Announcement

Collapse
No announcement yet.

Multiplex

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Uuæææ...jeg å vil ha MULTIPLEX...jeg vil, jeg viiiil!!!

    ....men det er jo ikke noe galt med pinnsvinet mitt. (JR X-3810)
    Den er jo....og jeg siterer: "The ultimate radio control system for every model of every modeller in the world".....helt sant. Det står på boksen, og da er det vel riktig da.

    ...hehe kunne ikke dy meg. Men jeg HAR voldsomt lyst på en MPX

    Det blir litt Lexus versus BMW. Japansk superkvalitet mot Europeisk fingerspitzgefül....vanskelig detta gitt. Ler godt hver gang de to 'leirene' braker sammen.
    OK...ha litt glimt i øyet når dere rakker ned på hverandres radiosystem.
    Ikke ha 'piggene' ute og la 'plankene' hvile i stroppene. Ikke i hode på...OK jeg skal holde opp....

    Have fun!
    Mvh

    Olav Lund

    Comment


    • #77
      PS: Denna hobbyen vi holder på med er helt råååå!

      Vi vasser i gadgets gutter! (og jenter). Kan det bli stort bedre? Jeg blir helt ør i knotten....
      Mvh

      Olav Lund

      Comment


      • #78
        Jeg får min del har hatt to futaba radioer, samt den nye JR9x nå i våres. men etter iherdig overtaling fra joo, så fikk jeg låne hans mpx profi 3030 for utprøving. Dette resulterte i at jeg ble helfrelst på hele tankegangen til multiplex når det gjelder programmering. JR'n ble solgt nesten ubrukt, og ny Profi 3030 kom på døra nå i helgen. LIVET ER HERLIG!!
        Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

        Comment


        • #79
          Ja asiatiske "pinsvin" er kjempe radioer og alle meg selv innkludert synest de er fantastiske, ja 3810 er ganske sjef har sett den selv, en litt dyrere utgave av Hitec Eclipse for å si det sånn (lett å se hvor Hitec har hentet innspirasjonen fra). Men (det er altid ett men), Når en får holde i og kjenne på tingene med litt "fingerspitzgefül" som så treffende var nevnt her så får en en snikende følelse av at dette må ses nærmere på. Så begynner en å sjekke det tingene en før ikke fikk til med sitt "pinnsvin" og finner att det ikke er noe problem i det hele og så er det en oppdager at denne vil jeg ikke levere tilbake til eier og man får denne "bare må ha det følelsen". Det eneste jeg er litt i tvil om er om jeg kansje burde ha kjøpt en Profi 4000 isteden for Evo 12, men så har ikke profi 4000 synth modul og da er den saken avgjort for meg, men det hadde deffinitivt vært stiligt å ha en på hylla, kansje det om 10-15 år er der kommet noe enda bedre fra MPX som kombinerer alle mulighetene. Tenk dere En Profi 4000 eller Royal Evo sak (samme innmat bare forskjellige kasser, ja lansje levert med begge kasse typene om en ønsker) som en kan koble til pc`n og sette inn den programvaren en ønsker (er du vant til Evo? no problem da laster en bare inn Evo basert programmering enten kassa ser ut som profi eller Evo. Mere minne enn de 40-50 modellene som det er innebygd minne for? Bare å kjøpe en standard Secure digital minnebrikke av valgfri størrelse og plugg inn o.s.v. Dette er det jeg ser for meg som den naturlige evolusjonen for MPX sine high end radioer med mulighter til å laste inn eller ut muligheter etter ønske og bruk (det er jo mye slik allerede nå med Evo). Altså en totalt software og modul styrt radio (eller flyvende lap top som jeg i mitt stille sinn kaller tanken).

          Vet dere jeg tror jeg ringer MPX og bestiller en med det samme så de vet hva jeg vil ha og kan kjappe seg med å utvikle "min" radio, de er jo nesten der.

          Hilsen en totalt "u"partisk Evo 12 eier.
          Gert Hildrestrand.
          Limets Venner.
          Valdres Flyklubb Modell

          Famous last words? Hey watch this!

          Comment


          • #80
            Sånn bare for å strø litt salt i såret ditt vingemutter'n, så ble jeg nesten overtalt av Øgrey Hobby til å kjøpe en 4000 istedet, da neste leveranse (2005 mod) kommer med full syntesizer på lik linje med Evo. Men med tanke på at etternavnet mitt ikke er KNEWT (eller noe annet F3F toppilot navn), så tror jeg mine behov blir dekket av 3030. Samt at lommeboka er tyna nok fra før.
            Kanskje på tide å bytte inn evo'n allerede?
            Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

            Comment


            • #81
              Kommer ikke på tale, har blitt ordentlig glad i Evon min, og jeg finner stadigt vekk nye ting som jeg kan bruke.
              Gert Hildrestrand.
              Limets Venner.
              Valdres Flyklubb Modell

              Famous last words? Hey watch this!

