Unconfigured Ad

Collapse

Sbach 342 Pilot Rc 40%

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ole.foll
    • Apr 2005
    • 1043

    #196
    Endte opp med en 40% Sbach 342 etter ett spontankjøp for noen dager sia. Jeg har ikke lest hele denne tråden, men det jeg har lest er bare positivt sålangt, både her og på FG For meg som stort sett har jazzet rundt med 30cc og 50cc maskiner blir dette veldig svært! Driver å tenker litt ang motor og utstyr forøverig. Kommer mest sannsynelig til å putte inn en dle170 i snuta. ang servoer tenkte jeg å bruke 3stk Tg7955 pr balanseror og 2stk TG7955 pr høyderor. sideror blir enten 2stk 7950 eller 7980. Dette burde vel holde?? tips ellers ang sbach mottas med takk! Flyet går forøverig rett inn i passaten med sideror montert, men når jeg får på en spinner med 18cm lengde må jeg nok av med sideror for å få den inn Greit å få med seg modellen uten å styre med henger osv....
    Attached Files
    Last edited by ole.foll; 18-05-13, 18:39.
    Ole Kr Follstad

    BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
    PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
    EF Extra 300 60"
    EF Extra 300 104" Eme120
    GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
    ESM Bearcat, NGH 38cc
    Phoenix p51D Mustang, Dle55
    Phoenix K8b, 1:2,5 6m
    Hangar 9 Piper cub 1\4
    Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

    Comment

    • Guest

      #197 Unapproved
      Grattis

      Comment

      • ole.foll
        • Apr 2005
        • 1043

        #198
        Originally posted by anders e
        Grattis
        Takker skal bli artig å teste en storfugl
        Ole Kr Follstad

        BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
        PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
        EF Extra 300 60"
        EF Extra 300 104" Eme120
        GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
        ESM Bearcat, NGH 38cc
        Phoenix p51D Mustang, Dle55
        Phoenix K8b, 1:2,5 6m
        Hangar 9 Piper cub 1\4
        Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

        Comment

        • Tertitten
          • Dec 2007
          • 3014

          #199
          Jeg hadde kun 2 stk 7955 i hvær vinge, funka fett det. Brukte 1 stk 7950 i hvær stab. 1 stk 7980 på sideror.
          Dle 170 i nesa.
          Dette er stabil arbeidshest. Men Extra 300`n er det mer respons på synes jeg. Men ellers flyr den som ett løvblad.
          PS. du MÅ bafle. Jeg sleit med å få motoren til å gå før jeg baflet, ble skikkelig heit.
          Terje Egeberg
          "Opp ska det og det får bare virke"


          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
          3DHS slick 89" EME 60.
          3DHS Slick 71"

          Comment

          • ole.foll
            • Apr 2005
            • 1043

            #200
            Originally posted by Tertitten
            Jeg hadde kun 2 stk 7955 i hvær vinge, funka fett det. Brukte 1 stk 7950 i hvær stab. 1 stk 7980 på sideror.
            Dle 170 i nesa.
            Dette er stabil arbeidshest. Men Extra 300`n er det mer respons på synes jeg. Men ellers flyr den som ett løvblad.
            PS. du MÅ bafle. Jeg sleit med å få motoren til å gå før jeg baflet, ble skikkelig heit.
            Kanskje det var pga at du hadde litt snøtt med servoer at du fikk litt "lavere" respons. Denne modellen skal være veldig responsiv. Sett masse fete videoer på tuben med rask rollrate osv. Modellen min har flydd med dle222 før og har fester og bafling for denne, men jeg putter nok inn en dle170 stedet. Må lage ny bafling og sikkert bygge ut firewallen litt. Har trua på denne! Har hatt 25%'n tidligere. Skal sies jeg ikke var helt fornøyd med den, men slik er det vel med alle pilot 30cc flya. 40%'n er i en annen kategori...
            Ole Kr Follstad

            BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
            PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
            EF Extra 300 60"
            EF Extra 300 104" Eme120
            GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
            ESM Bearcat, NGH 38cc
            Phoenix p51D Mustang, Dle55
            Phoenix K8b, 1:2,5 6m
            Hangar 9 Piper cub 1\4
            Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

