Unconfigured Ad

Collapse

Predator F3F

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jj
    • Nov 2002
    • 1327

Originally posted by Soarer
    snipp....
    Har også hørt om folk som heller ville vente så lenge, enn å ha et fly fra Kina, ikke i Norge det da. Jaja, de om det..

...snipp
    Kommer jo veldig ann på hva man venter på da. Om man skal ha en sannsynligvis ok hangmodell/F3F kan man sikkert kjøpe en Predator og prisen er absolutt rett for det. Men vil man ha en top of the notch F3F modell som man vet presterer, fordi man vil være sikker på å kjøpe det rette... Da er det lettere å kjøpe noe kjent. En Predator har ikke prestert enda og har heller ikke vært i hendene på noen med topp kunnskap om F3F (ihvertfall ikke som jeg har lest om). Og leveransetider har aldri vært noe problem med ukjente modeller... Det er når man skal begynne med stort volum og opprettholde standard problemet kommer.

Predator er en spennende modell. For å tekkes flere konkurranseutøvere må den nok kraftig ned i vekt dog. Men å se om den har potensiale kan man se med den vekten de viser nå. Dessverre ser man at i de aller fleste F3F konkurranser har man enkelt omganger eller hele dager med lite vind. Da er det viktig å ha lavere vekt og få ned vekten på tipper/hale for å effektivisere svinger.

Det er veldig positivt at det kommer rimelige modeller man sannsynligvis kan hevde seg med i F3F og i tillegg ha mye mer gøy med på hanget enn 90% av de tilgjengelige modellene rundt i hobbybutikker. Så ta innlegget positivt

Og som en annen sa: Modellen er under utvikling...
    Jo Grini
    http://vimeo.com/jojoen
    http://www.youtube.com/jojoenno
    http://www.jojoen.no/

Comment

• Soarer
      • Mar 2005
      • 1856

Vil ikke si det at F3F versjonen er under utvikling, iallefall er det bare små detaljer.
      Og jeg vil heller ikke sammenligne det med de 90% du nevner, selv om flyet egner seg like godt til F3F som til en som ikke bryr seg om sånt.
      Når det gjelder det med topp kunnskap om F3F, så veit jeg iallefall nok til å ha lagd det flyet, så får vi nok se om den biter ifra seg...

Men jeg tar det med ro lell, selv om ingen norske toppkarer vil ha.
      Og jeg ser ingen grunn til at dette flyet ikke blir testet på lik linje med alle mulige andre fly med potensiale, da i utlandet der de virkelig flyr F3F.

Men er enig i at vekta på bakvingene bør ned på 30-35 gram, at den ikke er det enda betyr ikke at det ikke blir med tida. Men sånt ligger i produksjonen, og ikke i materialvalg.

Joda, jeg tar innlegget positivt, og ser heller ikke mørkt på framtida, hverken for flyet, F3F eller rekruttering.
      Mvh
      Gudmund

Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
      Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

Comment

• jj
        • Nov 2002
        • 1327

Ser av tråden på RCgroups at Skip har veid. Hvis det stemmer det Skip Miller sier at glassversjonen veier 76oz høres det meget bra ut. Da er det heller ingen grunn til at karbonversjonen skal veie noe mer. Men Skip prater mye... Kjenner han godt. Han kan lett ha glemt noen deler...
        Jo Grini

Comment

• william123
          • May 2005
          • 2330

Bra at flyet har fått oppmerksomhet på RCG! Vil nok tro at nå som modellen blir mer kjent så vil salget også gå drastisk opp. Tror folk er litt lei av at prisene er så høye som de er på dagens "top-notch" modeller. Det som nå gjenstår er å se hvordan denne modellen presterer på banen. At modellen flyr bra utenom banen, og er et bra sportsfly er jo bare et pluss, men det er hvordan modellen klarer en bane som virkelig teller. Klarer den det vil det uten tvil selge!

Ut i fra de få omtalene som er på nettet så skal den jo uten tvil fly bra. Går fort og "turns hard" som de seier i usaland. Blir veldig spennende og se i løpet av neste sesong her på berget om det kommer flere modeller! Flyet er jo rett og slett dritlekkert å se på ihvertfall!
          William Jul Ringkjøb
          Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• Soarer
            • Mar 2005
            • 1856

Kan lett ha glemt noen deler LoL..
            Så at du presenterte meg som en skalabygger der, og det er vel forsåvidt rett. Kanskje ikke så rart, for det er vel de du har sett.
            Men med unntak av noen veldig få, alltid har hatt ett eller annet å utsette på de jeg har skaffa meg, og gått til det steget å forandre på det også.
            Helt ifra hine hårde har jeg laget mine egne fly som heller ikke skulle nå lengre enn meg sjøl. Lagd egne profiler, modifisert ut av ting som funka ifra før, men også heilt ifra bunnen av.
            Så med det her fikk jeg endelig sjansen til å ta ibruk alt sammen, og endelig har jeg et fly jeg ikke vil forandre på.

