Announcement

Collapse
No announcement yet.

KRILL SU29 2,6m

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forbanna møkka-vær!!

    Nå har Krill'n stått alt for leeeeenge synes jeg, uten at det har vært mulighet for maiden. Ok - det har sikkert vært en og annen dag med bra nok vær, men da har det seff ikke passet.

    Så da står den her på plassen sin og venter da..... nå sammen med en EF Extra 60" som også venter på maiden!

    Sommer - sommer kom til meg!!

    Click image for larger version

Name:	IMG_7572.jpg
Views:	1
Size:	69.8 KB
ID:	605657 Click image for larger version

Name:	IMG_7573.jpg
Views:	1
Size:	40.9 KB
ID:	605658 Click image for larger version

Name:	IMG_7569.jpg
Views:	1
Size:	55.6 KB
ID:	605656
    Last edited by gnistjeger; 10-01-14, 07:09.
    Rune Haugen
    // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
    // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
    // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
    // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

    " It's all 100% electric ! "


    Comment


    • I går var det ukentlige klubbmøte i Asker Modellklubb, og Krill'n fikk være med på en tur ut.

      Mange store øyne når en slik modell blir satt sammen innendørs 😉





      Rune Haugen
      // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
      // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
      // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
      // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

      " It's all 100% electric ! "


      Comment


      • men får du lov å fly den på asker sin stripe da?

        Comment


        • Originally posted by andersand View Post
          men får du lov å fly den på asker sin stripe da?
          Lov ja?! Er elektro jo... Synes ikke stripa i Asker er stor nok for denne (70*15m), så det er ikke noe problem uansett. Nå sier reglene i Asker at lyden ikke skal være høyere en den største bakgrunnsstøyen, så jeg vil nok anta at propell støy fra denne ovegår dette. Om ikke det står en traktor på tomgang ved siden av da....
          Last edited by gnistjeger; 17-02-14, 16:49.
          Rune Haugen
          // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
          // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
          // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
          // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

          " It's all 100% electric ! "


          Comment


          • Evt. kan vel noen bare kappe ned noen trær når du flyr.
            Tom I. Arntsen

            Comment


            • Når er det skal bli flyvær så jeg får tatt maiden på denne a!!??
              Gleder meg til sommer og varme kvelder jeg .... 😉
              Rune Haugen
              // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
              // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
              // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
              // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

              " It's all 100% electric ! "


              Comment


              • Hei Rune.
                Fortsatt ingen maiden? Begynner å bli litt utålmodig her, er sikkert ikke alene om det...
                Har du veid den nå?
                Kunne du målt diameteren på cowlingen for meg?

                Mvh
                Magne

                Comment


                • Originally posted by Magne_H View Post
                  Hei Rune.
                  Fortsatt ingen maiden? Begynner å bli litt utålmodig her, er sikkert ikke alene om det...
                  Har du veid den nå?
                  Kunne du målt diameteren på cowlingen for meg?

                  Mvh
                  Magne
                  Hei Magne

                  Dessverre ikke fått tatt maiden enda nei. Vinteren har virkelig ikke vært med oss så langt. Vind, mildt og null is på vannet

                  Vekta har jeg heller ikke fått målt. Mangler bitte litt finjustering av telemetrien, sjekk av CG m.m, men det frister rett og slett ikke å ta den ut i garasjen en gang... shiiiit vær! (bortsett fra i dag da).

                  Har målt cowlingen. Den er 33 cm i diameter omtrent ved firewall (utvendig). Blir heller ikke veldig mye smalere videre fremover.
                  Fyser du på enda ett prosjekt? Du har vel fått så flott hobbyrom nå så det må fylles opp litt??
                  Rune Haugen
                  // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                  // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                  // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                  // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

                  " It's all 100% electric ! "


                  Comment


                  • Pyse Rune! Du er jo enda treigere enn meg..!

                    Snart vår nå! Hehe..