            Comment

            • Tertitten
              • Dec 2007
              • 3014

              #201
              Nja, kanskje, men om du flyr like hardt som Alf, så kanskje du trenger 7950 x 2, men ellers tror jeg det holder greit.
              Jeg har 2 stk på Extran, og merker ingen ting der, og den er kjappere. du vil jo da ha 50KG pr bal. ror, kan ikke skjønne annet en at det skulle holde.
              Men om det har sitti 3 stk der fra før er det jo greit å putte inn 3 stk.
              Terje Egeberg
              "Opp ska det og det får bare virke"


              38% Carf Sukhoi ZDZ 180
              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
              3DHS slick 89" EME 60.
              3DHS Slick 71"

              Comment

              • ole.foll
                • Apr 2005
                • 1043

                #202
                Jeg kommer til å bruke det mest til slow 3d og acro. Fullspeed raskerolls osv er ikke helt min greie enda, men kanskje snart Det er jo skjært ut til 3 stk servoer i stabben, men regner med det er så man kan velge hvor mange man vil putte inn. Vingene og stabb er helt nye. Skal tenke litt ang servoer men tror det blir 3*3 og 2*2 tg7955. Greit å ha litt å gå på uansett....

                Originally posted by Tertitten
                Nja, kanskje, men om du flyr like hardt som Alf, så kanskje du trenger 7950 x 2, men ellers tror jeg det holder greit.
                Jeg har 2 stk på Extran, og merker ingen ting der, og den er kjappere. du vil jo da ha 50KG pr bal. ror, kan ikke skjønne annet en at det skulle holde.
                Men om det har sitti 3 stk der fra før er det jo greit å putte inn 3 stk.
                Ole Kr Follstad

                BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                EF Extra 300 60"
                EF Extra 300 104" Eme120
                GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                ESM Bearcat, NGH 38cc
                Phoenix p51D Mustang, Dle55
                Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                Hangar 9 Piper cub 1\4
                Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                Comment

                • ole.foll
                  • Apr 2005
                  • 1043

                  #203
                  ...........Da blir det DA170 med proflow canistere i 40% Sbachn min. Tror det skal dra skinnet av pølsa.
                  Skal også teste med ett oppgraderingskit til forgasser som visstnok skal gi enda mere effekt på motoren.
                  Har fått tak i en Meizljik 32*10 og en 30*13evo som jeg skal prøve. Meizjlik 30*13 evo er en 3d propellen som er laget for å gi mest respons under hover. Tror det blir en bra kombo med proflow canistere.
                  Attached Files
                  Last edited by ole.foll; 04-06-13, 16:08.
                  Ole Kr Follstad

                  BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                  PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                  EF Extra 300 60"
                  EF Extra 300 104" Eme120
                  GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                  ESM Bearcat, NGH 38cc
                  Phoenix p51D Mustang, Dle55
                  Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                  Hangar 9 Piper cub 1\4
                  Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                  Comment

                  • ole.foll
                    • Apr 2005
                    • 1043

                    #204
                    Tok noen bilder av doningen idag. Blir latterlig diger vs 50cc. Hva har jeg kjøpt nå egentlig??? Det har sittet en 4sylindra dle222 i snuta tidligere slik at firewall er kappet. Må bygge ut litt så den passer til DA170'n. Har ikke fått gjort så mye på den enda, men får ta det litt etter litt så ikke visaen går for varm...
                    Attached Files
                    Ole Kr Follstad

                    BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                    PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                    EF Extra 300 60"
                    EF Extra 300 104" Eme120
                    GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                    ESM Bearcat, NGH 38cc
                    Phoenix p51D Mustang, Dle55
                    Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                    Hangar 9 Piper cub 1\4
                    Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                    Comment

