Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Nice. Er det sprayet depron du har laget til instrument-dingsen med..?
Plate under pilot og panel, samt selve panelet er av 3mm sort depron. Instrument fronten er foreløpig bare en prøve. Dog autentisk bilde fra en SU. Her må det vel på plass et IMAC program i front også tenker jeg Dette er jo en 2-seter så jeg må sette opp med to instrumentpanel også....
Rune Haugen
// Asker Modellklubb // IMAC Norge // // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
// Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
// http://www.youtube.com/user/gnistjeger //
Shiiiiit! MotorMount'n til Predatoren som ble bestilt fra 3F Hobby Service i Sverige er borte i postgangen!!
Heldigvis er den sendt rekomandert, men da blir det noe ekstra venting... Posten Norge ass.....
bra du bruker "ekte" pilot, og ikke sånn Playmobil-mann. Lookin' good!
Ja denne ble plukket ut fra en 33% Yak som gikk ned i sommer. Tidligere eier stolte ikke lenger på pilotens ferdigheter så da fikk jeg overta den..hehe...
Passet bra i SU'n. Veier dog litt mer enn en fomey sak ( 147gr ), men til gjengjeld mye tøffere!
Rune Haugen
// Asker Modellklubb // IMAC Norge // // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
// Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
// http://www.youtube.com/user/gnistjeger //
Fin sak. Bestilte nettopp pilot selv, det er vel ingen regler på at de må være 100% menneskelige mtp. Imac tro..?
AMA reglene sier noe om dette. Punkt 6.6 side 3 : A realistic three-dimensional human pilot and viewable instrument panel shall be appropriately installed in all Scale Aerobatic aircraft. (A one [1] percent flight score penalty will be assessed for noncompliance.)
Da var Secraft pakka allerede i hus gitt! 5 dager fra Sør-Korea er ikke dårlig synes jeg
Bestilt servoarm til sideroret passet perfekt også. Bare å sette sammen og montere servo rett inn.
Alle servoer er på plass i vingene og kabler er ferdig skjøtet og loddet til en mpx kontakt.
Piloten og instrumentpanel er ferdig. IMAC program er på plass, samt at piloten har fått en mic på headsettet Detaljer..detaljer...
Rune Haugen
// Asker Modellklubb // IMAC Norge // // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
// Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
// http://www.youtube.com/user/gnistjeger //
Skal være enig i at det faktisk ser litt spinkelt ut med det røret ja. Men faktum er at kontra standoffs er dette MYE bedre. Selv Predator'n skal få slite med å vri dette i stykker
Et spørsmål da - bør man lime motorboksen til firewall, eller holder det med x-antall skruer igjennom her tro?
Føler kanskje at denne bør få et lag med lim sammen med skruene men...? Tips?
Ja grattis med maiden Alf - går nok enda en stund her før det er aktuelt Stresser ikke, vintren er lang!
Har såvidt begynt på den lett mer artige delen av byggingen - oppsett av alt som skal inni maskinen av elektronikk og batterier.
Se litt på plasseringer av diverse ting. Diverse telemetri duppeditter m.m. Jeti regulatoren fikk forøvrig plass inne i cowling under firewall. Her vil den motta plenty mer kjøling
Jeg ville bare skrudd det fast, med store skiver på baksiden.
Begrunnelse: Å bare lime noe til det ytterste laget i en kryssfinerplate betyr ikke nødvendigvis at det sitter så godt fast. Det er gode muligheter for de-laminering av kryssfineren, dersom denne ikke er av beste kvalitet. Gjennomgående bolter med store skiver krever at ting rives helt i stykker for at det skal løsne.
Fint med lange mørke kalde kvelder...! Blir tid til bygging!
Regulator er nå på plass og festet. Plasseringen vil nok gi den bra med kjøling. Kommer til å ta ut hull i bunn av cowling for utluft (der hvor fullsizen har eksos utslipp tror jeg? ).
Løsningen på plassering av mottager brett og mottager batterier er på plass - ikke festet fast enda. Expander for telemetri settes fremme hvor drivbatteri brett kommer - mellom vingerør og firewall.
Prøvemontering av cowling og propell etter at motor sitter på plass. Ser bra ut?
Avstanden mellom propell og cowling havnet til slutt på 33mm. Ser helt greit ut
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment