Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pilot-RC 40% Extra 330SC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Kjører 1.5l jeg også Anders, tenkte på røyktank!

    Må nok lage et eget feste til tanken nedi der, tar nok det etter maiden mm.

    Joa, kan jo skru de på SWB-armene, bare ser så jalla ut hehe.. men joda! Heller det enn slarket som er nå, helt håpløst. Ordner seg nok!

    Fikk noen rare blikk idag, noe sier meg at jeg bør testkjøre denne saken på litt andre dager ila. uka hehe..
    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

    Comment


    • #77
      OPS..................SORRY........................ ....
      Syns tankegangen var rar, men sånn går det når man ikke følger med......Har redigert
      Last edited by anders e; 17-02-13, 16:13.

      Comment


      • #78
        Pilot-RC 40% Extra 330SC

        Hehe fort gjort!

        Mintorn er tørst som f, allerede rukket å kjøre totalt 3l med bensin igjennom mens jeg har småjustert litt! Slurper bra i seg ja hehe..

        Brrrom brrrom..

        Skulle vært en 4takter så hadde det vært 110% hehe..
        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • #79
          Ville gjort som Tertitten sier og skrudd det medfølgende hornet i SWB hornet. Håpløst å få stramme wirer med de rorhorna og kryssa wirer.
          Serovoer i halen da? er det ett alternativ?
          EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
          EF Yak-54. 110"
          EF MXS 83"
          GB Yak-55 2,2m

          Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
          Takk til:
          Autopartner.se
          http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

          Comment


          • #80
            Pilot-RC 40% Extra 330SC

            Jepp, det er det jeg tenkte på - tror nok det hadde passet fint også mtp. CG.. Me får sjau! Nå er mekke-kvota brukt opp for idag. Hehe..
            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

            Comment


            • #81
              Spørs om det ikke blir til at jeg må bruke de medfølgende horna for å få til en fin, stram gange i sideroret - men når jeg tenker meg om slipper jeg unna med å kun bruke det skrudd på det siste SWB-hornet - i alle fall litt mindre jalla! ( jada, jeg er pirkete hehe.. )

              Om jeg i tillegg legger det dobbelt så bør det bli sterkt nok.

              Ellers mangler jeg som sagt bare baffling ( som jeg tenkte å lage av 6mm depron ) samt brett til røyktank, som da blir 1liters 4titude tank fra XXL. Jo, samt bestille et par ekstra turnbuckles - mangler et par til pull/pull.

              Både vinger og stab er påloddet MPX-kontakter for kjapp sammenkobling, litt pain å lodde men det funker fint. Et godt triks for å minimere brudd ved at ledninger løsner/kommer borti hverandre er å fylle hele bakbarten ink.litt ender på ledninger igjen med smeltelim - ble en solid løsning.

              Smeltelim for å feste mindre ledninger her og der er også veldig kjekke saker, kom på her om dagen at Tertitten skrev om det tidligere. Veldig greit.

              Alt av batterier er plassert bak under turtle-deck for å balansere ( forhåpentligvis ) CG mtp. den ekstra vekten på 220`n. Foreløpig ser det ut som at den er en anelse fortung, dette kan jo justeres litt i etterkant..

              Fin modell da spør du meg..

              ( Skulle helst vært en Krill, men denne får duge i år hehe.. )

              Click image for larger version

Name:	DSC_0013.jpg
Views:	1
Size:	89.7 KB
ID:	598279Click image for larger version

Name:	DSC_0016.jpg
Views:	1
Size:	108.4 KB
ID:	598280Click image for larger version

Name:	DSC_0017.jpg
Views:	1
Size:	44.3 KB
ID:	598281

              Jeg ser at Volten dropper litt når alle servoer er i bruk ( kanskje ikke så rart ) men hva er vanlig her? Efaringer..?
              Last edited by alflovvold; 18-02-13, 09:48.
              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • #82
                Jeg har jo en "lett" DLE 170 i nesa, men alikevell har jeg tenningsbatteriet liggende helt baki halen, innenfor den lille luka.
                Så siderorservoer i halen ville nok jeg også vurdert. Men da må du kanskje nøye deg med 2 servoer
                Ellers har jeg mine 2 stk lipo 3000 pakker på vær side av siderorservo. Som jeg bare har en av......
                Terje Egeberg
                "Opp ska det og det får bare virke"


                38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                3DHS slick 89" EME 60.
                3DHS Slick 71"

                Comment


                • #83
                  Pilot-RC 40% Extra 330SC

                  En god klump med x2 RX bat på 4500mah samt stort 4000mah batteri til IG langt bak og Secraft halehjuls oppheng som veier litt ekstra gjør at jeg håper CG har truffet noenlunde.

