Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tråden om det store flyet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Det verkeleg store flyet

    Dei som likar store fly bør sjå denne!

    Link til "Die Modellbauer Folge 1 part 1"


    Det viser litt av korleis verkeleg proffe byggjer modellar ... (trur eg)

    Odd H.

    Comment


    • Er det lang herdetid på det lime eller..?

      Mener ikke å mase, men jeg tror det er flere en meg som er spent på bilder
      William Jul Ringkjøb
      Bodø MFK

      If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

      Comment


      • Lim

        Hvilken type lim er du er på jakt etter???

        Comment


        • Limet jeg har ventet på, har jeg nå fått prøvd, men det duger ikke, desverre. Så nå er jeg tilbake til start. Skal prøve litt Tec7, men tror det blir for mye liv i det limet. Det står litt stille i bygge bua nå, motivasjonen er ikke på topp. Er mye som skjer ellers i livet, bla flytting og oppussing av ny bolig nå snart, og dertil flytting av hobbyrom og utstyr. Og nå venter jeg kun på Fagernes, forstå det den som kan.
          Knut Erik
          But it flies, so who cares??
          www.torqueroller.com
          Steikje galen
          www.skalamodellflyklubb.no
          www.teamflyingcircus.com

          Comment


          • Hvis limet ikke fungerer bra så var jo det synd da. Har du vurdert å bruke CA? Hvis jeg ikke tar feil så er det det sensei på FG bruker i hans prosjekter..?

            Fagernes ja, vi er en liten delegasjon som kommer ned i fra Bodø også så vi håper på at der som har fly med lager et flott show
            William Jul Ringkjøb
            Bodø MFK

            If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

            Comment


            • Kjempeknall at dere kommer. Du har bare med å finne meg, hadde vært artig å treffes. Jeg skal ha med Ultimaten og en ny Yak 55, så om du vil fly, er det bare å si ifra. Jeg er ikke redd for å låne vekk flyene mine til folk som har større fugler selv. Den nye Yak'n er bare 180 cm og har 26 cc i nesa, så den er det iallefall ingen fare med. Håper å få tatt maiden på den i morra (idag)om vinden roer seg litt.

              Skal forske litt mer på lim etter påske.
              Knut Erik
              But it flies, so who cares??
              www.torqueroller.com
              Steikje galen
              www.skalamodellflyklubb.no
              www.teamflyingcircus.com

              Comment


              • Hei Eagle Veldig spennende dette. Syns det er bra du ikke bygger når ting ikke er på topp, for det merkes på resultatet når flyet blir ferdig. Blir alltid bedre når en er motivert!
                Angående tec7 så vil jeg ikke anbefale deg å bruke det. Det er kanskje noe oppskrytt? Lover mye på etiketten men det kan f.eks ikke pusses, og det blir jo mere som en slags silikon mener jeg.

                Comment


                • Pl 400?

                  Hva med å bruke PL400 lim? Egentlig beregnet for båtbygging og reparasjoner, kan faktisk også brukes på fuktig treverk.
                  Det er jo temmelig sterkt, fleksibelt nok til å tåle vibrasjoner, men likevel hardt nok til å kunne slipes. Iallefall må det kunne brukes til hardved (tror ikke det er det beste til balsa).
                  Dette limet er ganske seigt, så det fyller tomrom ganske godt, men det er mulig at det blir for tungt for flybygging? Fins i tuber og 300ml patroner. Kanskje verdt et forsøk? Jeg tror i alle fall at det er et mye bedre valg enn Tech 7.
                  Erling Svegre
                  Vangsvik
                  Senja Modellflyklubb

                  ____________________________________
                  Futaba 9C super
                  Edge 540 (60size) Saito 100 GK
                  E-Flite Mini Funtana - Park 480 BL 1020kV
                  Mustang P-51 - OS 25FX
                  SIG Ninja
                  Blue Phoenix
                  ArtHobby Colibri-V
                  Reichard Grob G103C Twin Acro III

                  Comment


                  • Lim

                    Heisann. Jeg har liggende noen tuber med Araldit 2015, som er en thixotropisk epoxytype som er beregnet på å lime vanlige fly. Den kan nok brukes på ditt prosjekt også. Jeg har brukt den på NH 90 helikopteret vi har her. Limt xfiner og glassfiberskrog i sammen med den. Kan det være av interesse????
                    Se linken:

                    Page Not Found

                    Comment


                    • Lim etc

                      Hei Knut Erik,

                      No longer supported

                      Gå på denne siden så finner du det meste. Det er her mange som bygger fullsize får tak i det de skal ha. Lim finner du under "wood products".

                      mvh Rolf

                      Comment


                      • Hei Knut Erik.
                        Jeg har god erfaring med 3M Scotchweld DP 125 til forskjellig bruk der det skal være litt flex mot "levende" materialer.
                        Om du er interessert så kan jeg sende deg en tube. Har 12 ubrukte patroner som du kan få om det viser deg å være noe å satse på.
                        Ellers så er det mange gode forslag her, så du nærmer deg nok nå.
                        Mvh
                        Gudmund

                        Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                        Comment


                        • [QUOTE=
                          Fagernes ja, vi er en liten delegasjon som kommer ned i fra Bodø også så vi håper på at der som har fly med lager et flott show[/QUOTE]

                          Hei William
                          Er det noen av dere som skal kjøre bil nedover? i såfall: har dere plass til et fly fra bodø til Fagernes, pluss et fly i retur fra Fagernes?

                          mvh
                          Christian
                          Mvh.
                          Christian

                          Jets Of Norway

                          Comment


                          • Nei dessverre Christian, vi flyr til Oslo og leier bil. Jeg og en annen var i Oslo og hentet 3 2.6M yak'er i November og det er laaaaaangtå kjøre så. Men tanken på å kjøre nedover har streifet meg ja, men det får blir neste år...

                            Har du byttet fly med noen i Bodø siden du spør om plass både opp og ned...?
                            William Jul Ringkjøb
                            Bodø MFK

                            If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                            Comment


                            • Hei, skal ned til Oslo og hente en bil i slutten av mars/begynnelsen av april.
                              Men skal fly ned, så kan ta med ett fly opp evt, hvis det er noe til hjelp..
                              Mvh Tom R.
                              betennelse i flynerven..

                              Comment


                              • Håper ikke jeg ødelegger tråden til Knut Erik, så dette blir siste off topic innlegg.
                                Det er ikke sikkert det blir noe av, men det var en som kanskje ville ha min F-15, og hadde en 2,3 m Yak jeg kunne få som delbetaling.

                                tomr:
                                Takk for tilbudet! Kommer tilbake til deg hvis det blir aktuelt.

                                mvh
                                Christian
                                Mvh.
                                Christian

                                Jets Of Norway

                                Comment

                                Working...
                                X