Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aeroworks mustang 50cc P-51D....montering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Takk takk, da skal jeg sjekke dette. Jeg tok av den ene hjuldøra pga av at den ikke satt skikkelig. Det er den andre med dør som ikke ville helt inn på siste tur ser jeg.

    Tror jeg fant ut av hvorfor den stoppet. Perle på pluggen (satte i en gammel plugg da jeg klarte å drukne den som satt der)
    Må bare få ladet opp tenningsbatteriet, for det har visst stått på i hele natt.

    Og så monterer jeg de grønne bombene til jeg får fixet dropptankene.

    Comment


    • Nei dette gidder jeg ikke................sorry.
      Fikk motoren til å starte igjen, men den stopper hele tiden. Lekker som en sil mellom motor og gasser. Så enten er det feilen eller så er tenninga gåen.

      Gi meg bud på pm, for jeg tviler på at jeg gidder mer med denne nå.............
      Har lagt så mye penger i denne nå, så jeg gidder ikke bruke mere på penger på reprasjoner eller ny motor.
      Last edited by anders e; 28-10-12, 12:41.

      Comment


      • sette en pakning mellom gasser og motor??.. og stramme godt så det sitter... ??..
        har ikke sånn ekstrem erfaring med modelfly motorer på lenge... men landrovern min gikk ekstremt rart da den trakk luft mellom forgasser og manifold.... litt større motor .. men samme effekt... for mye eller for lite .. av enten luft strøm eller drivstoff stopper motoren..
        Har i dag:
        Kvist... frest metall, plast, tegninger, elektroniske komponenter, lim og en del annet verktøy.
        Parkzone Spitfire IX
        EFlight Hawker Hurricane 25e
        Påbegynt:
        Vailly Aviations Hawker Tempest V ca 96"

        Comment


        • Er det ikke et kjent problem med disse motorne da? Kan ikke gå dersom det lekker der. Har samme problemet på en XYZ 53 cc. Disse motorne med Reed "ventil" er noe dritt. Mye bedre med gassern rett inn i sylindern.

          Men det skal visst gå å kjøpe en oppgradering en eller annen plass. Disse importørene følger ikke med, og fortsetter å levere motorer med kjente problem.
          Dont expect, inspect.
          Fun Police everywhere!

          Comment


          • Jeg har vel mer erfaring enn de fleste andre her med bensinmotorer, men jeg ble rett og slett bare dritlei ........og er dritlei
            Så jeg gidder ikke å skru mere på denne nå.................

            Comment


            • Vent litt nå, er det ikke en DA50 du har, der Walbro'n står rett på sylindern, da?
              Dont expect, inspect.
              Fun Police everywhere!

              Comment


              • Originally posted by kwik View Post
                Er det ikke et kjent problem med disse motorne da? Kan ikke gå dersom det lekker der. Har samme problemet på en XYZ 53 cc. Disse motorne med Reed "ventil" er noe dritt. Mye bedre med gassern rett inn i sylindern.

                Men det skal visst gå å kjøpe en oppgradering en eller annen plass. Disse importørene følger ikke med, og fortsetter å levere motorer med kjente problem.
                Mulig at dette er et kjent problem, men jeg har aldri opplevd dette med DA-motorer. Har vel hatt 6-7 stk av DA-50 .

                Comment


                • Nei, forgasseren sitter på huset med et mellomstykke. Men uansett gidder jeg ikke å gjøre noe med det.....

                  Comment


                  • Jeg ser det nå på bildet ditt tidligere i tråden; Forgassern står på ei sånn blokk med reed-ventil under. Det er sikkert ei sånn gummi-pakning der, så når man drar til skruene så squeeezes gummien sammen, og det ser ut for meg at noe skjer der, men bare av og til. hehe.

                    Jævlig irriterende plass å ha en forgasser.....det er det siste man kommer til, etter å måtte ta ut hele motorn.

                    Skulle nesten tro det var et fransk design.
                    Dont expect, inspect.
                    Fun Police everywhere!

                    Comment


                    • Aeroworks mustang 50cc P-51D....montering

                      Ja som denne....

