Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tråden om det store flyet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by elektrodude View Post
    den er stor ja.Men vi må ikke glemme att disse kineserene er veeeldig små da
    Hvilken motor skal du ha i 56% da ? siden eg først snakker om motor. Vet du hvilken walbro forgasser (produkt nr ) som fungerer på min 3W 200 B2 ts ? det er nok denne tillotson forgasseren som tuller det til for meg. Har testet med Walbro forgasseren som stod på ZDZ 210 B2 motoren min, og da vart tomgang helt stabil på 3W'n men den forgasseren,men det virket som den ikke leverte nok på toppen. Forgasseren eg testet på 3W motoren er
    WB 27-638
    Hei.

    Motor er veldig uklart, men jeg håper å få inn en 3W 275cc, eller en 280 Black Flame.
    Skal sjekke dette med forgasser for deg, kan ta noen dager, men jeg finner det nok ut

    Siden dere har popcorn, så skal jeg stille med Coke, blir et kjøleskap smekk fullt.
    Knut Erik
    But it flies, so who cares??
    www.torqueroller.com
    Steikje galen
    www.skalamodellflyklubb.no
    www.teamflyingcircus.com

    Comment


    • Originally posted by Sniper View Post
      Enig med siste taler her.. Snedig OT. For øvrig er denne tråden helt knall. Et eget skap på kjøkkenet er fullt av popcorn kun for denne tråden
      OT ? eg snakker da fremdeles om store fly og store motorer Og så er det ikke dumt å lirke info ut av folk som vet hva dei snakker om har spart meg mye hodebry med det.
      Alt som kan fjernstyres.
      ---------------------------------------------
      The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
      Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
      Steinar Kvarme.

      Comment


      • Her er det helt greit med litt OT. Har forøvrig lagt vorte plast, 4 cm isopor og 12mm sponplater på gulevt på hobbyrommet idag, nå gjenstår det bare å legge klikk klakk gulvet i kveld. Så noen meter med panel, og da er det nesten klart
        Knut Erik
        But it flies, so who cares??
        www.torqueroller.com
        Steikje galen
        www.skalamodellflyklubb.no
        www.teamflyingcircus.com

        Comment


        • vi må få noen bilder av mekkeboden når den er ferdig da. Alltid gøy å se hvordan folk har det
          Alt som kan fjernstyres.
          ---------------------------------------------
          The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
          Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
          Steinar Kvarme.

          Comment


          • Skal ta noen bilder i morgen, så kan dere se litt utvikling. Og mens vi venter på svar ang forgassere, så anbefaler jeg de fleste som fikler med bensin motorer og kikke litt på denne siden. Her har jeg lært mye


            Carburetors
            Knut Erik
            But it flies, so who cares??
            www.torqueroller.com
            Steikje galen
            www.skalamodellflyklubb.no
            www.teamflyingcircus.com

            Comment


            • Elektrodude:

              Ang Walbro forgasser til 3W 200, så kan du bruke en som heter WGA 7. Denne kan jeg få tak i for deg, men den koster rundt 1500,-
              Bare å gi beskjed om jeg skal hjelpe deg
              Knut Erik
              But it flies, so who cares??
              www.torqueroller.com
              Steikje galen
              www.skalamodellflyklubb.no
              www.teamflyingcircus.com

              Comment


              • Hei

                Dette med forgasserne intereserte meg, så jeg kikket litt rundt. Det ser ifølge Walbro sine sider ut som WGA-7-1 er erstattet av WGA-9-1. Forgasserne er nesten identiske, og koster på ulike netttsteder rundt $100. (veil pris på Walbro-sidene $97,89)

                Jeg syntes 1500kr hørtes veldig mye ut. Har kjøpt noen mindre Walbro-forgassere tidligere. De var rimelige.
                Last edited by TrondD; 11-11-09, 22:38.
                Trond Dullerud
                Trondheim Modellflyklubb

                Comment


                • Jeg har ikke sett så mye på nettet, jeg bare sendte en mail til en kar jeg kjenner, fikk oppgitt type og pris i Euro, 173,- og i Dollar 240,-
                  Kan man få tak i den til 5-600kr er det jo ingen tvil om hvor man bør kjøpe den.

                  Er usikker på om 3W DA og ZDZ modder forgasserne før de brukes, men mest sansynlig ikke. Ifølge noen som har forsket på samme problem med 3W 106 kontra Walbro på DA 100, så hadde det ingen effekt økning eller tap å bytte forgassere. Så mest sansynlig er det forgasseren til Elektrodude det evnt er noe galt med, og ikke Tillotson i sin helhet, selv om den første 3W 150cc motoren min hadde Walbro, og gikk som ei klokke. De andre 150cc motorene jeg har hatt har hatt Tillotson, og disse har vært litt mer "sære" på justeringene. Men det hele ender opp med smak og behag. Jeg prøver uansett bare å hjelpe folk så godt som jeg kan, værre er det ikke. Og ikke skal jeg ha noe betaling for det heller
                  Knut Erik
                  But it flies, so who cares??
                  www.torqueroller.com
                  Steikje galen
                  www.skalamodellflyklubb.no
                  www.teamflyingcircus.com

                  Comment


                  • Ja det er vel ingen her som mener att Knut ikke er en grepa kar
                    har bestilt meg en WGA-9-1 som er erstattningen til WGA-7-1 slik som TrondD sier.
                    Betalte 102$ + frakt = 158$ Handlet hos OrderTree.com
                    Alt som kan fjernstyres.
                    ---------------------------------------------
                    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                    Steinar Kvarme.

