Jeg bestilte 30/8 evo. Da har jeg nok power til og bruke større pakke enn 15s10ah hvis det skulle trengs.
Unconfigured Ad
Collapse
KRILL SU29 2,6m
Collapse
X
-
-
Så bra Kjetil! Det blir knallRune Haugen// Asker Modellklubb // IMAC Norge //
// Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
// Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
// http://www.youtube.com/user/gnistjeger //
" It's all 100% electric ! "
Comment
-
Da har Krill'n vært igjennom sin første IMAC konkurranse. Må si jeg nå er enda mer fornøyd med flyet.
Den er kvikk, meget presis og gjør akkurat det jeg vil når jeg vil det. I snap roll er den dønn presis og stopper kontant når jeg slipper stikkene. Nå når CG'n er justert flyr den så og si uten stikke kontroll også på rygg.
Gleder meg til neste stevne på Starmoen siste helgen i juni!Rune Haugen// Asker Modellklubb // IMAC Norge //
// Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
// Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
// http://www.youtube.com/user/gnistjeger //
" It's all 100% electric ! "
Comment
-
KRILL SU29 2,6m
Årets sesong er så godt som over. Krill'n har fungert meget bra igjennom IMAC stevnene denne sesongen. Alltid spennende med ny maskin, og det tar litt tid å få den innkjørt.
Har logget 55 turer på denne til nå - siste tur endte dessverre med å rulle ut over stripa og i grøfta (!)
Det gikk som gikk - understell ble slått bakeover, hjulkåper opp i vingene, spinner og covling knust og skroget ved innfesting av understell fikk en del skader. Typisk...
Etter litt #€€%&//&%!! og fortvilelse startet tanken på å få dette reparert. Composite modelller er noe jeg ikke før har jobbet med, så her måtte jeg hente inn ekspertise fra klubben, Asker Modellklubb.
I løpet av en kort uke var cowling fikset av dyktige Bill. Den kom tilbake ferdig støpt opp, sparklet og pusset. Gjenstår kun lakkering.
Alle RAL farger brukt på modellen er innhentet hos Ivo Kryl - rask respons som vanlig!
Større prosjekt var det å komme i gang med selve kroppen og innfestingen av understellet. Igjen - hjelp fra gode klubb kamerater som innehar litt ekspertise. Bjørn som til daglig er trebåt-bygger tar i mot meg og SU'n på jobben hans, Holmen Yactværft, hvor oppbyggingen kan starte.
I forkant hadde jeg slipt ned på utsiden rundt de skadete områdene, slik at en oppstøping med carbon eller glassfiber kunne gjøres.
Det må brukes et veldig fint slipepapir da skroget er (overaskende) tynt. Sliper ned til og med det skummet som ligger som et lag mellom epoxy'n. Ikke mye materiale å jobbe med her, så det er viktig å prøve og beholde så mye av skroget som mulig slik at man får bygget opp igjen i rett form.
Platen for innfesting av understellet ble også knekt. Samme med spant i bakkant av plate. Ikke så rart da flyet hadde god fart ut i grøftaJeg øsnket derfor å forsterke opp innfestingen. Tanken var å gjøre det litt på samme måte som EF forsterker sin innfesting av understell.
To nye spant ble derfor laget. Det ene blir satt inn som et en ekstra forsterking lenger bak i modellen, rett bak vingerør.
2 stk finer staver legges langs bunn fra nytt spant ved innfesting understell, bakover til nytt spant lengere bak.
Alle nye finerplater limes med tynn-blandet epoxy ved montering ned i skrog. Deretter legges det på en type epoxy-sparkel (epoxy blandet med mikrofiber masse) som hulkil .
Div bilder-
Så var det bare la den stå over natten for herding før man går videre med støping på yttersiden av flyet.
