til å ha telemetri.
                            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

• rfauske
                              • Sep 2010
                              • 760

Spektrum har vel nok med å lage nye radioer for å skaffe ny salg til eksisterende kunder...

Regner med vi får inn en del nytt om ikke så lange stunden
                              Last edited by rfauske; 06-01-15, 15:08.
                              Rasmus Fauske
                              TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                              http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

Comment

• Kyrre
                                • Feb 2009
                                • 2322

Det er litt rart i grunnen, for Spektrum var jo blant de første til å ha telemetri.
                                Med litt ettertanke så er det jo først og fremst på batteriovervåking at de henger etter. Det lille jeg faktisk har brukt det til, feks høyde avlesing, fungerer jo strengt tatt bra. Men de burde kanskje ansatt disse Lemon folka til å ta seg av telemtri enhetene, så kan de fokusere på radioene sine. Selv bruker jeg Quanum fra HobbyKing sin batteri overvåking som strengt tatt var tilgjengelig før de fleste radio produsentene begynte med telemtri, så jeg savner egentlig ikke batteriovervåking.

Comment

Working...