Unconfigured Ad

Collapse

Sbach 342 Pilot Rc 40%

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ronnynorge
    • Jan 2008
    • 1231

Lykke til
    Ronny Andreassen
    Sunndal/Vinnu
    Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
    3DHs 33" EPP
    JR 9303 2,4

Comment

• Snaprollman
      • Feb 2004
      • 75

Faen var det bafflinga som kunne til at Yaken kresja ja,at jeg ikke tengte på det da.Å jeg som trodde det var de helvetes 5645 servoene på d ene balanseroret som fant på å gå ned 45 grader av seg selv.Ja ja man kan ta feil av og til.
      Bruker mest Parafin for tiden.

Comment

• ronnynorge
        • Jan 2008
        • 1231

Originally posted by Snaprollman
        Faen var det bafflinga som kunne til at Yaken kresja ja,at jeg ikke tengte på det da.Å jeg som trodde det var de helvetes 5645 servoene på d ene balanseroret som fant på å gå ned 45 grader av seg selv.Ja ja man kan ta feil av og til.
        Uten bafling ble de vel for varme Spes v snaproll trengs det
        Ronny Andreassen
        Sunndal/Vinnu
        3DHs 33" EPP
        JR 9303 2,4

Comment

• Snaprollman
          • Feb 2004
          • 75

God ide Ronny heretter skal jeg baffle servoene også,kansje d va det som gjorde at din røyk også
          Last edited by Snaprollman; 10-06-11, 08:26.
          Bruker mest Parafin for tiden.

Comment

• Olavjoergensen
            • Jun 2005
            • 2208

Har kikket litt på bildene av motoren din med halve cowlingen på, etter min oppfatning så har du laaaang avstand fra hullene foran i cowling og til cylinder. Jeg hadde ikke vært det minste i tvil angående baffling på denne, lufta vil helt enkelt å elegant stikke av på undersiden av cylinderne dine. På høyre cylinder sett bakfra så er denne også nærme firewall, her kan du få problemer med luftstrømmen rundt cylidern, det kan være smart å lage en plate som ligger litt noen centimeter over cylindern og ned på baksiden for å styre luften ned bak, dette for å bedre sirkulasjonen så luften ikke står å "hoper seg opp" i dette området.

Så en ting til, ifølge Bernoulli's teori så vil hastigheten på lufta ut av cowlingen øke om utluft hullet ikke er stort nok i areal.
            Så du kan i prinsipp ha en lufthastighet på si 100 km/t inn i cowlingen og 120 km/t ut av cowlingen. Dette vil naturligvis skjære seg om innluft hullet er 10 ganger større enn utluft hullet så...
            Fordelen ved et større utluft hull er jo defintitivt der, når luften passerer utvednig fordi dette hullet så skapes det et undertrykk inne i cowlingen som vil hjelpe til å "suge" lufta ut av cowlingen....

Jeg har pr.idag baffling på smatlige besnin modeller uansett hvordan cowling måtte se ut, og passer på god dimensjon ut også.
            Jeg har målt mye på temperatur og erfart at dette funker i praksis hvis man er nøye med dette og så går motorene bra i tillegg.....!
            Olav Jørgensen
            Low & fast

Comment

• Guest

#171 Unapproved
              Originally posted by Olavjoergensen
              Har kikket litt på bildene av motoren din med halve cowlingen på, etter min oppfatning så har du laaaang avstand fra hullene foran i cowling og til cylinder. Jeg hadde ikke vært det minste i tvil angående baffling på denne, lufta vil helt enkelt å elegant stikke av på undersiden av cylinderne dine. På høyre cylinder sett bakfra så er denne også nærme firewall, her kan du få problemer med luftstrømmen rundt cylidern, det kan være smart å lage en plate som ligger litt noen centimeter over cylindern og ned på baksiden for å styre luften ned bak, dette for å bedre sirkulasjonen så luften ikke står å "hoper seg opp" i dette området.

Så en ting til, ifølge Bernoulli's teori så vil hastigheten på lufta ut av cowlingen øke om utluft hullet ikke er stort nok i areal.
              Så du kan i prinsipp ha en lufthastighet på si 100 km/t inn i cowlingen og 120 km/t ut av cowlingen. Dette vil naturligvis skjære seg om innluft hullet er 10 ganger større enn utluft hullet så...
              Fordelen ved et større utluft hull er jo defintitivt der, når luften passerer utvednig fordi dette hullet så skapes det et undertrykk inne i cowlingen som vil hjelpe til å "suge" lufta ut av cowlingen....

