Unconfigured Ad

Collapse

Byggetråd. Seagull SpacewalkerII 120.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Blåmås
    • Feb 2011
    • 335

Har vært på stripa med Bushwalkern igjen i dag. Supre forhold! Den har etter hvert fått seg ganske mange turer nå. Har småjustert på litt forskjellig mellom omtrent hver tur, og merker forbedring. Merker at jeg fremdeles kan regne meg som nybegynner selv om det nå er 8 år siden jeg først begynte med denne hobbyen . Lærer noe nytt hver gang. Har etter hvert også fått mere tak på å få flyet ned på bakken. Det har jo, som nevnt tidligere, en tendens til aldri slutte og fly. Mulig jeg var uheldig med ASP'n jeg først satte i flyet (og andre billigmotorer jeg har vært borti), men de erfaringene jeg har gjort meg på flere måter med de 2 OS motorene jeg har kjøpt siste året mer enn veier opp for prisforskjellen. Det er nå uansett min mening om saken. Kan trygt anbefale denne modellen for dem som syns det kan være like morro å fly sakte som fort, og som kanskje tenker på å anskaffe et kosefly...
    PS: Takk til alle som har bidratt med tips, vink og deler.
    Noen bilder fra dagens økt:

Click image for larger version

Name:	Vængen.jpg
Views:	1
Size:	102.1 KB
ID:	594724
    Supre forhold på Vængen i dag!

Name:	Bushwalker.jpg
Size:	210.7 KB
ID:	594721 Click image for larger version

Name:	Bushwalker2.jpg
Size:	74.3 KB
ID:	594722

Name:	Bushwalker3.jpg
Size:	67.6 KB
ID:	594723 Click image for larger version

Name:	BushLow.jpg
Size:	38.9 KB
ID:	594720
    Last edited by Blåmås; 24-11-12, 16:09.
    Stein Johnsen
    http://www.blåmåsan.com

Comment

• E&E
      • Apr 2008
      • 578

Re: Byggetråd. Seagull SpacewalkerII 120.

Så ut som at det var fine forhold der ja. Fine bilder. Og heldigvis er det noe å lære stadig vekk.

Når det gjelder å få ned flyet så ordner det seg. Det er vel ikke dokumentert at et fly har blitt igjen der oppe .

Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
      Olav Moe

-- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

Innholdet i min hangar, sånn ca

Comment

• Blåmås
        • Feb 2011
        • 335

Originally posted by E&E
        Når det gjelder å få ned flyet så ordner det seg. Det er vel ikke dokumentert at et fly har blitt igjen der oppe .

Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
        Joda... Akkurat som jeg skulle sagt det selv faktisk. Men vil jo helst få ned flyet på tilfredsstillende måte. Ikke 4-5 touch and goes før hjula ruller bortover stripa....
        Stein Johnsen

Comment

• Ofly61
          • Apr 2008
          • 785

Originally posted by Blåmås
          Har vært på stripa og flydd i dag. Eller rettere prøvd å fly. Taxet til enden på stripa og der ble det stopp. Motor og regulator glovarm,
          .
          .
          Prøvekjør i benk først. Ikke stol på noe som helst. Det gjorde jeg med glow også for
          ca 35 år siden ...

Comment

• Blåmås
            • Feb 2011
            • 335

Jo, skulle nok vært mer kritisk. Svaret gav seg selv etter litt tankevirksomhet. Tok for god fisk anbefalingene fra forhandler hva propell, ant celler og regulator angikk. Mener å huske jeg målte tett oppunder 1kW på nyladet batteri. Med 4S blir det nok i minste laget med en esc jeg tror var på 50A. Gikk bra 2-3 turer.... Men, men. Motor og batteri ble videreformidlet til en "kollega" som flyr kun med jentemotorer. Har utført sin oppgave bra der inntill en ettpunktslanding tok knekken på akslingen.

Kan forøvrig nevne at samme fly nå er elektrifisert igjen. Nå med lettvekts 3S opsett fra HK. Veeeldig traineraktig ble det, men siden det er tenkt til kyllinger av arten Blåmås (rekrutter ) så er jo det helt i orden.
            Stein Johnsen

Comment

• Blåmås
              • Feb 2011
              • 335

Nå har dette flyet skiftet eier og fått innmontert miljøvennlig framdrift. Vesentlig mer power pr kg fly der i gården som sedvanlig. Litt rart å se Bushwalkeren i luften uten å høre den. Men fremdeles et veldig flott søndagsfly. Slenger med en "så der" video filmet med mobil.

Stein Johnsen

Comment

Working...