                    Comment


                    • Hobbyrommet nærmer seg ferdigstillelse, og jeg skal snart sette samen et byggebord der det morsomme skal foregå. Men jeg trenger litt utstyr, deriblant en båndsag. Biltema har en som ser grei ut, men jeg er usikker. Er det noen som har denne saga fra Biltema, eller som kan anbefale en annen sag, som ikke koster skjorta?
                      Setter stor pris på litt hjelp med dette, da blir resultatet så mye bedre oxo
                      Knut Erik
                      But it flies, so who cares??
                      www.torqueroller.com
                      Steikje galen
                      www.skalamodellflyklubb.no
                      www.teamflyingcircus.com

                      Comment


                      • JULA har åpnet butikk her jeg bor, og jeg ser at de har 3 båndsager. En til 6795,-, en til 4495,-. Og så den som jeg skal ha til 1395,-. "Stødig båndsag med understell og bord i støpt aluminium. Kulelagrede gummikledde drivhjul. Kulelagerstyrt sagebånd. Sagedybde 80mm. Sagebredde 190mm. Kan stilles 0-45 grader, 290X290 mm, Leveres med parallellanslag, tverranslagmed vinkelskala og sagebånd. Tenner pr tomme: 6, båndmål 1425X6mm. Effekt 1,5 kw. 230V. Vekt 20kg, L550xB370xh400mm.

                        Si i fra hvis du ønsker tilsendt en katalog.
                        Geir


                        3D plane - 1D brain

                        Comment


                        • Vi har JULA i Ålesund oxo, så da reiser jeg dit så snart jeg får sjangsen, hørtes veldig grei ut den saga. Da må jeg bare få tak i en bandsliper med rundellsliper på siden med justerbar vinkel, er usikker på om den på Biltema har det. Får sjekke JULA på den oxo Nå blir det JUL.
                          Knut Erik
                          But it flies, so who cares??
                          www.torqueroller.com
                          Steikje galen
                          www.skalamodellflyklubb.no
                          www.teamflyingcircus.com

                          Comment


                          • Hej gubben!
                            Jeg kjøpte bandsaga fra Biltema for et par år siden og er IKKE fornøyd med den! Den er slarkete i båndføringen og bladet vrir seg fra side til side når jeg skjærer med den. Jeg har justert den etter alle kunstens regler, men jeg sliter med å følge en strek på 3mm finèr selv med anlegg.
                            Maskinene de selger på Jula er knallkule og kjekke å ha, men jeg har tørrtrent litt med de i butikken og de virkrer som billig kinesisk vare. rattene som overfører bevegelsene er grademarkert, men noen må vries over en halv omdreining før mekanikken begynner å flytte seg. Mekanikken er slarkete. (Hvis du tar i den og beveger frem og tilbake flytter den seg temmelig mye) Dette gjelder fresene og dreiebenkene. Kansje godt nok til hobbybruk, men jeg tror det finnes bedre til samme pris.
                            Tor Helseth
                            Ålesund og Omegn Modellflyklubb

                            Comment


                            • Vel, jeg får stikke over fjorden og sjekke over helgen. Skal ikke ha noen dreiebenk, kun ei sag og ei bandslipe, med rundellsliper på siden. Da har jeg det jeg trenger for å starte bygget. Har handla inn ørten meter med balsa lister og fin finer, lim og stæsj. Nå gjenstår det å lage et byggebord, som blir 120x240 og det skal stå på hjul, slik at jeg kan flytte det rundt om i lokalet. I tillegg kan jeg dreie det rundt og jobbe fra en side hele tiden. Greit med større hobbyrom
                              Alt er ferdig, nå gjenstår kun innredning og montering av utstyr, samt litt belysning, skal ha 5 lysarmatur fra Biltema, ett i hvert hjørne og ett midt i taket. Klør etter å begynne å bygge nå.
                              Knut Erik
                              But it flies, so who cares??
                              www.torqueroller.com
                              Steikje galen
                              www.skalamodellflyklubb.no
                              www.teamflyingcircus.com

                              Comment


                              • Det blir vel som med alt annet,og denne uttalelsen er vel snart utslitt
                                MAN FÅR HVA MAN BETALER FOR Så om man ikke vil kjøpe noe som koster skjorta så må man tåle litt slark o.s.v
                                det man skal passe på med en båndsag er : se att det er en fungerende og god bladstyring.Og ikke kjøp saga for liten. Kjøper man en liten sag så får man mange problemer. For det første ryker blada ofte pga liten diameter på drivhjuler, som gjør att blada får mye "juling" Og så har man alle problema med klaring til friarm,høyde begrensning og att man må skru fast maskina for att den ikke skal velte eller vri seg under arbeid.
                                Har selv en båndsag fra 1942 som veier 560kg friarm på 81cm og saghøyde på 28cm.

                                PS: 3W motoren min går som ei klokke med ny Walbro forgasser
                                Alt som kan fjernstyres.
                                ---------------------------------------------
                                The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                                Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                                Steinar Kvarme.

                                Comment

                                Working...
                                X