Announcement

Collapse
No announcement yet.

ESM Seafury

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ja, det kunne jeg godt tenke meg faktisk...å får jeg for det da?
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

    Comment


    • Da har jeg ballansert ut modellen med nesten 1 kg bly i nesa. Jeg har lagt tyngdepunktet på 130mm fra forkant senterseksjon. Det er det samme som de andre som har fløyet den skriver på internationale forum er passe. Manualen sier 145mm men det er for langt bak.Click image for larger version

Name:	20130324_104322.jpg
Views:	1
Size:	287.3 KB
ID:	599151Click image for larger version

Name:	20130324_104346.jpg
Views:	1
Size:	286.2 KB
ID:	599152Click image for larger version

Name:	20130324_111753.jpg
Views:	1
Size:	261.1 KB
ID:	599153
      Hans Petter Ytterbø
      Trondheim

      RCRCM; Strega F3F
      RCRCM; E-Typhoon
      RCRCM; Predator V1 F3F
      Wildflug; MDM Fox
      CA-Models; Epsilon m/ MVVS61
      Cambrian; Spitfire Funfighter m/ OS 15
      ESM; Seafury m/ MVVS 40
      ESM; FW-190 m/ OS FT-160 Twin
      ESM Seafury m/ OS FT-300
      + en velbrukt Vectorving som egner seg best som sitteunderlag...

      Comment


      • Wow, det var mye, hmm. Tror ikke jeg har så mye bly engang jeg hehe
        - Håvard Glad Andreassen
        - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

        Comment


        • Jeg har aldri hatt så mye bly i et motorfly før. Jeg har veid flyet nå; kroppen veier 7,1 kg og vingen 3,7 kg. Totalvekt: 10,8kg (hvis baderomsvekta mi stemmer)

          Jeg får tro at det er en akesptabel flyvekt iom at det er såpass bred og stor vingeflate
          Hans Petter Ytterbø
          Trondheim

          RCRCM; Strega F3F
          RCRCM; E-Typhoon
          RCRCM; Predator V1 F3F
          Wildflug; MDM Fox
          CA-Models; Epsilon m/ MVVS61
          Cambrian; Spitfire Funfighter m/ OS 15
          ESM; Seafury m/ MVVS 40
          ESM; FW-190 m/ OS FT-160 Twin
          ESM Seafury m/ OS FT-300
          + en velbrukt Vectorving som egner seg best som sitteunderlag...

          Comment


          • Ja, merker det blir mye vekt på den jeg har her også, men som du sier så er det mye vinge og en skikkelig warbird trenger jo litt vekt, må jo være litt utfordring å få disse ned på landjorda igjen.
            - Håvard Glad Andreassen
            - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

            Comment


            • Originally posted by Hans Petter View Post
              Jeg har aldri hatt så mye bly i et motorfly før. Jeg har veid flyet nå; kroppen veier 7,1 kg og vingen 3,7 kg. Totalvekt: 10,8kg (hvis baderomsvekta mi stemmer)

              Jeg får tro at det er en akesptabel flyvekt iom at det er såpass bred og stor vingeflate
              jammen Hans Petter da, du vet da at man trenger ikke å ha bly både foran og bak da........tji-i....
              Så er det ikke sikkert at badevekta di stemmer så alt for godt da.
              Du vet at disse vektene har to forskellige skala, sett den på "dame" skal du se den blir litt lettere...
              ---
              -tror nok at`n kommer til å fly fint jeg, litt vekt gjør seg, blir rolig i lufta, bare du har nok motor ere greit..
              mustangen nærmer seg 12 kg etter makeover`n. 215 w.span.
              John Arne Sagøy
              Scale Warbirds of Norway
              Trønderbataljonen
              www.scalewarbird.org
              No guts, no glory

              Comment


              • Den kommer til å bli en floater med det surfbrettet som vinge. Garantert.
                Dont expect, inspect.
                Fun Police everywhere!

                Comment


                • Jeg regner med det ja Kwik.

                  Uansett så har jeg fått plassert blyet så langt fremme som det er mulig å få det. Jeg laget meg en "hylle" som ble skrudd fast til motor og motorfestet.
                  Hans Petter Ytterbø
                  Trondheim

                  RCRCM; Strega F3F
                  RCRCM; E-Typhoon
                  RCRCM; Predator V1 F3F
                  Wildflug; MDM Fox
                  CA-Models; Epsilon m/ MVVS61
                  Cambrian; Spitfire Funfighter m/ OS 15
                  ESM; Seafury m/ MVVS 40
                  ESM; FW-190 m/ OS FT-160 Twin
                  ESM Seafury m/ OS FT-300
                  + en velbrukt Vectorving som egner seg best som sitteunderlag...

                  Comment


                  • Dornieren min veide 15 kilo og hadde ett vingespenn på 212cm. En drøm å lande, men måtte ha 2 kg bly i nesa
                    Balsa

                    Comment


                    • Da har tenningsanlegget kommet i posten. Magnet og sensor er montert med 30 grader offsett i følge manualen og glødeplugger er byttet med NGK ME-8 tennplugger. Blir spennende å prøve.

                      Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1364471844430.jpg
Views:	1
Size:	50.7 KB
ID:	599252
                      Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1364471852736.jpg
Views:	1
Size:	52.1 KB
ID:	599253
                      - Håvard Glad Andreassen
                      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                      Comment


                      • Flott Håvard! Blir spennende.

                        Er det mulig med et bilde av forgasser området? Dersom det er en Walbro er det interessant å se hvordan han Adrian-luringen har fikset det hele....

                        Jo flere bilder, jo bedre.....
                        Dont expect, inspect.
                        Fun Police everywhere!

                        Comment


                        • Veel, da ble det med glow på denne motoren da det funka dårlig å fyre med bensin

                          - Håvard Glad Andreassen
                          - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                          Comment


                          • Han kunne bygge den om men litt snaut med tid og moro å se hvor mye bedre det fungerer på glow med tenning. Skal visstnok kunne leane ganske mye...
                            ____________________________
                            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                            Comment


                            • Min erfaring med mine ombygginger til CDI på glow motorer er at forbruket går ned med 25-30%. Og vil en kjøre billig fungerer det ok med E85 og glow forgasser men en får mindre efekt en når man kjører med 20-30% nitro. Skal man bruke bensin 95 oktan må en i tilegg til og skifte forgasser også minske kompresjonsforholdet i motoren ellers får en fryktelig teningsbank.

                              Comment


                              • Siden tønna nå er prøveflydd er arbeidet igjen igang med seafury og motor er på plass på brannveggen.
                                Attached Files
                                - Håvard Glad Andreassen
                                - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                                Comment

                                Working...
                                X