                    • ole.foll
                      • Apr 2005
                      • 1043

                      #205
                      Her går det unna Not. Har Ligget i dvale en stund, men er nå så smått igang igjen. Målet er å få den klar til Fagernes.
                      Har nå stort sett alt jeg trenger unntatt batterier. Har kjøpt Smartfly eq10 powerbox med pinflagbryter. Servoer i vingene,stab og sideror er på plass. Jeg har ikke justert\synka de enda og trenger nok litt hjelp til dette pga har aldri justert inn flere servoer pr ror før. Det blir 3 servoer pr balanseror og 2stk pr høyderor. Men det skal være enkelt å sette opp via smartfly powerboxsen som har innebygd servomatching. Det har sittet en dle222 i denne modellen tidligere, så motorboksen er kappet. (liker ikke) Jeg skal inn med DA170 og må bygge på endel for at den skal passe. Litt usikker på hvordan jeg skal gjøre dette for å få det sterkt nok? Bør jeg bygge en separat boks og modde på den som allerede er der, eller bygge på den som allerede er der. Tenker da på å lime finër på utsiden av boksen som allerede er der og ett stykke fremover. Legger med noen bilder på hvordan motorboksen ser ut nå. *klø seg i hue*
                      Attached Files
                      Ole Kr Follstad

                      BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                      PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                      EF Extra 300 60"
                      EF Extra 300 104" Eme120
                      GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                      ESM Bearcat, NGH 38cc
                      Phoenix p51D Mustang, Dle55
                      Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                      Hangar 9 Piper cub 1\4
                      Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                      Comment

                      • Guest

                        #206 Unapproved
                        Få noen til å lage et firkantfeste i alu. Er flere som lager disse i Usa, men da stort sett til 60/120cc motorer. Er vel noen her som kan frese dette til deg. Xxl kanskje eller noen av helifolka?

                        Comment

                        • ole.foll
                          • Apr 2005
                          • 1043

                          #207
                          Originally posted by anders e
                          Få noen til å lage et firkantfeste i alu. Er flere som lager disse i Usa, men da stort sett til 60/120cc motorer. Er vel noen her som kan frese dette til deg. Xxl kanskje eller noen av helifolka?
                          Åssen ser det ut? Har du bilde eller link?
                          Last edited by ole.foll; 29-01-14, 20:37.
                          Ole Kr Follstad

                          BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                          PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                          EF Extra 300 60"
                          EF Extra 300 104" Eme120
                          GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                          ESM Bearcat, NGH 38cc
                          Phoenix p51D Mustang, Dle55
                          Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                          Hangar 9 Piper cub 1\4
                          Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                          Comment

                          • Guest

                            #208 Unapproved
                            Sjekk linken. Har aldri sett til 170cc før, men noen bør jo fixe det

                            Comment

                            • ole.foll
                              • Apr 2005
                              • 1043

                              #209
                              Originally posted by anders e
                              Sjekk linken. Har aldri sett til 170cc før, men noen bør jo fixe det

                              http://www.flyinggiants.com/swapshop...-mounts&cat=16
                              Ikke sett slike før faktisk. Funger sikkert det, men jeg må bygge ut ganske mye da 10cm++. Tror det er like greit å bygge ut med finer og forsterke med alu trekantvinkler i skjøter og glassfiberduk og epoxy rundt hele boksen til slutt. Blir mye jobb men...
                              Ole Kr Follstad

                              BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                              PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                              EF Extra 300 60"
                              EF Extra 300 104" Eme120
                              GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                              ESM Bearcat, NGH 38cc
                              Phoenix p51D Mustang, Dle55
                              Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                              Hangar 9 Piper cub 1\4
                              Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                              Comment

                              • ole.foll
                                • Apr 2005
                                • 1043

                                #210
                                Hatt en liten økt i dag med å sette inn rorhorn og servoer på balanseror. Må hengsle opp igjen det ene balanseroret pga får ikke maks utslag. Har bestilt pinnehengsler som er på vei. Det Blir 3stk 7955 pr balanseror. Stabben har 2stk 7955 pr ror. Har programmert servoene på stabben noe som var veldig enkelt med smartfly powerboksen som har innebygd servomatching.
                                Har tenkt å lodde alle servoene på en hurtigkontakt i vingen slik at det er lett og raskt å montere på stripa. Tenkte å bruke mpx kontakter på stabb som har 2 servoer og Dsub-9 kontakter i vingen for 3 servoer. Noen som har erfaring med disse?
                                Attached Files
                                Last edited by ole.foll; 14-02-14, 00:21.
                                Ole Kr Follstad

                                BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                                PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                                EF Extra 300 60"
                                EF Extra 300 104" Eme120
                                GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                                ESM Bearcat, NGH 38cc
                                Phoenix p51D Mustang, Dle55
                                Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                                Hangar 9 Piper cub 1\4
                                Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                                Comment

                                Working...