Unconfigured Ad

Collapse

KRILL SU29 2,6m

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kjetilmh
    • Jun 2006
    • 990

    #121
    Ser veldig fint ut .
    Kjetil
    oops: . . ! . .

    http://www.vingmfk.com

    Comment

    • alflovvold
      • Sep 2009
      • 5527

      #122
      Ryddig og fint mister..
      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

      Comment

      • Kenolang
        • Jul 2010
        • 2530

        #123
        Ser meget bra ut! Avstanden mellom covl og prop er spot on
        EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
        EF Yak-54. 110"
        EF MXS 83"
        GB Yak-55 2,2m

        Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
        Takk til:
        Autopartner.se
        http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

        Comment

        • gnistjeger
          • Sep 2009
          • 1169

          #124
          Da er endelig den siste telemetri duppeditten - Jeti MUI 200 EX på vei fra Elefun! Jeti har tydeligvis vært tomme på lager en stund...

          Click image for larger version

Name:	resize.aspx.jpg
Views:	1
Size:	6.0 KB
ID:	605114

          Bare å lodde sammen litt ledninger nå så nærmer det seg noe!
          Rune Haugen
          // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
          // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
          // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
          // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

          " It's all 100% electric ! "


          Comment

          • gnistjeger
            • Sep 2009
            • 1169

            #125
            It's alive!

            Da ble det en liten prøvemontering i kjellerstua i kveld En liten test av servoer ble det også. Ser ut til å virke greit!

            Click image for larger version

Name:	IMG_7529.jpg
Views:	1
Size:	85.4 KB
ID:	605138 Click image for larger version

Name:	IMG_7530.jpg
Views:	1
Size:	79.2 KB
ID:	605134 Click image for larger version

Name:	IMG_7532.jpg
Views:	1
Size:	95.0 KB
ID:	605135 Click image for larger version

Name:	IMG_7535.jpg
Views:	1
Size:	83.5 KB
ID:	605136 Click image for larger version

Name:	IMG_7540.jpg
Views:	1
Size:	103.4 KB
ID:	605137

            Rune Haugen
            // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
            // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
            // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
            // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

            " It's all 100% electric ! "


            Comment

            • xilian
              Chief Executive Officer
              • Feb 2009
              • 6522

              #126
              Hvordan er det med kjøling av disse motorene? Må man gjøre noe spesielt,
              eller ordner det "seg selv"?

              På bensin må vi jo harve opp under og baffle foran..
              Tom I. Arntsen

              Comment

              • alflovvold
                • Sep 2009
                • 5527

                #127
                Hvor er monster-3d-utslaga Rune??

                Dette blir nok bra!
                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                Comment

                • Guest

                  #128 Unapproved
                  Ble veldig fin maskin når den er montert

                  Comment

                  • gnistjeger
                    • Sep 2009
                    • 1169

                    #129
                    @Xillian -
                    Her står jo motoren nesten i "friluft" så det bør gå bra. Spinneren kommer til å få noen halvmåne hull (tilsvarende som på Votec'n), som vil hjelpe til å dra luften rett inn over viklingene i motoren. Ellers er det ikke noe videre med baffling. Skal dog ta ut en åpning under i bakkant på cowlingen slik at luft passerer over regulatoren. Se om jeg må lage et lite vakuum slik at luften går greit igjennom. Videre må jeg se an om det bør tas hull i firewallen slik at batteriene også får litt luft. Det får jeg se an litt. Da må det igjen tas hull for ut-luft lenger bak i kroppen også...

                    @alflovvold -
                    Dårlig med 3D utslag her ja! Jaja...det har vi andre fly som kan ta seg av..hehe....

                    @anders -
                    Jo takk, synes også den bare ser bedre og bedre ut faktisk. Og enda bedre blir det vel når den kommer opp i sitt rette element!
                    Rune Haugen
                    // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                    // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                    // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                    // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

                    " It's all 100% electric ! "


                    Comment

                    • kjetilmh
                      • Jun 2006
                      • 990

                      #130
                      Men hvilken vei går lufta?

                      Plettenberg sin anbefalte løsning har motor plassert i spinner og spinner som er åpen foran. Da ligger åpningen i spinneren foran propellen. Selv om flyet flytter seg forover er dette en lavtrykks sone. Baksiden av mottoren ligger bak propellen i en høytrykks sone. Så da vil motorens kjøle luft gå gjennom motoren bakfra og forover. Enig?

                      Du har gjort det litt anderledes så motoren sitter litt lenger bak men jeg tror at du får det samme fenomenet.

