Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Kansje ikke så dumt å vente litt.
Jeg har en tendens til å bli litt for gira når jeg første har kjøpt noe nytt.
Hadde muligens endt opp med mange kilo med ballast som ikke kunne brukes.
På seg sjøl kjenner en andre best, jeg er akkurat makan...
Tenkte det var lurt å si ifra da.
Du selger vel ballast til de som ikke gidder å lage i bly du da ?
Mvh
Gudmund
Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.
Har bedt om pris på 25mm messingbolt hos den lokale "stålpusheren."
Vist prisen ikke er for avskrekkende så er det ikke umulig å kjøpe ett par lengder å lage noen ballast sett.
Bra. Fikk nettopp svar på mail sendt for 10 minutter sia, og de sier at de må kjøpe ballast.
Den vil være tilgjengelig på min neste ordre, men sa ikke noe om det er bly eller messing eller prisen på det, bare at den må kjøpes utenom.
Mvh
Gudmund
Regner med det skal være en smal sak å lage skikkelig ballast selv.
Fant en gammel prisliste på nettet, der kostet 25mm messingbolt 77kr/kg.
Med min mattekunskap så ville pris på 10 slugs a 36mm bli rundt 130Kr (innkjøpspris)
Har nå fått tilbud på en standardlengde med 25mm messing.
Prisen er 2020kr inkl. frakt fra oslo-stavanger.
Av en lengde skal jeg klare mellom 8 og 10 sett, alt etter lengden på det jeg får. Standard lengde er 3,5-4m.
Klarer jeg 8 sett blir innkjøpspris 250 kr.
Det vil si en salgspris på ca 300?
Hvor mange er intersert i noe sånt?
Den lokale stålleverandøren hadde kun 20mm på lager og hadde ingen planer om å ta inn nye mengder messing. Det ble solgt alt for lite av det til at de ville ha det på lager.
Er ikke 20mm stort nok?
Det blir 3-4 mm slark i kammeret da. Og så er du vel såvidt over en kilo i vekt.
Jeg fyller et 23 mm rør innvendig med blyslugs og har 1,5 kilo, og hadde jeg ikke filt til de slugsa for hånd, så hadde jeg fått 1,6 kilo.
Men en kilo er bedre enn ingenting, men som sagt ikke bedre en de første forsøka til kineserne.. Og det var ikke bra nok for meg.
Blåser det 6-8 meter på et bra hang, så lemper jeg glatt inn en kilo, men flyet har potensiale til mer.
Mvh
Gudmund
OK
Synes det ble litt drøyt å handle inn 4 m noe som blir 10 sett a 10 slugs.
Så jeg har bedt om pris på 2m og da skal det bli ett sett til vert av de 5 fly som er bestilt til Norge. Kosteskaft fra Biltema er 24mm og vil fungere supert som "dummy slugs".
Ett av de fem flya som kommer er avbestillt, så jeg tenkte at jeg skulle ta det.
Men om noen er interessert, så kan jeg jo avse det.
Orange og svart under, 20 cm seksjoner. Orange over og kropp, med svart og hvitt i skrå seksjoner på tippene akkurat som på sida der en ser et grønt og blått fly.
Og så har du ballast ferdig hos Ja9.
Mvh
Gudmund
Stålleverandøren kunne kun levere messing i hele lengder, dvs 4 m.
Det blir sikkert litt drøyt å handle så mye, så jeg avventer litt til vi vet nøyaktig dimensjon på ballastrøret.
De sier flyene er beregnet til å være klar til forsendelse på en helt utrolig kort tid, og det er jo kjekt for de som venter på fly.
Fem fly der fire har skjema etter kundens ønske tar 14 dager eller mindre sier de.
Jeg venter på bilder ifra produksjonen, det hadde vært moro å sett, og kommer til å poste det her.
Fikk et bilde av bjelken idag, og her er den.
Den blir selvfølgelig baket inn helt, men slik ser den ut før den får videre behandling.
Ehh i forrige melding (11 var det "bjelke" (dvs sikkert tenkt shear web) med noe som ligner rohacell/karbon, men i siste er det ren balsa. Så den "bjelken" i 118 var sikkert for høyderor?
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment