Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pilot-RC 40% Extra 330SC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Den spinnerbolten til pilot er søppel. Knakk på 50cc'n også. Kjøp en bolt hos en norsk forhandler event lag av gjengestang, da holder den. Jeg har flydd mye med singelbolt på store extran og ultimaten uten problem. Der brukte jeg gjengestang med låsemutter som jeg slipte spor i . Fikk flydd mye i dag jeg også

    Comment


    • Ahh, takk for tips - kommer bare "litt" sent da spinneren er helt fucked up. Hm..

      Jaja, finner vel på noe. Surfe litt her..hmm..
      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

      Comment


      • Elefun skaffer deg ny, gjett hvordan jeg vet

        Comment


        • Hmm det hadde ikke gjort noe hehe.. får høre med dem, de har vært veldig hjelpsomme med mye annet rart - bra gjeng.

          Hmm, blir det 5" eller 6" i denne størrelsen tro.. ser Krill kjører 6" på sin 41% Extra330SC. Hm.
          Last edited by alflovvold; 24-02-13, 22:27.
          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

          Comment


          • Et par bilder fra gårsdagen.. synd med spinner og prop, bestiller ny idag. Så får vi se om det løser seg da mtp. spinner.. blir ikke helt det samme uten når man først er vant til den, fin spiss sak. Er jo også med på å lede luft i riktig retning mtp. kjøling.

            Ser RCPRO har en 32x12 Mejzlik inne, den hadde nok funket hakket bedre en tre-prop mtp. stivheten - men 1200,- for en prop. usj.. hehe

            Edit - nei, nå tuller jeg - RCPRO hadde 32x10 inne, blir nok noen hakk for lite gitt. Jaja..

            Fine da..



            Click image for larger version

Name:	DSC_0020.jpg
Views:	1
Size:	47.6 KB
ID:	598475Click image for larger version

Name:	DSC_0019.jpg
Views:	2
Size:	122.8 KB
ID:	598474Click image for larger version

Name:	DSC_0018.jpg
Views:	2
Size:	113.3 KB
ID:	598473Click image for larger version

Name:	DSC_0021.jpg
Views:	1
Size:	60.1 KB
ID:	598476Click image for larger version

Name:	DSC_0025.jpg
Views:	1
Size:	61.1 KB
ID:	598477
            Last edited by alflovvold; 25-02-13, 08:11.
            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

            Comment


            • Du kunne sikkert lånt min Biela 28x12 3-blads for å teste.. Eller blir den for liten?

              grei hakkemat av spinner
              Tom I. Arntsen

              Comment


              • Lurer på om den blir for liten ja..? Borrehullene er vel kanskje ikke like..? Hmm
                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                Comment


                • Kanskje mejzlik 3blad 30*13 evo vil funke, men da snakker vi propell til 2000 spenn, uff! Jeg må nok se på noe sånnt for å holde støyen nede.
                  Låt jo helt jævlig den propellen din Alf. Så så det ut som modellen manglet litt hastighet.
                  Helikopter:
                  T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
                  Radio
                  Spektrum dx 18

                  Comment


                  • Bestillt både 32x12 og 34x12 nå - blir artig å teste sistnevnte.

                    Trenger ikke noe mer hastighet jeg, bare få ned støy hehe..

                    Feit den 30x13 3bladers saken, går jo ann å teste på sikt det..! Smådyr.. Mangler du bare bend du da?
                    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                    Comment


                    • Bare sånn for å ha sagt det: Om veiva ryker når du flyr med 34x12, ja da vet du hvorfor
                      Både DLE-222, DA-200 og Mintor-220 har knekt hubben når dem har hatt for stor propell. Ligger flere tråder på det rundt om kring. Bare et tips, og jeg vil ikke virke som en bedre viter.
                      Et annet tips er at tipp-støyen blir nødvendigvis ikke mindere jo større propell man har. Jeg gikk fra 32x10 mej til 30x13 for å bli kvitt min prop-støy

                      Bare noe å tenke på

                      Jeg tror 31x13 hadde vært bra på mintoren, men den dimmen er det vel ingen som lager.
                      Last edited by anders e; 25-02-13, 10:53.