              Comment


              • #82
                Jeg har også nylig byttet ut min hitec eclipse mot mc3030, men har ikke fått prøvd den enda. Det vil jo ikke slutte å regne her på vestlandet.
                En ting jeg ikke liker med mpx`en er når jeg skal stille høyderoret i butterfly mixen så må jeg justere en og en servo i steden for begge samtidig. Dette gikk nemlig i Eclipsen. Eller går det an? er det bare jeg som ikke har funnet ut av det??
                Jan Eric Klausen
                Forus RC Klubb

                Comment


                • #83
                  Du ække aleine med å ha regnvær om dagen gitt. Østlandet er ikke spart det heller. Når det gjelder programmeringen du snakker om, er jeg ikke helt sikker enda. men jeg mener å ha lest i manualen at du da må programmere "output'n" av det signalet du ønsker, og ikke servoene som styrer det?! Som sagt, ikke helt mitt felt enda. Men det virker som radioen har svært få begrensninger, så detta fikser du nok med litt fikling!
                  Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

                  Comment


                  • #84
                    Tror du justerer på feil plass (bare tror altså), så langt jeg skjønner MPX (har Evo) så skal jeg stille controllen og ikke på servoen, enten det eller så er det i miksen justeringen skal foretas. Siden du sier på sereoen (servo menyen) så tyder det på at du er på feil plass da servoene stilles etter maks utslag og punkt, etterpå så lar en de stort sett få være i fred (det er umuligt å utrykke seg ordentlig når en bare har en formening om hva som er galt er jeg redd) her trenger vi joo tenker jeg.
                    Gert Hildrestrand.
                    Limets Venner.
                    Valdres Flyklubb Modell

                    Famous last words? Hey watch this!

                    Comment


                    • #85
                      JOO! Kom deg ut av fjellhula di og hjelp Ja9! Ser du ikke at vi har en kollega i nød her?????
                      Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

                      Comment


                      • #86
                        Et lite tips som gjør det litt enklere å forstå...

                        Programmeringslogikken(sekvensen) til MPX er bygd opp sånn:

                        stikke/bryter <-- kontroll/funksjon <-- mixer (valgfritt) <-- servo

                        Eller forklart på norsk..
                        Servoen er tilknyttet en mikser, som er tilknyttet en funksjon som er tilknyttet en stikke/bryter

                        På MPX er ingen av stikkene/bryterne satt opp med funksjoner når den er ny. Stikkene/bryterne gjør ikke noe og vil heller aldri gjøre noe når radioen ikke er programmert.
                        Datasignalene til servoene (som er funksjonene/kontrollene), eksisterer allerede i senderen, men siden de ikke er tilknyttet en stikke/bryter, vil det for en ny MPX-bruker kunne forvirre veldig, i og med at det kan se ut som om det ikke er noe på senderen som fungerer.

                        Comment


                        • #87
                          Originally posted by Ja9
                          En ting jeg ikke liker med mpx`en er når jeg skal stille høyderoret i butterfly mixen så må jeg justere en og en servo i steden for begge samtidig. Dette gikk nemlig i Eclipsen. Eller går det an? er det bare jeg som ikke har funnet ut av det??
                          Tja, tror du må forklare nærmer. Jeg forstår ikke helt om du har flere høyderor servoer, eller om du leter etter èn bestemt mixer som tar seg av alt som har med butterfly og gjøre?

                          For å sette opp brutterfly + høyderors-kompensasjon må du innom tre forskjellige mixere: mixeren som styrer flapsen, mixeren som styrer balanserorene, og mixeren som styrer høyderoret. (De ferdig-programmerte standard mixerne for er FLAPS+, AILERON+, og ELEVATOR+.) Det er i mixeren for høyderoret du må justere verdien for den controllen som gir butterfly. Setter du opp butterfly kyttet til Spoiler-kontrollen så er det verdien for Spoiler-kontrollen i høyderors-mixeren som skal justeres.

                          Comment


                          • #88
                            hadde gjerne hjulpet om jeg til og beynne med nevnte at flyet er ett seilfly med V-hale. Det jeg altså lurer på er: går det an å justere høyderorskomp. i brems sammen for begge servoer eller må en justere en og en? I hitec Eclipsen kunne en justere høyderor i brememixen og da justerte en begge servoene parallelt.
                            Jan Eric Klausen
                            Forus RC Klubb

                            Comment


                            • #89
                              Jeg har ikke noe V-hale-erfaring, men... Går ut fra at du har knyttet mixeren V-TAIL+ til begge hale-servoene. Da går du rett og slett inn i V-TAIL+ mixeren og justerer verdien for Spoiler (så framt du bruker Spoiler kontrollen til butterfly).

                              Comment


                              • #90
                                Jepp servoene er knyttet til v-hale+. Der går det fint å stille utslag for en og en servo på v-halen. Det jeg ville finne frem til var om det var en måte en kunne justere begge samtidig på.
                                Jan Eric Klausen
                                Forus RC Klubb

                                Comment

                                Working...
                                X