Unconfigured Ad

Collapse

Predator F3F

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ja9
    • Dec 2002
    • 572

    #46
    For min del er vekten på flyet ganske vesentlig.
    For dager med mye vind så har jeg Accacia II som med fullt ballastkammer flyr fortere enn mine fingre klarer å følge med. Så det jeg er på jakt etter er ett fly som flyr bra på de dager med lite vind.
    Venter i spenning på vektene på de forskjellige vingene.
    Jan Eric Klausen
    Forus RC Klubb

    Comment

    • Soarer
      • Mar 2005
      • 1856

      #47
      Rollrate er jo som slike fly har. Har mange fly, men ingen av de skiller seg ut med lav eller annerledes rollrate.. Hadde det vært slik med dette flyet, så hadde jeg sikkert lagt merke til det.
      Frakt er med fly hos transportør TNT, mener å huske det var ca 500 i frakt pr fly, da med to fly i eska, men kan komme tilbake om det. Det lønner seg å vente til det er noen på lista, for prisen faller endel når antall fly er fem eller så.
      Men klart, er ikke det så nøye så skal en alltids få bestillt fly.

      Med fare for å bli sitert, så er jeg helt sikker på at en glassmodell er noe av det letteste som egner seg til F3F. Jeg kan veie en tom senere i kveld. Mine glassvinger (som ikke er mine lengre) veier 550, men vil tro glasvinger idag veier ca 50 - 100 gram mere.
      Joiner ca 80 - 100 gram vil jeg tro, den er ganske røslig.
      Bakvinger ca 40 gram hver.
      Kropp 250 gram. Det blir 1,68 kilo helt tom for alt.

      Men passer det ikke for de som er på leit etter fly, så er det lite jeg kan gjøre med det.
      Flyet er som det er, og kommer ikke til å bli annerledes heller.
      Mvh
      Gudmund

      Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
      Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

      Comment

      • Guest

        #48 Unapproved
        Bakvinger Gudmund, hva er det??
        Har det muligens noe med for mye lynlim å gjøre ?

        Comment

        • Soarer
          • Mar 2005
          • 1856

          #49
          Det er de små vingene som ligner litt på de større. Det er heeelt bakerst, Lars.
          Hovedvingene er de største og langt foran bakvingene..
          Om det er uklart hva som er stort/lite foran/bak, så har bakvingene en vinkel som kan minne om en V
          Lurte deg godt no, det der er bare noe jeg er blitt fortalt, egentlig har jeg ikke peiling...
          Last edited by Soarer; 01-10-08, 22:58.
          Mvh
          Gudmund

          Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
          Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

          Comment

          • william123
            • May 2005
            • 2330

            #50
            Originally posted by Soarer
            Om det er uklart hva som er stort/lite foran/bak, så har bakvingene en vinkel som kan minne om en V
            Er det ikke det som heter V-hale og sitter helt bakerst på flyet?
            William Jul Ringkjøb
            Bodø MFK

            If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

            Comment

            • Soarer
              • Mar 2005
              • 1856

              #51
              Gir opp å leite etter kabelen for å laste opp noen bilder av flyet på vekta..
              Har fått hjelp til rydding, og da..

              Men har satt glassvingene på kroppen med bakvinger og joiner. Pluss hood.
              Vekta viser 1,54 kilo, helt tom for alt. Det er ekstremt lett.
              Det er da de aller første vingene som kom ut av forma, så regn med at de idag veier litt mer, kanskje 100-150 gram, men er usikker på det da jeg ikke får vite eksakt før den 6.
              Mvh
              Gudmund

              Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
              Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

              Comment

              • Soarer
                • Mar 2005
                • 1856

                #52
                Holder på med forberedelse til F3B versjon som kan bli klar til tidlig neste vår.
                317 cm vingespenn og X-hale, forøvrig er det mye likt.
                Mvh
                Gudmund

                Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                Comment

                • william123
                  • May 2005
                  • 2330

                  #53
                  En F3B versjon høres spennende ut! Hold oss oppdatert
                  William Jul Ringkjøb
                  Bodø MFK

                  If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                  Comment

                  • jørgen123
                    • Jul 2005
                    • 706

                    #54
                    den hørtes ikke så dum ut!

                    personlig så synes jeg Crossfire X-halen er den peneste jeg har sett!
                    Jørgen Wake Stensen
                    Bodø MFK
                    Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

                    Comment

                    • Soarer
                      • Mar 2005
                      • 1856

                      #55
                      Er ikke enig, men håper jo at du liker den som kommer lell da. Fy Fasan: Time vill sjovv
                      Mvh
                      Gudmund

                      Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                      Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                      Comment

                      • william123
                        • May 2005
                        • 2330

                        #56
                        Bilder..?
                        William Jul Ringkjøb
                        Bodø MFK

                        If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                        Comment

                        • Soarer
                          • Mar 2005
                          • 1856

                          #57
                          Originally posted by william123
                          Bilder..?
                          Så så, tidlig i leiken enda..
                          Ting tar tid.

                          Du får kose deg med en F3F så lenge da vettu
                          Var forresten en totimers tur på hanget i Malmefjorden igår, ti minutter unna Molde.
                          Tok med Ceres og Predator, ca en kilo i begge, og jeg kan med handa på hjertet ikke si hvilken av de som går best. Til det må vi rigge opp anlegg. Mycket bra
                          Mvh
                          Gudmund

                          Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                          Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                          Comment

                          • jørgen123
                            • Jul 2005
                            • 706

                            #58
                            er enig med deg! Man kan stupe fra dobbel jesus høyde med to modeller, og de går akkurat like godt. Men når man får opp en 100m bane og ringeanlegg så kan det fort vise seg å være store forskjeller!

                            jeg og william prøvde det på et vis. vi stupte ilag, jeg med ceres og William med Nyx. begge var ca. like tungt lastet. begge modellene er 285cm VS, mens nyx har X-hale og ceres V.

                            de hadde identisk hastighet i stup. Vi svingte AKKURAT samtidig, og man så ganske fort at Ceres'en hadde større fart ut av svingen enn Nyx'en hadde. Men så hender det at Nyx'en virkelig får forhold å drar fra alt som er og ender med 1000 poeng, så...

                            freestyler 3 er "designet" for 100m bane. det er ikke det flyet som går raskest i stup, men det er skjelden lett å slå den i en konkurranse!
                            Jørgen Wake Stensen
                            Bodø MFK
                            Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

                            Comment

                            • Soarer
                              • Mar 2005
                              • 1856

                              #59
                              Vi får legge ut noe ledning neste helg og ta en titt på det der..
                              Hadde jo vært moro om jeg har fått til et fly som det er opp til flygeren hvor hen han havner på lista Og det til halve prisen..
                              Mvh
                              Gudmund

                              Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                              Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                              Comment

                              • jørgen123
                                • Jul 2005
                                • 706

                                #60
                                all ære hvis du får til det!
                                Jørgen Wake Stensen
                                Bodø MFK
                                Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

                                Comment

                                Working...