                      Mulig jeg et litt gal.
                      Kjetil
                      oops: . . ! . .

                      http://www.vingmfk.com

                      Comment

                      • gnistjeger
                        • Sep 2009
                        • 1169

                        #131
                        Originally posted by kjetilmh
                        Men hvilken vei går lufta?

                        Plettenberg sin anbefalte løsning har motor plassert i spinner og spinner som er åpen foran. Da ligger åpningen i spinneren foran propellen. Selv om flyet flytter seg forover er dette en lavtrykks sone. Baksiden av mottoren ligger bak propellen i en høytrykks sone. Så da vil motorens kjøle luft gå gjennom motoren bakfra og forover. Enig?

                        Du har gjort det litt anderledes så motoren sitter litt lenger bak men jeg tror at du får det samme fenomenet.

                        Mulig jeg et litt gal.
                        Godt mulig du er inne på noe Kjetil. Moro og prøvd i en vind tunnel og litt røyk!
                        Rune Haugen
                        // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                        // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                        // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                        // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

                        " It's all 100% electric ! "


                        Comment

                        • OlaGB
                          • Aug 2007
                          • 580

                          #132
                          Jeg har truturn turbocool spinner på q80'n.. Vifteformet bakplate.. Blir knapt lunken den motoren selv om jeg kjører oppimot 6kw i den på max, så det virker som den gjør jobben sin..
                          Ola G Bråten -77
                          Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                          Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                          3DHS Slick 89" Q80-8m
                          Jeti DS-16

                          Comment

                          • gnistjeger
                            • Sep 2009
                            • 1169

                            #133
                            Originally posted by OlaGB
                            Jeg har truturn turbocool spinner på q80'n.. Vifteformet bakplate.. Blir knapt lunken den motoren selv om jeg kjører oppimot 6kw i den på max, så det virker som den gjør jobben sin..
                            Disse her du tenker på Ola?



                            Planen er som sagt å gjøre på samme måte som man kan se på Votec'n på bilde under -

                            Click image for larger version

Name:	IMG_4921.jpg
Views:	1
Size:	84.3 KB
ID:	605153 Click image for larger version

Name:	IMG_4922.jpg
Views:	1
Size:	45.1 KB
ID:	605152
                            Rune Haugen
                            // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                            // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                            // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                            // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

                            " It's all 100% electric ! "


                            Comment

                            • OlaGB
                              • Aug 2007
                              • 580

                              #134
                              Jepp, thats the one Bruker ikke annet enn truturn for tiden jeg, da de kommer ferdig precut til ønsket propell og oser kvalitet
                              Kan kjøpe de med 1bakplate og flere koner med forskjellig precut og for å spare noen kroner om en vil ha både to og treblader alternativ f.eks..
                              Ola G Bråten -77
                              Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                              Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                              3DHS Slick 89" Q80-8m
                              Jeti DS-16

                              Comment

                              • gnistjeger
                                • Sep 2009
                                • 1169

                                #135
                                Denne helga har virkelig loddebolten gått varm (!) Med en elektro kjerre og telemetri blir det litt å holde styr på.
                                Et koblingskjema var på sin plass.

                                Click image for larger version

Name:	IMG_7542.jpg
Views:	1
Size:	79.8 KB
ID:	605186

                                Hoved "bryter" utvendig er lagt ferdig, samt trykknapp for lading av kondensatorene på ESC. Vet Jeti har kommet med en ferdig plugg som er genial for dette, men den er kun opp til 150A.

                                Click image for larger version

Name:	IMG_7547.jpg
Views:	1
Size:	40.4 KB
ID:	605187

                                Batteribrett og tilkoblinger er klare. Feste av batterier gjøres ved justering av CG. I front sitter expanderen for telemetri, samt plugg for tilkobling av JetiBox til ESC om dette skulle være nødvendig. Dette sitter nå 2 stk MUI 200A ( en for hver av 15S pakkene ). Disse viser A (ampere ) mAh ( forbrukt størm ) og tid. RPM sensor viser naturlig nok rpm, men og W ( effekt ). I tillegg hentes det ut mottager batteri spenning rett fra mottager.

                                Click image for larger version

Name:	IMG_7554.jpg
Views:	1
Size:	127.6 KB
ID:	605188 Click image for larger version

Name:	IMG_7555.jpg
Views:	1
Size:	54.9 KB
ID:	605189

                                Og til slutt en liten film som viser første oppstart av motor og telemetri. Ser ut til å virke med en gang gitt!

                                Rune Haugen
                                // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                                // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                                // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                                // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

                                " It's all 100% electric ! "


                                Comment

                                Working...