Jeg har pr.idag baffling på smatlige besnin modeller uansett hvordan cowling måtte se ut, og passer på god dimensjon ut også.
              Jeg har målt mye på temperatur og erfart at dette funker i praksis hvis man er nøye med dette og så går motorene bra i tillegg.....!
              Dette er et meget bra innlegg som burde vært lett tilgjengelig for alle her ute. Mange kan lære noe her.

Comment

• Olavjoergensen
                • Jun 2005
                • 2208

Legger ved noen bilder her
                Jeg lager noen ganger av honeycomg kledd med carbon duk, eller tynn balsa kledd med duk
                Attached Files
                Olav Jørgensen
                Low & fast

Comment

• alflovvold
                  • Sep 2009
                  • 5527

Olav - hvor kjøper du Honeycomb materialet? Samt, er det noe billig sted i Norge "billig.." som selger Carbon duk? Så at HK har endel rimelige duker..

Og jo, takk for litt info., ikke helt inne i baffling verdenen selv her.. Da må jeg vel til med baffling på 110" EF Yak etterhvert med andre ord..
                  Last edited by alflovvold; 10-06-11, 09:12.
                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

Comment

• Olavjoergensen
                    • Jun 2005
                    • 2208

Du kan også se på Ultimate`n (den gule og svarte) at jeg med vien og vilje har formet bafflingen slik at den blir mindre innover mot
                    cylinder`n. Dette pga vår venn Bernoulli som klarte å bevise at det som er nevnt over! Her vil jeg alltid ha en god hastighet på lufta over cylinnderne og i tilleg til utluft på undersiden av cowling så har jeg laget på siden av cowling!
                    Olav Jørgensen
                    Low & fast

Comment

• Olavjoergensen
                      • Jun 2005
                      • 2208

Originally posted by alflovvold
                      Olav - hvor kjøper du Honeycomb materialet? Samt, er det noe billig sted i Norge "billig.." som selger Carbon duk? Så at HK har endel rimelige duker..
                      Honeycomb fra Geir Flesche, 3mm og 6mm plaster mener jeg å huske.
                      Biltema selger relativt svære duker med carbon til 600 kr, ca 1/4 av prisen til andre steder i Norge og fungerer ypperlig

Bruker også hybrid duk (kryssvevd carbon og kevlar) denne er sort og gul om hverandre og helt sinnsykt sterk! Kevlar har MYE større slite styrke enn carbon, den splintrer ikke opp når den først ryker som carbon den henger fortsatt godt på i de seige kevlar trådene
                      Olav Jørgensen
                      Low & fast

Comment

• Olavjoergensen
                        • Jun 2005
                        • 2208

Noen bilder av carbon/kevlar
                        Attached Files
                        Olav Jørgensen
                        Low & fast

Comment

• bardp
                          • Nov 2010
                          • 2473

Billig karbonduk får du på biltema de har også billig og meget bra lamineringsepoksy.

Comment

• Tertitten
                            • Dec 2007
                            • 3014

Da er følgende utført etter siste tur:
                            -Skiftet bensinslange til grøvere
                            -Hatt opp forgasser for å skjekke og rengjøre siler.
                            -Flyttet canistere slik at det ikke ble lang avstand mellom header og canister.
                            -Åpnet opp mer i buken for mere luft ut
                            -Baflet.

Så nå skal det bli artig å få testet litt bedre.
                            Attached Files
                            Terje Egeberg
                            "Opp ska det og det får bare virke"

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                            3DHS slick 89" EME 60.
                            3DHS Slick 71"

Comment

• arhennie
                              • Mar 2008
                              • 4316

Nå har du stått på fælt Terje. Ser veldig bar ut dette. Gleder meg til å se den fly i morra
                              arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                              http://hadelandmfk.no/
                              www.henniehobby.no/arne

Comment

• ronnynorge
                                • Jan 2008
                                • 1231

Dette må gjøre susen.Ser meget bra ut
                                Ronny Andreassen
                                Sunndal/Vinnu
                                3DHs 33" EPP
                                JR 9303 2,4