Fikk mail ifra en kan i Sveits igår. Han Bruker flyet til F3J...
            "interesting plan you have designed with the predator. myself as well owner of one since last week.
            we follow on a similar project - www.f3x.ch - predator is our baby - more in f3j"
            En kar som heter Marcel.
            Og hyggelig å få slikt. Ola D er jo født skeptisk, og hadde heller ikke venta noe annet enn det...
            Mvh
            Gudmund

Comment

• Soarer
              • Mar 2005
              • 1856

Jeg spurte om det finnes fly som ikke er levert pga sjønnhetsfeil og det var det.
              Strukturelt er de som de andre, det er bare snakk om små feil i finishen.
              Jeg har noen andre fly som er likedan, og en må lete på de jeg har for i heletatt å finne noe.

De har tre i single karbon siste versjon med ubetydelig feil i lakken til 500.

Videre så er det 4 stk singel karbon i første versjon, og de er uten feil til 450.
              Og en i dobbel karbon første verson til samme pris.
              En stk singel karbon i gammel versjon men med småfeil til 350.

Til slutt fem stk i første versjon uten feil og da i glassversjon til 380.

Alle har servorammer og alt det andre som hører med.
              Ikke spør hvordan det og det flyet har som farger, om en skal ha så får en bare prøve å like det en får.

De blir heller ikke sendt sammen med de første fem, men for seg selv. Tar da sikte på fem og fem eller ti i slengen, avhengig om det her strekker ut.
              I tillegg kommer moms og frakt delt på de som skal ha.

Dette er i høy grad førstehjelp til dere som trenger det
              Last edited by Soarer; 30-10-08, 21:39. Reason: Redigerer bort etterhvert som flyene forsvinner...
              Mvh
              Gudmund

Comment

• Seiler`n
                • Mar 2005
                • 821

Jeg har for lita lommebok for tiden...... Direkte iriterende er det !
                Mvh
                Stig Olsen
                Lillehammer MFK

Nan Xplorer FullCarbon X tail
                Pike Perfect X tail
                Pike Brio / Giant
                Alpina 4001
                DG 500/22 Elan under opppussing
                Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

Futaba 12Fg Fasst

Comment

• Soarer
                  • Mar 2005
                  • 1856

Jeg redigerer bort etterhvert som de forsvinner. Ett er allerede borte..
                  Mvh
                  Gudmund

Comment

• Polar
                    • May 2005
                    • 55

Hei ;

Hvordan går det med progress i Kina ?

Mvh

Michael
                    Polar

Comment

• Polar
                      • May 2005
                      • 55

Coroaplast bokser

Originally posted by jj
                      Vet ikke pris. Har kjøpt mine kasser ferdige. Men tror det er ett billig materiale. Problemet er som regel frakt... Kommer som regel i store plater
                      Hvor kan en få kjøpt ferdige kasser ? 8 Hadde vært greit med en lite kasse til 1-2 modeller til og fra hytta .....
                      Polar

Comment

• jj
                        • Nov 2002
                        • 1327

Originally posted by Polar
                        Hvor kan en få kjøpt ferdige kasser ? 8 Hadde vært greit med en lite kasse til 1-2 modeller til og fra hytta .....
                        Jeg har kjøpt min enkleste hos en engelskmann som heter Colin Lucas (han er fast speaker på 3D masters i england). colindlucas (@) hotmail.com
                        +441273494802
                        Tror de lå på ca 100-120EUR ferdig laget.
                        Han kan sikkert lage en litt større boks og sende mange "normale" inne i den som du så taper opp selv etterpå. Veldig enkelt når de først er kuttet til og tilrettelagt.
                        Det finnes også ett tysk lite selskap som lager kasser, men husker ikke kontaktdetaljer. Her koster kassene ca.150-160EUR
                        Jeg har også en kasse fra Samba model, men det er en mye dyrere og forseggjort kasse.
                        Jo Grini

Comment

• Soarer
                          • Mar 2005
                          • 1856

Originally posted by Polar
                          Hei ;

Hvordan går det med progress i Kina ?

Mvh

Michael
                          Fikk mail for to minutter sia om at de sendes på fredag
                          Mvh
                          Gudmund

Comment

• Polar
                            • May 2005
                            • 55

Kort leveringstid - nå er det byggetid

Originally posted by Soarer
                            Fikk mail for to minutter sia om at de sendes på fredag
                            Noen flere bilder ?

Michael
                            Polar

Comment

• Soarer
                              • Mar 2005
                              • 1856

Bygge og bygge fru blom
                              Har du alt, så burde det meste være gjort på en kveld.
                              Dere kan jo lage ferdig ledningssettet.
                              Første servo er 15 cm ut, den ytterste er 75.
                              Lag kablene innvendig i kroppen 35 cm lange, og bruk grønn MPX kontakt som kobling mellom kropp og vinge.

Ikke flere bilder ifra fra produksjonen nei.

F3B versjonen får beholde vingene som er nå. Men i tillegg får den en joiner som har 2-2,5 grad V-form. Det blir da en dobbel V-form på den.
                              Ny profil på bakvinge og stab, og muligens på F3F versjonen også.

I framtida blir den muligens levert med begge joinerne, slik at en kan bruke samme flyet i begge disiplinene. Og høystartkrok selvfølgelig.
                              Last edited by Soarer; 07-11-08, 11:42. Reason: Legge til ledningslengder.
                              Mvh
                              Gudmund

Comment

• Soarer
                                • Mar 2005
                                • 1856

Og slik blir haleseksjonen.. Har valgt TP29 som profil.
                                Fin ja?
                                Attached Files
                                Mvh
                                Gudmund

Comment

Working...