Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tråden om det store flyet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Beklager seint svar.

    Jeg skal poste all info om limet når jeg har det i hende. Jeg får tak i det hos et firma som støper lyst båter og katamaraner. Men kan sjekke hvor de kjøper det.
    Vet mer over helgen
    Knut Erik
    But it flies, so who cares??
    www.torqueroller.com
    Steikje galen
    www.skalamodellflyklubb.no
    www.teamflyingcircus.com

    Comment


    • Ikke noe problem?

      Originally posted by jab View Post
      Om du endrer utsagnet til "alle typer radio kan enkelt jammes med en liten dings" så er vi enige. 2.4ghz er f.eks. mye mindre utsatt for såkalt "jamming" enn 35mhz pga. bruken av spread spectrum og frekvens hopping..

      Men hvorfor disse tendensene til hysteri? Folk flyr daglig store rc seilfly så langt vekk at dem bare er små prikker på himmelen uten å ha problemer med styringen. Hvorfor skulle dette flyet være noe anderledes så lenge man bruker skikkelig full range utstyr?

      Og på den litt kyniske siden, blir du truffet av et 46% size fly så er du akkurat like død som hvis du hadde blitt truffet av 90+% size.
      Dette er nok det minste problemet i rekken av problemene som vil dukke opp?
      Mvh.
      Rolv Leirro

      Comment


      • Har en ikke noe å gjøre så gjør det ikke her!!

        Originally posted by Soarer View Post
        Jeg ser nesten på den tråden her som ødelagt allerede..
        Et godt forslag om å poste diskusjon rundt slike fly/dette flyet i en egen tråd hadde vært det beste både for oss som vil ha den til det den var ment som, og ovenfor han som startet den, særlig etter at han ettertrykkelig gjentar hva tråden er ment som.
        Synes nesten det er litt arrogant å ture over hans intensjon.
        Arrogant, fordi det allikevel diskuteres side opp og side ned uten å ta hensyn til trådstarters ønske, selv etter at det er gjentatt.

        Er det virkelig det samme for mange her om han fortsetter å poste fremdrift på flyet?
        Ser nesten ut som om det er viktigere å ha en mening på om det skal være lov, enn å se hva han gjør.
        GJØR DET EN ANNEN PLASS, I EN EGEN TRÅD!! Makan....
        Så sant så - så mitt motto er: Har en ikke noe å gjøre så gjør det ikke her!
        Det er avsporinger som dette som gjør at hele forumet blir forsuret til tider.
        Mvh.
        Rolv Leirro

        Comment


        • Men er ikke det snart på tide med noen bilder? Blir ikke ordentlig jul hvis vi ikke får ett bilde av prosjektet
          Thomas Rongve

          Comment


          • Tidsforbruk

            Har et lite spørsmål til byggeren. Har du noen ide om hva tidsforbruket vil bli - sammenlignet med å bygge en
            20-30% modell etter tegning? Jeg ville sett for meg årevis(med begrenset fritid som selvstendig næringsdrivende), men ser du har planer om å fly til neste år.
            Gleder meg til å følge dette bygget.

            Comment


            • He he. Ut fra tidligere byggetråder til Eagle så vil det nesten overraske mer om flyet IKKE er i lufta i 2009 Og slapp av; når bildene først kommer så går det nok unna
              Geir


              3D plane - 1D brain

              Comment


              • Mere inspirasjon.

                http://www.metacafe.com/watch/764604..._s1_in_action/
                EF 60" Edge. Torque.
                EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
                3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
                CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
                Multiplex FunCub XL on floats.
                Jeti DS-16

                Comment


                • Er det noe fremdrift her da?
                  Tror ikke jeg er den eneste som venter i spenning her

                  Mvh OJ
                  Olav Jørgensen
                  Low & fast

                  Comment


                  • Hei alle.

                    Og godt nytt år

                    Jeg kom hjem fra jobb på fredags kveld, og har fremdeles ikke fått lim. Men jeg regner med at jeg får tak i det iløpet av uka som kommer.

                    Når det gjelder tidsforbruket på byggingen, så er planen at flyet skal delta på Fagernes Flyshow 2010. Det er litt over ett år til. Jeg regner med at ting går fort, når jeg først kommer i siget. Det bruker å gjøre det med meg.

                    Har mange prosjekter gående på samme tid nå, jeg holder på med en ny Yak, på 37.5%. Den blir flyklar i morgen. Så holder jeg oxo på og restaurerer en 3.1 meter Xtreme Comp Extra 260, som får ny lakk, ny motor og helt nytt oppsett. Det kommer til å bli en helvetes doning. Kommer egen tråd om den i løpet av uka.

                    Når det gjelder bilder, må jeg alliere meg med en frivillig på forumey her, denne PC'n nekter å ta imot data kabelen fra kameraet mitt, så jeg blir nødt til å MMS'e bilder til en stakkar, som kan legge de ut på sidene her. Anders E har hjulpet meg tidligere, kanskje han ordner det nå også.

                    Men nå er det uansett ikke lenge til det "løsner", så da blir det litt mer action på tråden her.
                    Takker alle for interessen og tålmodigheten, men jeg tror denne blir verdt å vente på.

                    Snakkes
                    Knut Erik
                    But it flies, so who cares??
                    www.torqueroller.com
                    Steikje galen
                    www.skalamodellflyklubb.no
                    www.teamflyingcircus.com

                    Comment


                    • Bare å sende bilder.
                      Morsomt å hjelpe

                      Comment


                      • Puuuh..
                        Dette var gode nyheter for en som har vært innom og sett etter nye poster her flere ganger om dagen. Tråder som denne skaper en nesten farlig avhengighet .
                        Og ikke minst er den nyttig da det er utrolig mye viktig og riktig kunnskap som spres i miljøene.

                        Lykke til videre med prosjektet.

                        mvh
                        Ola
                        Ola
                        Elverum Flyklubb Modell
                        www.efkm.org

                        Comment


                        • så hvordan går det?
                          Joakim L. T. 94-Modell
                          ---------------------------------------------------
                          Aeroworks - Extra 300
                          Extreme Flight - Yak 54E Profile
                          Crrc-Pro GF26I
                          EG - Yak 54 26cc
                          Kyosho - Edge 540 .50
                          C Goldberg - Cub med flottører
                          OMP - Katana V2

                          those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

                          Comment


                          • Venter fremdeles på lim. Det er det eneste som står mellom meg og en ferdig kropp
                            Knut Erik
                            But it flies, so who cares??
                            www.torqueroller.com
                            Steikje galen
                            www.skalamodellflyklubb.no
                            www.teamflyingcircus.com

                            Comment


                            • Piknik Modelarski Żar 2008 - Pitts Challenger

                              Comment

                              Working...
                              X