                  Ellers så blir det å legge på litt vekt på halehjulsbrakett tenker jeg..
                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                  Comment


                  • #84
                    Godt du har stor motor, blir jo blytung denne her
                    Terje Egeberg
                    "Opp ska det og det får bare virke"


                    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                    3DHS slick 89" EME 60.
                    3DHS Slick 71"

                    Comment


                    • #85
                      Hva mener du om yaken min på 21,6 kg da Terje.........lol
                      Men jeg har ikke vekter noe sted på den da

                      Comment


                      • #86
                        Måtte bare mobbe Alfen litt masse servoer og svæææære battereier.
                        Nei er vel innenfor på vekta Yaken. Men extra`n min er lett, 17,7 om jeg ikke husker helt feil. Jeg har da bare 8 servoer, og 3000ma pakker og et lite 4,8 v tenningsbatteri. Så ikke noe extravekt her.
                        Terje Egeberg
                        "Opp ska det og det får bare virke"


                        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                        3DHS slick 89" EME 60.
                        3DHS Slick 71"

                        Comment


                        • #87
                          Ja da, tok deg ikke alvorlig ...........om min er innenfor vet jeg ikke. Husker jeg håpet på ca 20 kg.
                          Men men.....så lenge det flyr bra så er det greit. Jeg har 2x3000 til rx + 2x 4.8v til tenning. Jeg flyr også med bare 4 aktive bal-servoer akkurat nå, men de 2 andre sitter fortsatt der.

                          Comment


                          • #88
                            Hehe..

                            Jeg skal bare fly høyre-svinger uansett, så litt ekstra vekt gjør meg ikke noe!

                            Monterte 2stk medfølgende servohorn på bakerste servo, det fikset biffen mtp. slakke vaiere. Helt stum og fin nå..

                            Da er det fadermeg bare baffling som gjenstår, monterte liksegodt røyktank mm. igår å fikk testet litt uti gården her - brukte ren Diesel som test-veske. Røyk bra men løser seg opp fort. Ikke helt sunt å stå i røyken der tror jeg hehe..

                            Kjørte 100% på pumpe v.full throttle - blir nok i overkant mye da det ryker ganske lenge etter jeg har dratt ned throttle. Kan nok gå for nærmere halvparten tror jeg. Grisete blir det også.. mtp. røyk så er nok compositte-modeller endel bedre enn balsa-skuter med plastrekk gitt.

                            Blir artig å teste med ordentlig røykolje.. Meldt fint vær til helgen!

                            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                            Comment


                            • #89
                              En økt igår kveld så var baffling på plass!

                              Har tenkt litt på hvordan jeg skal få lage denne, både designmessig og mtp. at den tross alt skal være sterk nok mtp. vibrasjoner og vind. Løsningen ble å feste den på selve firewall, slik at montering av cowling mm. skal gå smertefritt for seg.

                              Tok først 3mm Depron + tapetkniv å lagde til maler for dette, etter passformen var bra skjærte jeg til disse i 6mm Herex-plater som jeg hadde igjen etter Krill-bygget tidligere. Monterte baffling - tacklimet den fast, deretter demontering - mer liming og avstivere samt til slutt lakkering.

                              Resultatet ble en temmelig solid baffling som neppe løsner med det første! Smelte-lim funket veldig fint til denne jobben.

                              Tror hele bafflingen veier totalt.. 50gr, veldig lette, fine og stive disse Herex-platene altså.. får bestille et par ekstra slike tror jeg!

                              Click image for larger version

Name:	DSC_0026.jpg
Views:	1
Size:	75.6 KB
ID:	598331Click image for larger version

Name:	DSC_0031.jpg
Views:	1
Size:	97.7 KB
ID:	598333Click image for larger version

Name:	DSC_0033.jpg
Views:	1
Size:	109.4 KB
ID:	598334Click image for larger version

Name:	DSC_0034.jpg
Views:	1
Size:	118.3 KB
ID:	598335Click image for larger version

Name:	DSC_0035.jpg
Views:	1
Size:	124.1 KB
ID:	598336

                              La også opp ledninger mtp. varmeverdier via. telemetri, blir artig å se hvordan dette vil funke. Den bakerste måleren ligger limt inn i bakre bakvegg helt intill bakre cylinder, synes såvidt på bildet.

                              Click image for larger version

Name:	DSC_0028.jpg
Views:	1
Size:	117.7 KB
ID:	598332

                              Tenker å legge en slags gummi-list/pakning rundt til slutt slik at det ikke gnisser mot cowling samt at det blir helt lufttett. Må tenke litt på hva som er brukendes der..

                              Tja.. hva mer er det å gjøre da tro..? Maiden!
                              Last edited by alflovvold; 21-02-13, 10:03.
                              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                              Comment


                              • #90
                                Ble fint dette

                                Comment

                                Working...
                                X