Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pilot-RC 40% Extra 330SC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Du vil jo fortsatt ha propell støy fra elektro
    Helikopter:
    T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
    Radio
    Spektrum dx 18

    Comment


    • Pilot-RC 40% Extra 330SC

      Grattis med Maiden Alf hvis den overlever sommeren så ser vi vel den i lufta på Notodden ?
      Min Hjemmeside..

      http://sveininge.iflogg.com

      Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

      Comment


      • Er jo ikke nødt til å fly med full spiker hele tiden, denne er jo fin og stor å kjøre litt rolige 8-tall med..

        Takk for det! Vi får håpe på det, i en eller annen tilstand. Artig å ta turen til Notodden!
        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • Jeg bruker 32/A VESS på min Extra, DEILIG med litt skikkelig prop støy
          Jan-Thomas MAXFACTOR Sollie
          Viking-Smackdown.com

          Whiplash 90N YS 91SRS V-Bar5,3-Rave ENV 90 YS 91SRS V-Bar5,3-Rave Ballistic FSO V-Bar5,3
          PM Yak53 DL50 KS pipe - TWM 46% Ultimate 3W 150QS - PILOT-RC 40%Extra 260 3W 150QS

          Jerofuel
          Lynx Heli Innovations

          Comment


          • Haha ja, ikkesant? Spørs hvor poppis det er i lengden bare, om man ikke står i villmarka helt alene..

            Btw - ble det ikke noen film fra maiden din da..?
            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

            Comment


            • Enig med Anders her mtp tipphastighet. Som sagt tidligere så hadde jeg mye støy med Biela 32X12 gikk ned til meiz 30X13 evo, og det ble mye bedre.
              Har testet litt med 3 blader også, funker fett det med lyd og drag, men responsen er jo borte. Så jeg trives ikke med 3 blader vertfall, om en ikke skal bli programflyver da
              Terje Egeberg
              "Opp ska det og det får bare virke"


              38% Carf Sukhoi ZDZ 180
              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
              3DHS slick 89" EME 60.
              3DHS Slick 71"

              Comment


              • Alf: Jeg dreiv og lastet den in på tuben i går, men pc klikka løpet av natta.
                Driver og prøver og få lastet den opp igjen.

                Jeg har en 29/12 3bladet biela du kan få låne Alf. Hvis du er intrisert??
                Jan-Thomas MAXFACTOR Sollie
                Viking-Smackdown.com

                Whiplash 90N YS 91SRS V-Bar5,3-Rave ENV 90 YS 91SRS V-Bar5,3-Rave Ballistic FSO V-Bar5,3
                PM Yak53 DL50 KS pipe - TWM 46% Ultimate 3W 150QS - PILOT-RC 40%Extra 260 3W 150QS

                Jerofuel
                Lynx Heli Innovations

                Comment


                • Kanskje det du, men er ikke disse Biela prop. temmelig tunge og trege? Testet den selv?
                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                  Comment


                  • På Krillen fløy jeg først med xoar tre, så testa jeg 28x10 Biela, den kan funke til imac, men ellers for treg respons. Så testa jeg xoar carbon både 27x10 og 28x10 begge er for lette,ripper, men syk respons.
                    Så ja, biela er tung og treg, synes ikke den er så stille heller jeg.Mer fornøyd med xoar trepropp egentlig da.
                    På 40`n er jeg vertfal best fornøyd med Mejzlik`n
                    Terje Egeberg
                    "Opp ska det og det får bare virke"


                    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                    3DHS slick 89" EME 60.
                    3DHS Slick 71"

                    Comment


                    • Hm ok. Jeg får teste litt utover sommeren hva som funker. Jeg er helt klart ute etter best mulig respons, samt et levelig lydbilde. Xoar 32x12 funker fin-fint å fly med den, dog lydmessig over et visst nivå er den hinnsides!

                      Men ikke så ille som Kenolangs DA120 på Fagernestreffet ifjor, det gjorde faktisk fysisk vondt! LOL

                      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                      Comment


                      • Ville prøvd en 3 bladet jeg, er ikke sikkert det blir helt feil.er vel litt mer moment i den 4, ern vil jeg tro.
                        Terje syvertsen
                        www.ModumModellSportklubb.com
                        3dhs edge mintor 38
                        C-arf edge dle 111 v3.
                        C-ARF extra 330l da 100.

                        Comment


                        • Lest litt mer, ikke umulig en 3bladet kan funke.. det får evnt. bli litt senere, som mr.Palsor nevner kommer det fort opp i 2lapper ink.moms/toll mm.

                          Propeller 30" x 13" EVO - 3B | Mejzlik Modellbau

                          Har bestandig synes 3bladere ser knalltøft ut, men får teste det som er på vei først.

                          Mtp. CG så ender jeg nok opp å legge inn opp mot 200gr bly i halen på denne, hadde ikke du litt ballast baki også Tertitten..?
                          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                          Comment


                          • Husker ikke helt om det er på 40`n eller 35`n, men mener det ligger 50-60g under på sideroret. Kan få skjekket i kveld.


                            Har skjekket: Tenningsbatteri + 55 g bly i halen. Tenningsbatteriet er et 4,8/1600 ma.
                            Last edited by Tertitten; 26-02-13, 07:54.
                            Terje Egeberg
                            "Opp ska det og det får bare virke"


                            38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                            3DHS slick 89" EME 60.
                            3DHS Slick 71"

                            Comment


                            • Poster disse her siden det er samme motor, er noe eget med Italiensk håndverk


                              Click image for larger version

Name:	295694_371213779653171_349045749_n.jpg
Views:	1
Size:	196.4 KB
ID:	598513

                              Click image for larger version

Name:	75551_371213776319838_1818336895_n.jpg
Views:	1
Size:	183.5 KB
ID:	598514
                              BOOMA Intelliswitch

                              Odd A Eriksen

                              Comment


                              • Ah, ok - er nok logisk at jeg havner på en del mer vekt i rumpa mtp. tyngre motor. Alikevel føltes det ikke ut som vingebelastning var noe problem for å si det sånn..

                                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                                Comment

                                Working...
                                X