                      Comment


                      • Headrc.dk har gode priser på Mejslik. Betalte kr 970,- for min 32 x 12L ink. frakt og moms.
                        Skal man ned med tippstøy er det vel mere vridning og mindre diameter som gjelder.
                        Hadde en trebladers fra Engel på Yaken, den var jeg veldig fornøyd med. Funket fint på 3D også.
                        Jeg hadde uten tvil kjøpt en trebladers fra Engel på ditt oppsett. Da kommer motorlyden bedre frem. De er lettdrevet, så man må som regel opp en tomme i forhold til andre merker.
                        EF 60" Edge. Torque.
                        EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
                        3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
                        CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
                        Multiplex FunCub XL on floats.
                        Jeti DS-16

                        Comment


                        • Ok, takk for tips begge to - spørs om jeg ikke sletter 34x12 fra ordre i første omgang - må riktignok ha en propell å fly med kjapt intill videre, da blir det 32x12 litt til.. Vrooooom haha

                          AP har litt lite på lager i den dimmen, får myse litt videre..

                          Fader, fikk lyst til å teste den 3bladers saken.. fikk lønn idag. Pokker. Litt for mye annet "fornuftig" å bruke penger på riktignok..

                          Årsavgift my ass!
                          Last edited by alflovvold; 25-02-13, 13:05.
                          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                          Comment


                          • ...og der har Elefun sendt meg ny 5" Carbon spinner. Imponert! Sånn ska`rre væ`rra! Kudos til Elefun.

                            Får myse litt rundt dette med propeller, litt artig å lese om.. virker som det derimot alltid er et kompromis mellom støy og power..

                            Edit - fant en flott oppsummering fra en kar som har testet relativt saklig, på nettopp Mintor220 -

                            Here's what I've tested so far!

                            In terms of quietness, here's how I'd rate them (most quiet first):

                            *Mej 30x13EvoL (it's all about the exhaust note - sends shivers up your spine - Swwweeet!)
                            *Beila 33x12CF
                            *Mej 28.5x12 3B
                            *Mej 29x12N 3B
                            *Menz 34x12 wood
                            *Mej 32x12 (starts to rip just above 1/2 throttle, but can fly Unlimited sequence under 1/2 throttle)
                            *Xoar32x12

                            Putting noise aside, here`s how I`d rate performance (best performing first)...

                            *Mej 30x13EvoL (best spool-up, great bite, not quite as much thrust as 32x12's but insane performance on 46lb plane!!!)
                            *Mej 32x12 (insane thrust, very good spool-up, twitchy in a hover, almost too much prop for 46lbs!!)
                            *Xoar 32x12 (same feel as Mej 32x12, only a bit louder)
                            *Biela 33x12CF (slower spool-up than 32x12's, a hair less thrust as 32x12's)
                            *Mej 29x12N 3B (good spool-up, but a big drop in thrust over the 2-bladers, still loud!!)
                            *Menz 34x12 wood (similar feel and RPM as the Beila 33x12CF, motor got quite a bit hotter, ground clearance issues)
                            *Mej 28.5x12 3B (a bit better than the 29x12N in terms of performance - still no where close to the 2-bladers)
                            Last edited by alflovvold; 25-02-13, 16:00.
                            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                            Comment


                            • Det er viktig at lyden/propellstøyen overdøver evt. sutring og klaging fra andre på stripa

                              Jeg ville valgt 3-blads om jeg var deg...
                              Tom I. Arntsen

                              Comment


                              • Tester ut en Mejzlik 30x13EVO nå fra Rcpro - de har jo fri frakt ut mnd. så jeg slo til. Mulig den blir en tanke for liten, men jeg leser mye bra om den - til bruk på både DA og Mintor`n. Me prøvar!

                                Ellers så kan jeg jo konvertere denne til elektro å slippe dette tullet..

                                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                                Comment

                                Working...
                                X