Interessant dette med rotary valve og reed, eller bare reed. Takk for innføringen, Larsern.
Zenoahene mine er jo slappe motorer, men ganske driftssikre. De har aldri stoppet i lufta, og jeg har alltid fått start. Untatt et par ggr der walbro'n har gått tørr.
Jeg har alltid lurt på hvorfor de er så slappe ;
Tor Willy har en ZDZ 80, og jeg en GT-80. Vi startet begge flyene, og prøvde å stå bak på full gass. Du verden for en forskjell ! Bak TW's Mustang blåste det sterk storm, bak Vailly FW'en sterk bris.
Det er vel endel kunnskap bygget inn i ZDZ'en da, ala det Larsen forteller oss om.
Zenoahene mine er jo slappe motorer, men ganske driftssikre. De har aldri stoppet i lufta, og jeg har alltid fått start. Untatt et par ggr der walbro'n har gått tørr.
Jeg har alltid lurt på hvorfor de er så slappe ;
Tor Willy har en ZDZ 80, og jeg en GT-80. Vi startet begge flyene, og prøvde å stå bak på full gass. Du verden for en forskjell ! Bak TW's Mustang blåste det sterk storm, bak Vailly FW'en sterk bris.
Det er vel endel kunnskap bygget inn i ZDZ'en da, ala det Larsen forteller oss om.
Comment