More to come....Last edited by gnistjeger; 01-12-14, 08:10.Rune Haugen// Asker Modellklubb // IMAC Norge //
// Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
// Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
// http://www.youtube.com/user/gnistjeger //
" It's all 100% electric ! "
Comment
-
Rune Haugen// Asker Modellklubb // IMAC Norge //
// Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
// Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
// http://www.youtube.com/user/gnistjeger //
" It's all 100% electric ! "
Comment
-
Surt med modellen, men interesang lesing og studie av reparasjonen. Man lærer noe hele tiden i denne hobbyen.Terje Egeberg
"Opp ska det og det får bare virke"
38% Carf Sukhoi ZDZ 180
40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
35% Pilot Extra 330 DLE 120.
3DHS slick 89" EME 60.
3DHS Slick 71"Comment
-
Men når det blir slik må man bare brette opp arma og gyve påSpennende er det jo med disse composite modellene. Har ikke vært noe borti støp med epoxy. Godt jeg har litt ekspert-hjelp
Ser ut til å bli veldig bra.
Rune Haugen// Asker Modellklubb // IMAC Norge //
// Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
// Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
// http://www.youtube.com/user/gnistjeger //
" It's all 100% electric ! "
Comment
-
KRILL SU29 2,6m
Videre arbeid i kveld. Pusse ned glassfiber som ble lagt på utsiden. Klargjøre for epoxy sparkel.
Detter ble glassfiber duk for den innvendige støpen klargjort og limt med epoxy'n.
Når all epoxy var lagt på innsiden - snu modellen og epoxy sparkle første lag på utsiden.
Noen som fikk lyst på Nugatti??
Så er det bare å vente til det har herdet før pussing kan starte opp...Last edited by gnistjeger; 01-12-14, 13:44.Rune Haugen// Asker Modellklubb // IMAC Norge //
// Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
// Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
// http://www.youtube.com/user/gnistjeger //
" It's all 100% electric ! "
Comment
-
-
Rune Haugen// Asker Modellklubb // IMAC Norge //
// Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
// Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
// http://www.youtube.com/user/gnistjeger //
" It's all 100% electric ! "
Comment
-
Og den blei ikke mer enn 2 kg tyngere
Neida... ser bra ut dette. Flott utført.Terje Egeberg
"Opp ska det og det får bare virke"
38% Carf Sukhoi ZDZ 180
40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
35% Pilot Extra 330 DLE 120.
3DHS slick 89" EME 60.
3DHS Slick 71"Comment
-
Hadde jo planer om å gjøre en liten vinter service på modellen, men ikke på den måten som jeg har måtte gjøre frem til nå
Har i løpet av sesongen erfart å bruke "bullet" plugger for sammenkobling av 15S oppsettet ikke alltid er vellykket, ei heller så lurt. Minst en gang har jeg ved kobling av pakkene i serie/parallell kortsluttet de. Heldighvis har det "bare" gått med en pakke så langt, og ingen fingre er brent.
Planen er derfor å lage koblingsbrett i modellen med EC5 plugger som har ferdig koblet serie/parallell, slik at det bare er å plugge i batteriene der det måtte passe.
I tillegg er ladekoffert oppgradert, slik at lading av 6-12 stk 5S5000 pakker skal heretter gå som en lek. 2 parallellbrett med EC5 sammen (ikke på bilde) med en stk Duo PL8 gjør nok susen.
Krill'n har også fått på plass lufte spalter under kroppen og hull i firewall slik at batterier skal få litt kjøling under flight.
Har registrert at de har holdt "god" temp etter en tur. Håper de "jobber" litt lettere når dette kommer på plass.Rune Haugen// Asker Modellklubb // IMAC Norge //
// Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
// Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
// http://www.youtube.com/user/gnistjeger //
" It's all 100% electric ! "
Comment
-
Rune Haugen// Asker Modellklubb // IMAC Norge //
// Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
// Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
// http://www.youtube.com/user/gnistjeger //
" It's all 100% electric ! "
Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment