Unconfigured Ad
Collapse
Forslag til ny Hotliner ( F5B modell)
Collapse
X
-
-
google translate funker ok, dessuten er det nederlansk språkRonny Andreassen
Sunndal/Vinnu
Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
3DHs 33" EPP
JR 9303 2,4Comment
-
Skjønte ikke helt vingebelastningen du kom frem til her ? Hva er arealet på vingen ?Øystein T.
EF Extra 300 70"
Speedfire F5B
Baudis Fosa F3B
Ascot F3B
Lynx Carbon
EF Extra 300, 58" Electric
T-Rex 700N
www.artistic3d.netComment
-
Comment
-
Øystein T.
EF Extra 300 70"
Speedfire F5B
Baudis Fosa F3B
Ascot F3B
Lynx Carbon
EF Extra 300, 58" Electric
T-Rex 700N
www.artistic3d.netComment
-
Olav Jørgensen
Low & fastComment
-
Til sammenligning vil en relativt tungt lastet Surprise ligge på rundt 60g/dm. Når du får flydd begge to så tror jeg at det blir S`en som blir brukt og X`en blir utstillingsflyet dittØystein T.
EF Extra 300 70"
Speedfire F5B
Baudis Fosa F3B
Ascot F3B
Lynx Carbon
EF Extra 300, 58" Electric
T-Rex 700N
www.artistic3d.netComment
-
Min X er 1,281 kg. Riktig nok er launch ganske spennende, og med en 15x18 propell er torquen betydelig. Jeg tror at Olav sin planlagte 12x17 vil være mye snillere mht dette.
I lufta er X'en som på skinner og den er veldig rask og manøvrerbar. Selvfølgelig er dette å regne som en speed-glider og termikk er bare å glemme. Å sammenligne med en S16 vil være som Audi RS6 mot Ferrari...hvor X'en er det siste.
I hangaren:
SpeedFire F5B
X-plane fra www.yuri-models.com
Hawk F5B
MiniHawk (2stk)
3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
UM Stryker Q 180
FPV Raptor
EPO Cessna (156cm)Comment
-
Jeg har liten tvil om flyegenskapene til X`en når den har fått opp hastighet, men det som kanskje man skal ha i bakhodet når man vurderer modell er nettopp vingebelastning. Et hvilket som helst fly med vingebelastning i kategorien dere snakker om vil ha gjennomsynk som en gråstein og er helt avhengig av betydelig hastighet for å oppføre seg pent. Den vil altså måtte regnes som "kilen" å fly. Når man kjenner modellen er det neppe et problem........
Det beste stedet man egentlig kan direkte sammnligne betydningen av vingebelastning er om man flyr F3F hang på medium vind hvor man trikser litt med ballastering. De fleste, inkl meg selv, har vært svett i panna når man kjenner flyegenskapene til en litt overballastert kjerre etter forholdene.Øystein T.
EF Extra 300 70"
Speedfire F5B
Baudis Fosa F3B
Ascot F3B
Lynx Carbon
EF Extra 300, 58" Electric
T-Rex 700N
www.artistic3d.netComment
-
Man kan jo forsåvidt bruke 480-50 på en god 3s pakke. F.eks TP 3s 1800 som veier 150 gram
Dette ville fått vinge belastningen ned i 73-74 gram pr kvadrat dm sånn omtrent. Det vil jo uten tvil hjelpe det daOlav Jørgensen
Low & fastComment
-
Hvis du vil ha et lett oppsett kan du bruke en Scorpion 2221-7 eller 2221-8 sammen med gearboksen din.
Sjekk denne lett-hotlineren:I hangaren:
SpeedFire F5B
X-plane fra www.yuri-models.com
Hawk F5B
MiniHawk (2stk)
3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
UM Stryker Q 180
FPV Raptor
EPO Cessna (156cm)Comment
-
Nei, jeg har den ikke ennå.
Jeg skal nok tenke litt på dette noen dager før jeg bestemmer meg for noe.....Olav Jørgensen
Low & fastComment
-
Med slike vingebelastninger begynner jeg å innse hvorfor mange har rollet rundt og gruset nesa i bakken under start. En kombinasjon av vingestall og propell torque i starten er skumle saker.
Til sammenligning vil en relativt tungt lastet Surprise ligge på rundt 60g/dm. Når du får flydd begge to så tror jeg at det blir S`en som blir brukt og X`en blir utstillingsflyet ditt
Du har et poeng her, regner med at S16 vil være meget artig og fin å fly.... Kanskje man heller burde hatt en S16 i backup????
Nei da, jeg skal nok ikke ha det. Men liker tanken på noe ala Big Ceres'n din som både termikkerer og samtidig er livlig nok til å kunne hærje litt medOlav Jørgensen
Low & fastComment
-
Hadde du ikke bestilt en S16 ???? Droppet du det igjen ?
Forsåvidt gøy å kjøre Ferrari (ref Arcteryxxx), men når du blir sliten av de "krevende" egenskapene til den så vil du kose deg stort med RS6 (altså S16).
Big Ceresen begynner jeg bare å bli veldig glad i, men den kunne nok med fordel kanskje blitt slanket noen hundre gram for termikk. Dog skal sies at jeg er håpløs i å lese forholdene og finne noen bobler. Trenger å lære litt der.........
Tom Erik og jeg hadde en liten runde med S16 og Big Ceres i ettermiddag. Full lykke for begge to. Fikk tatt endel bilder og filmet litt. Får se om han får redigert noe ut av det. Jeg hadde ihvertfall problemer med å følge med.
Big Ceresen er "tørst". Dette er ikke en modell for 1800mah pakker. Den drar 4300 Watt i snitt og det er på 5S. Tør rett og slett ikke kjøre dette oppsettet på 6S som det egentlig er designet for i mindre modeller som Surprise.Last edited by OTA; 26-03-12, 19:57.Øystein T.
EF Extra 300 70"
Speedfire F5B
Baudis Fosa F3B
Ascot F3B
Lynx Carbon
EF Extra 300, 58" Electric
T-Rex 700N
www.artistic3d.netComment
-
Arcteryxxx Lurer på hvordan de går med budsjett hotliner oppsettet?? blir de noe gang på de?? må si jeg er veldig spent på de,er de lenge til vi får se noe film fra de?mvh StinDelta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
På vei inn i Hangaren.
Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mmComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment