Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pilot-RC 40% Extra 330SC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    GP-evo'n er litt dyrere enn den vanlige GP'n. Men ca 8900,- + den momsen som eventuelt blir.
    De er klare for salg nå etter mye testing av Fergus og proflow-Dave, men for min del må jeg vente til etter nyttår

    Comment


    • #62
      Hvordan er ståga med din 40% Extra330SC Anders? Blir det noe av, eller blir det PAU for alle penga..?

      Fant tilfeldigvis en maiden-snutt av denne, stor fin sak gitt. Satser på maiden i 2017 på min hehe..

      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

      Comment


      • #63
        Blir nok PAU for alle penga. Autopartner utsatte pilot-bestillingen, så da slapp jeg unna ettersom jeg trenger alt jeg har og mere til for å få hjem PAU-flyene til mars.

        Comment


        • #64
          Nok en snutt ute av 330SC, rollraten i lave hastigheter blir jo litt sånn slowmo på slike store modeller - blir artig å prøve i alle fall.



          Får borre opp en propell jeg da..
          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

          Comment


          • #65
            Sikkelig grom film, men fy fader for noen bugs som fløy rundt der
            Borre prop og så starte ?

            Comment


            • #66
              Er vel ikke noe og vente med.. Flyet trenger luft rundt vingene.
              Jan-Thomas MAXFACTOR Sollie
              Viking-Smackdown.com

              Whiplash 90N YS 91SRS V-Bar5,3-Rave ENV 90 YS 91SRS V-Bar5,3-Rave Ballistic FSO V-Bar5,3
              PM Yak53 DL50 KS pipe - TWM 46% Ultimate 3W 150QS - PILOT-RC 40%Extra 260 3W 150QS

              Jerofuel
              Lynx Heli Innovations

              Comment


              • #67
                Hm.. kanskje på tide å starte motoren snart? Blir spennende å se om OS40LA`n klarer å dra denne.



                Click image for larger version

Name:	DSC_0004.jpg
Views:	1
Size:	69.3 KB
ID:	597465

                Venter på et par pakker med snacks, tar jo votter&vinter..
                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                Comment


                • #68
                  Er det wirer til chooke som henger under cowlingen? Eller er det for snorstart.
                  Terje Egeberg
                  "Opp ska det og det får bare virke"


                  38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                  40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                  35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                  3DHS slick 89" EME 60.
                  3DHS Slick 71"

                  Comment


                  • #69
                    Jeg har koblet dem til slik sykkel-dynamo som deretter lader tenningsbatteriet! En god halvtime med sveiving så fyrer OS`n noe vakent, deretter har jeg montert små vifter utpå vingene som igjen lader mottaker-batterier.

                    OS`n er i tillegg konvertert til gjødsel-drift, veldig kjekt da det er mye "drivstoff" tilgjengelig på jordene her i Andebu.

                    Dette styres da av en god, eldre sender - endog slik nymotens " TREDE " kjøring holder jeg meg vekk fra. Denne skal fly`s, ikke henges!

                    Click image for larger version

Name:	kraft10uf.jpg
Views:	1
Size:	43.4 KB
ID:	597466

                    Vurderer riktignok å bytte ut OS`n til denne, hørt av bensin er mye "bedre"




                    ....
                    Last edited by alflovvold; 06-02-13, 21:49.
                    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                    Comment


                    • #70
                      Da er nesten denne klar for maiden - dog må gjøre noen forbedringer på pull/pull oppsettet mitt!

                      Noe jevlig med slark forekommer, noe kan jeg leve med - men dette er vel det meste jeg har vært borti på noen modell! Hm.

                      Postet litt om det på FG - fikk et par lure tips som jeg regner med vil ordne opp.

                      Ellers er det oppsett av ror/servoer på Jetien, noe som burde gå fint. En veldig kjekk greie med Jeti`n er at man kan customize så og si alt man vil, noe helt annet enn DX8`n jeg hadde. Kjekt!

                      Neste på lista er da baffling, samt tilslutt røykpumpe med tankmontering. Får plass til en liten 0.5l tank under servotray, men det blir kanskje litt liten tank på en såpass stor modell? Hva bruker folk av størrelser her..?

                      Nedi Vestfold snør det noe inni H... idag, så det passet bra med litt rest-montering idag. Barnefri noen timer, hurra..



                      Satser på maiden neste helg, bestillt både bra vær og barnefri. Tjoho.
                      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                      Comment


                      • #71
                        Du bør nok ha en liter.. sånn ca. Kommer jo an på hvor mye røyk du skal bruke
                        Den lille erfaringen jeg har med røyk tilsier i alle fall at 1l er nok på en tur.

                        (Jeg har 1,5l fuel og 1,5l røyk ombord ved takeoff)
                        Tom I. Arntsen

                        Comment


                        • #72
                          Originally posted by alflovvold View Post
                          Da er nesten denne klar for maiden - dog må gjøre noen forbedringer på pull/pull oppsettet mitt!

                          Noe jevlig med slark forekommer, noe kan jeg leve med - men dette er vel det meste jeg har vært borti på noen modell! Hm.
                          Bruker du ikke org. rorhorn og servoarm som følger med i settet?
                          Terje Egeberg
                          "Opp ska det og det får bare virke"


                          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                          3DHS slick 89" EME 60.
                          3DHS Slick 71"

                          Comment


                          • #73
                            Pilot-RC 40% Extra 330SC

                            Nei, bruker SWB rorhorn - offset blir nok feil! Ikke så veeeldig keen på å bruke de medfølgende rorhorna som man skrur på plasthorna men det blir siste løsning..

                            Fått kjørt motor endel idag ( til naboenes fryd tenker jeg ) og blitt litt mer kjent med den! Motoren er temmelig hissig ja..



                            Regna med at 0.5l ble litt lite ja!
                            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                            Comment


                            • #74
                              Bruker orginale skrudd på alu servohjul. Men nå rater ikke jeg så mye på fullgass da. Du kan jo skru det på svb armen. Det brde verfall holde.
                              Terje Egeberg
                              "Opp ska det og det får bare virke"


                              38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                              3DHS slick 89" EME 60.
                              3DHS Slick 71"

                              Comment


                              • #75
                                Edit: Jeg er lite lur
                                Last edited by anders e; 17-02-13, 16:13.

                                Comment

                                Working...
                                X