                      Med kjempekrater i brannmuren når den er montert...
                      Har i dag:
                      Kvist... frest metall, plast, tegninger, elektroniske komponenter, lim og en del annet verktøy.
                      Parkzone Spitfire IX
                      EFlight Hawker Hurricane 25e
                      Påbegynt:
                      Vailly Aviations Hawker Tempest V ca 96"

                      Comment


                      • fordelen med å ha forgasseren bak er att man får fuelen rett inn i veihuset og ikke via lange innsugskanaler. motoren blir mere effektiv. og på zdz`n som det er linket til her så er det ikke reed ventil heller men drei ventil (rotary valve) som er en plate som sitter på veiva og roterer, også er det tatt opp en åpning i den slik at den fungerer som en ventil.

                        Slik aom det var på de gamle suzuki ac50 mopeden fra 70 tallet hvis noen her husker dem. var populert å kappe større åpning i drei ventilen
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • Nå har jeg hatt av forgasser, og fant ikke noe galt. Men fant ut at lekasjen var mellom mellostykket og motor. Tror jeg har fått fikset det, men faenskapet starter ikke nå heller. Det er også gnist på pluggen og den drar fram bensinen. Den gjorde en liten antydning til tenning på andre flikket etter at jeg satte den sammen igjen, men så er det helt dødt. Har vel en mistanke om at tenningsanlegget har streika. Tenningsanlegget skulle visst nok være nytt når jeg fikk denne, men men...............................drit å dra.....

                          Høystbydende over 9000,- Bare modellen koster 12500 + gromme servoer, gromme brytere, gromme rorhorn, keleo-eksos til 2600,- osv....................

                          Kan selge bare modellen, dvs uten motor, eksos og servoer for 6500kr.
                          Last edited by anders e; 28-10-12, 16:52.

                          Comment


                          • Du bruker et Keleo eksosanlegg på en motor som bør (les: må) ha et avstemt eksosanlegg for å fungere ordentlig.
                            Portingen er lagt opp slik at en et sånt eksossystem, som "bare er der" og sender eksosen gjennom funker dårlig.

                            Skal det funke ordentlig må du sette inn en tuned canister, med 285 mm avstand fra eksosporten til canisteren.

                            Utette pakninger mellom forgasser og motor kan også være en årsak her, men dette er kunstfiberpakninger som ikke forandrer seg over tid.

                            Kjell Aanvik

                            Comment


                            • Halloooooo.........så alle som bruker keleo på DA og DLE får motorer som ikke funker......Halloooooo!!!!
                              Denne gikk greit 3-4 turer får så å ikke starte i det hele tatt. Det kan man ikke skylde på eksosen for Men jeg beskylder ikke forrige eier for noen ting da jeg har kjøpt den brukt.

                              Btw, jeg er vel også en av dem i Norge som har hatt flest DA-50 motorer tror jeg.

                              Comment


                              • Originally posted by tyor View Post
                                fordelen med å ha forgasseren bak er att man får fuelen rett inn i veihuset og ikke via lange innsugskanaler.
                                Det er jeg ikke enig i; Du sier det er en fordel å få fuelen "rett in i veivhuset."

                                Men det er jo ikke vevhuset man egentlig er interessert i å få bensinen inn i. Det er rett inn i sylinderen man vil ha bensinen.

                                Så for meg virker det som mere effektivt å ha forgasseren rett utafor sylindern. Og slik har mange totaktere det.

                                Da virker stempelet i seg selv som den ventilen man trenger. Man slipper reed valve, eller rotary valve, eller hva man nå enn har.

                                Reed ventil er bare enda en del som kan feile. Og reed ventilen på DA 50 er etter min mening bare 4 flapper som holdes på plass
                                av den samme gummi-pakninga som lekte. Skal lite til for at en av flappene detter av, og da slutter den å pumpe.

                                Da vil den bare starte dersom man skvetter bensin rett inn i forgassern. Noe som igjen er vanskelig å få til med den plasseringa.

                                Jeg har en XYZ53 cc som bruker samme forgasser og reed-ventil; Den nekter også å pumpe bensin nå, men starter dersom jeg skvetter bensin rett in. Utrolig irriterende.

                                Det neste jeg kommer til å gjøre, er det samme jeg har prøvd før; Holde Walbro forgassern neri et bensinbad, løsne begge lokkene, og la den fylles med bensin, og sette den tilbake igjen. Men jeg skulle ønske noen visste om et triks som medfører mindre arbeid. Er rimelig lei av slikt noe.

                                Eksosen har ingenting å si her; Du kan ta av potta, og den går like herlig.
                                Last edited by kwik; 28-10-12, 17:22.
                                Dont expect, inspect.
                                Fun Police everywhere!

                                Comment

                                Working...
                                X