Announcement

Collapse
No announcement yet.

Multiplex

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeg drømmer om at mpx kommer med en ny modell i profi serien for å banke gørra av disse oppblåste japsene, la oss kalle den Profi 5000. Samme yttermål som 4000 og med enda bedre plastikk i kassa. Stor skjerm og med ny software. Den må ha avansert oppsett (samme muligheter som dagens 4000), og samtidigt være lett å sette opp til enkle modeller, slik at man lett kunne programere modellen utifra hva som er nødvendigt og hva man foretrekker/er vant med. Det hele handler altså om å ha muligheter. Videre måtte den ha synth dual sendermodul (40MHz og 35MHz). Bluethooth interface mot pc og en pc software som tillater en å ha alle data/muligheter som finnes i senderen på pc`n med mulighet til å sette opp og virtuelt teste en models oppsett på skjermen med forskjellig grafikk (grafer/søyler og ror defleksjons grafikk). Og alle mikser skal vises som logiske skjermbilder på pc`n, ingen grunn til å spare på plassen når en har å ta av. Ja og så må vi slenge på mp3 spiller med mere (bilde av modellen osv) så vi slipper å høre fra den gjengen
    En fin ting vile da ha vært å kunne rette visningen av ror utslagene etter første programering av modellen (innkludert faktiske mm utslag), slik at en kan sitte å se endreinger en måtte foreta i mikser og utslag direkte på pc skjermen (seff med en 3D modell av flytypen med samme antal rorflater, spoilere etc) uten å faktisk ta flyet ned av veggen.
    Nå kommer det virklige snackset.
    Når en lagrer en modell, lagrer en mye mere enn hva som før har vert vanligt. Jeg tenker da på ting som hvilken frekvens modellen skal styres på, noe som ergrer meg mye når jeg er ute og flyr. Jeg vil ha det slik at når jeg velger min Jupiter, så skal kanalen jeg sist brukte på juppe komme opp som forslag automatisk. Når jeg så finner ut at jeg skal ta opp slow sticken for å prøve å lande på mekke bordet på stripa, så skal frekvensen jeg sist brukte på den komme opp så snart jeg bekrefter modell byttet i senderen osv.
    Videre så må senderen ha plass til ekstra/eller utbyttbart minnekort (minst støtte for to gig) og trådløs overføring (bluetooth?) av skole signaler fra annnen profi 5000 eller egen trainer radio utgave (boks med knapper og bluetooth overføring til 5000, men uten programmer og sender, altså ett ekstra utstyr til 5000 radioen).
    I tillegg må den selvfølgelig ha mulighet til å bruke den nye sende standarden som jeg er overbevist om er fremtiden, jeg tenker da på digitale signaler som kun prater med den mottakeren som den er paret med ( i teorien kan flere da sende på samme frekvens uten å forstyrre hverandre), og den standarden er toveis, så en får mulighet til å lese av fly hastighet, turtall, høyde, strømforbruk, temp. Ja det en måtte ønske direkte på senderen, og da trenger en det store minnet, for hele flyturen ned til minste stikke forflyttning kan da overføres til pc (via bluetooth) når en kommer hjem igjen. Selvfølgeligt må minne kapasiteten kunne bygges ut til å lagre alle dagens flyturer + forige helgs som en glemte å overføre til pc`n.

    Ja smaker det ikke fugl av dette så vet ikke jeg, kansje vi skulle renskrive specken og sende den til mpx gutta som ønskeliste til jul.
    Noe jeg har glemt i specken? Legg til så ser vi hva folk egentlig ønsker av en "topp of the line" sender i dag.
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment


    • Ja, hadde vært noe det. Men, den må ha form som en av de "oppblåste" japse-radioene
      Morten Smøraas

      Comment


      • Tja.. Kan nevne..
        Oppvarmede stikker..
        IR-oppvarming av kassen...
        Digitalt kodet overførinsprotokoll...
        Display som endrer lys/intensitet etter innstrålt lys...
        Telemetri...

        Ellers så får vi vel ta med det som begynner å finnes på nuddelradioer....
        WAP, GPRS, MSN, G3, GPS, GPU, DF, APU, AP, LAN, WEP, KrF, e-Coli, Al-Qaida, BCG, RS, TWAR, AKP-ML, MP3, HIV, PVC, WAV, FrP, JPG, MPG, DAB, ABU DABI, Ebola etc...

        Jo.. Vifte til å feste på antenna... Sånn for vindstille varme dager..
        Gjerne en EDF...
        Da hadde jeg blitt glad...

        Comment


        • Oppvarmede stikker..
          IR-oppvarming av kassen...
          Display som endrer lys/intensitet etter innstrålt lys...
          Disse var greie ja, men resten mener jeg at jeg har dekket.
          Skjønner at det trengs ett eget batteri til ekstra komfor utstyr.
          Gert Hildrestrand.
          Limets Venner.
          Valdres Flyklubb Modell

          Famous last words? Hey watch this!

          Comment


          • Tjohei!

            Da er det klart at Multiplex tar steget inn i 2.4 ghz alderen for fullt. Nå kan 3030, 4000, 3010, Royal og sågar kanskje Commander radioene få 2.4 ghz moduler og tilhørende mottakere med telemetri.
            MMFK|MPX MC3010|MPX Royal MC|Durafly 'Old Crow' P-51D|AXN Floater|Bi-Fly 25|SIG Ninja
            MPX Twin Jet|MPX Lupo|Laser Arrow|Modeltech Angel 2000|Flair Legionare|Terje(RIP)|iCharger 106b

            Hirobo Shuttle: turl.no/13pc
            Bi-Fly 25: turl.no/13pd
            Quickie: turl.no/13pe
            Dynaflite Bird of Time: turl.no/13pf

            Comment


            • Jepp, har tråkka luft i ba*** noen måneder siden den ikke kommer før juni tidligst. Har førsteprioritet på investeringssida når det blir mulig å få sakene hjem. Attpåtil utvider man kanalantallet på senderne med 4 når man installerer modulene i Profiene. Og så kommer de store mottakerne med feite dublerte batteritilkoblinger osv osv. Med 16 kanalers saker kan selv de største seilerne settes opp skikkelig uten å ha noe som helst i parallell.
              Vi gleder oss
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment

              Working...
              X