                    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                    Comment


                    • Joda, hobbyrommet er blitt bra det.
                      MÅ jo selvfølgelig ikke fylle det opp til randen sånn med en gang.
                      Trenger jo selvfølgelig strengt talt heller ikke flere modeller, men det blir vel litt som når jeg sier til kona at hun kanskje ikke trenger noen flere par med sko. Veeeldig feil...

                      Men denne modellen ser jo veldig fin ut, da. Og passelig størrelse for en "hverdagsmodell" som går inn i bilen. Dersom virkelig vekt i det hele tatt er i nærheten av oppgitt vekt, så er det jo et usedvanlig godt utgangspunkt.
                      Fargeskjemaet ditt synes jeg også er veldig fint, og langt bedre enn noen av de andre standard skjemaene.

                      Spent på å høre hva virkelig vekt ender på.

                      Magne

                      Comment


                      • Originally posted by alflovvold View Post
                        Pyse Rune! Du er jo enda treigere enn meg..!

                        Snart vår nå! Hehe..

                        Pyse ja... Kunne sikkert tatt med Krill'n til Jarlsberg for å fly men... kuler'n til det blir "føre" her hjemme
                        Rune Haugen
                        // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                        // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                        // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                        // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

                        " It's all 100% electric ! "


                        Comment


                        • Flyvekt

                          Originally posted by Magne_H View Post
                          Joda, hobbyrommet er blitt bra det.
                          MÅ jo selvfølgelig ikke fylle det opp til randen sånn med en gang.
                          Trenger jo selvfølgelig strengt talt heller ikke flere modeller, men det blir vel litt som når jeg sier til kona at hun kanskje ikke trenger noen flere par med sko. Veeeldig feil...

                          Men denne modellen ser jo veldig fin ut, da. Og passelig størrelse for en "hverdagsmodell" som går inn i bilen. Dersom virkelig vekt i det hele tatt er i nærheten av oppgitt vekt, så er det jo et usedvanlig godt utgangspunkt.
                          Fargeskjemaet ditt synes jeg også er veldig fint, og langt bedre enn noen av de andre standard skjemaene.

                          Spent på å høre hva virkelig vekt ender på.

                          Magne
                          Liker filosofien din Magne!

                          Da har jeg tatt meg bryet med å veie (i deler)........ (tromme-solo!)....

                          Kropp med alt av elektronikk og mottager batterier eks. hovedbatterier - 7.200gr
                          Canopy (med dash og pilot dukke) - 620gr
                          Haleplan komplett - 764gr
                          Sideror - 202gr
                          Hovedvinger komplett - 2.425gr

                          Batterier 6 stk Hyain 5S5000mAh 35C m/5mm bullets - 4.036gr

                          Flyvekt tørr = 11,2Kg

                          Flyvekt klar = 15,2Kg


                          Kanskje litt mer enn jeg ønsket, men Krill har oppgitt 11,5Kg på Deres hjemmeside. Hvordan de veier er jeg usikker på, de oppgir jo motor fra 85-100cc. Men jeg er jo ikke så veldig langt unna? Eller...?

                          PS. Vil nok veie enda litt etter at jeg får satt opp alle MFN merkene som Xillian har sendt meg!!

                          Click image for larger version

Name:	IMG_7584.jpg
Views:	1
Size:	90.4 KB
ID:	606712
                          Last edited by gnistjeger; 18-02-14, 18:00.
                          Rune Haugen
                          // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                          // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                          // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                          // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

                          " It's all 100% electric ! "


                          Comment


                          • du trenger ikke bruke alle på samme flyet da .. hehe...
                            Kan jo være at det er noen i nabolaget som vil ha et også
                            Tom I. Arntsen

                            Comment


                            • Hva slags utstyr har du puttet inn ?
                              Kjetil
                              oops: . . ! . .

                              http://www.vingmfk.com

                              Comment


                              • Flyr nok bra alikevel mister, men tipper saken hadde blitt litt slankere med et godt, lett bensin oppsett!

                                Bare å komme nedom Jarlsberg da?! Jeg tar gjerne litt bilder og film jeg!

                                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                                Comment

                                Working...
                                X