Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pilot-RC 40% Extra 330SC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Pilot-RC 40% Extra 330SC

    ......ooops!

    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

    Comment


    • #92
      Testa røykanlegget i garasjen???
      Jan-Thomas MAXFACTOR Sollie
      Viking-Smackdown.com

      Whiplash 90N YS 91SRS V-Bar5,3-Rave ENV 90 YS 91SRS V-Bar5,3-Rave Ballistic FSO V-Bar5,3
      PM Yak53 DL50 KS pipe - TWM 46% Ultimate 3W 150QS - PILOT-RC 40%Extra 260 3W 150QS

      Jerofuel
      Lynx Heli Innovations

      Comment


      • #93
        noen som veit om enveisventil til dette røyk-greinet?
        Og har det noe å si med avstand mellom pumpe/nippel? Altså...Skal jeg bruke noe energi på å få den
        kortest mulig f.eks
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • #94
          Ser bra ut. Best å gjøre ting skikkelig først som sist
          Angående gummilist, så er splittet silikonslange fint til mye.
          EF 60" Edge. Torque.
          EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
          3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
          CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
          Multiplex FunCub XL on floats.
          Jeti DS-16

          Comment


          • #95
            Originally posted by xilian View Post
            noen som veit om enveisventil til dette røyk-greinet?
            Og har det noe å si med avstand mellom pumpe/nippel? Altså...Skal jeg bruke noe energi på å få den
            kortest mulig f.eks

            Small Size Hobbyland AS
            EF 60" Edge. Torque.
            EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
            3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
            CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
            Multiplex FunCub XL on floats.
            Jeti DS-16

            Comment


            • #96
              splitte silikonslange som havard nevnte,ellers er det å få rett borti gata Fourmost Kantlist U-profil large 6,35mm - Norwegian Modellers

              Fourmost Kantlist U-profil small 3,2mm - Norwegian Modellers forøvrig ser dette du har gjort her virkelig flott ut
              Terje syvertsen
              www.ModumModellSportklubb.com
              3dhs edge mintor 38
              C-arf edge dle 111 v3.
              C-ARF extra 330l da 100.

              Comment


              • #97
                Pilot-RC 40% Extra 330SC

                Takk for det!

                Jeg løste det mtp. gummilist tidligere idag - tok rett å slett å splittet en 20mm krympeslange å limte denne på plass i biter. Tror det skal fikse biffen fint!

                Blir vel strengt tatt en lik løsning som ble foreslått over..

                Forøvrig er cowling nå også ferdig montert, så nå er faktisk alt ferdig. Artig!

                Jeg må justere inn motor litt, ser ut til at motor oppførte seg litt annerledes når jeg kjørte den for første gang bokset igjen.

                Bildet er fra en røyktest tidligere idag, justerte effekten på røykpumpe samt kjørte motor/bend skikkelig varme og gode.

                Naboen ble borte for å si det sånn!



                Skvatt godt når jeg åpnet døra inn til garasjen, det hadde tydeligvis sniki seg "litt" røyk under glippa på porten..
                Last edited by alflovvold; 21-02-13, 21:31.
                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                Comment


                • #98
                  Er en kjent greie at denne motoren starter på 2 sylindere. Etter hva jeg har lest starter de 2 andre opp ganske fort etter.
                  Men hva vet vel jeg, får jo aldri startet opp denne. Mintor meg her og mintor meg der
                  Helikopter:
                  T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
                  Radio
                  Spektrum dx 18

                  Comment


                  • #99
                    Har du fått bend nå da.. samt montert?

                    Gnist i plugger? Sjekket at nålene står på default-settings? Koblet tenningsanlegg på riktig giver? Etc.Etc.

                    Jeg måtte spyle forgasserene fulle av bensin noen ganger for å få den til å suge bensin før det var noe liv i den. Temmelig lettstartet nå..

                    Ordner seg nok!

                    Jo, fikk testet telemetri-biten idag også! Det viser seg at den bakerste måledingsen ikke er helt bra plassert, må gjøre som med den andre å tre den helt inn i toppen på cylinder for å få noen vettuge verdier.

                    Fikk opp en temp på 80grader på den forreste rekken, den bakerste registrerte kun 35grader - måler nok kun i ytterkant av kjøleribber samt da at luften trekker igjennom der fremme.

                    Nuh ja, må åpne cowling uansett for litt mer justering av motor, får fikse denne med det samme.

                    Pes å skru ut 24ish småskruer hver gang dog. Usj.
                    Last edited by alflovvold; 21-02-13, 22:47.
                    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                    Comment


                    • skulle jo nesten tro at jeg skulle ha fått bend etter et halvt år med mas, men nei ikke noe bend her i gården nei.
                      blir snart byttet ut med dle 170
                      Helikopter:
                      T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
                      Radio
                      Spektrum dx 18

                      Comment


                      • Får nok bite i det sure eplet å lage egne! Når du har fått start på den kommer nok smilet frem igjen..
                        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                        Comment


                        • Sikkert rå den motoren.
                          Å lage egne bend blir litt for mye hazzle for meg, da det ikke går å få tak i løse flenser.
                          Så kommer jeg til å brenne av tusenvis av kroner på sølvlodd
                          Dette var jo litt dumt, vi som skulle røyklegge hele fagernes.
                          Helikopter:
                          T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
                          Radio
                          Spektrum dx 18

                          Comment


                          • Da var Extran min ferdig og

                            Palsor: Ventet lenge på disse rørene til motoren din??
                            Jan-Thomas MAXFACTOR Sollie
                            Viking-Smackdown.com

                            Whiplash 90N YS 91SRS V-Bar5,3-Rave ENV 90 YS 91SRS V-Bar5,3-Rave Ballistic FSO V-Bar5,3
                            PM Yak53 DL50 KS pipe - TWM 46% Ultimate 3W 150QS - PILOT-RC 40%Extra 260 3W 150QS

                            Jerofuel
                            Lynx Heli Innovations

                            Comment


                            • Det gikk unna gitt! Speedy-Gonzales haha

                              Det har vært litt problemer med levering av disse benda ja, litt uheldig der gitt. Men som sagt, når du får fyrt opp 220`n så kommer nok smilet.

                              Ellers så får vel jeg kjøpe AW`n med 220`n av deg!
                              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                              Comment


                              • Jan-t det har blitt en stund ja.
                                Men heldigvis har jeg andre leker, t-rex 600.
                                Helikopter:
                                T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
                                Radio
                                Spektrum dx 18

                                Comment

                                Working...
                                X