Unconfigured Ad

Collapse

Sbach 342 Pilot Rc 40%

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tertitten
    • Dec 2007
    • 3014

    #151
    Originally posted by anders e
    Jeg skjønner rett og slett ikke disse problemene.
    Det skal faktisk ikke være nødvendig å baffle disse. Er du sikker på at den ikke er for mager?
    Jeg har kun skrudd inn H nåla mi 5min, og det var etter 2-3 turer.
    Har skrudd nålene ut. når jeg fløy uten covling gikk den rimelig rik. Men jeg har gitt opp å skjønne noe jeg også

    Temp uten covling målt umiddelbart etter landing 75 og 80 grader.
    Med covling på siste turen. 120 og 135 grader.
    Last edited by Tertitten; 08-06-11, 21:37.
    Terje Egeberg
    "Opp ska det og det får bare virke"


    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
    3DHS slick 89" EME 60.
    3DHS Slick 71"

    Comment

    • Guest

      #152 Unapproved
      Originally posted by anders e
      Jeg skjønner rett og slett ikke disse problemene.
      Det skal faktisk ikke være nødvendig å baffle disse. Er du sikker på at den ikke er for mager?
      Jeg har kun skrudd inn H nåla mi 5min, og det var etter 2-3 turer.

      Og, blir det ikke nesten værre da å fly uten cowling? Luften treffer vel ikke sylindra så godt.
      Bare lurer.
      Samme med 200'n min. Den er kun justert 5 på h og 5 på lav, men den er en anelse rik nå.

      Comment

      • Guest

        #153 Unapproved
        Hvor mange grader holder sylindra da?

        Gratulerer forresten

        Comment

        • arhennie
          • Mar 2008
          • 4316

          #154
          Grattis med maiden.
          Men synd det skal v're så mye ball hele tiden. Har alltid trodd bensin modeller bare funket og at det var så mye bedre enn nitro. Nå er jeg etter hvert blitt av en helt annen oppfatning dessverre...
          Har du åpnet skikkelig under kroppen da? Her trengs vel det for å få gjennomstrømning av lufta.
          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment

          • Guest

            #155 Unapproved
            Jeg vil se film

            Comment

            • syver
              • Aug 2009
              • 914

              #156
              [QUOTE=anders e;283420]Jeg vil se film [/QU
              kommer så fort jeg får lastet det inn på detta jævla neettet.halv time for å laste snutten.
              Last edited by syver; 09-06-11, 08:01.
              Terje syvertsen
              www.ModumModellSportklubb.com
              3dhs edge mintor 38
              C-arf edge dle 111 v3.
              C-ARF extra 330l da 100.

              Comment

              • Ruduz
                • Jul 2005
                • 847

                #157
                Gratulerer Tertitten!! Gleder meg til å se film av herligheten!
                All you need is love

                Comment

                • syver
                  • Aug 2009
                  • 914

                  #158
                  tur nr 2 med covling på
                  Terje syvertsen
                  www.ModumModellSportklubb.com
                  3dhs edge mintor 38
                  C-arf edge dle 111 v3.
                  C-ARF extra 330l da 100.

                  Comment

                  • Tertitten
                    • Dec 2007
                    • 3014

                    #159
                    Du syver, det finnes en knapp på kamera som kan brukes, sooooooooom hetter det. Sitter kanskje fast?
                    Terje Egeberg
                    "Opp ska det og det får bare virke"


                    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                    3DHS slick 89" EME 60.
                    3DHS Slick 71"

                    Comment

                    • syver
                      • Aug 2009
                      • 914

                      #160
                      Last edited by syver; 09-06-11, 07:46.
                      Terje syvertsen
                      www.ModumModellSportklubb.com
                      3dhs edge mintor 38
                      C-arf edge dle 111 v3.
                      C-ARF extra 330l da 100.

                      Comment

                      • alflovvold
                        • Sep 2009
                        • 5527

                        #161
                        Grattis med første tur ja! Hvordan føltes det ut i luften?

                        Synd det blir litt mye motorskruing på deg, men dette må da ordne seg fint!

                        Jeg ville også tro at baffling ikke var nødvendig på denne, så lenge det er utluftning nok i bakkant? Ikke allverdens erfaring selv, og kanskje ikke helt relevant, men på 50cc Sbachen min åpnet jeg bare cowling nede mot bakkanten, funker fin fint.

                        Ikke målt tempen riktignok, men den får da kjørt seg bra..
                        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                        Comment

                        • Tertitten
                          • Dec 2007
                          • 3014

                          #162
                          Etter å ha lest en del på div fora, så er nokk konklusjonen klar. Bafling er nødvendig på Sbach.
                          Dette er okså konklusjonen jeg og andre har også, etter gjennomgangen av problemene i går.

                          Håper jeg rekker å ha dette klart til i morgen
                          Terje Egeberg
                          "Opp ska det og det får bare virke"


                          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                          3DHS slick 89" EME 60.
                          3DHS Slick 71"

                          Comment

                          • ronnynorge
                            • Jan 2008
                            • 1231

                            #163
                            Her er noen bilder av Razzle sin baffling.. og slik går det uten baffling. Yak 100 cc som gikk ned i går..
                            Attached Files
                            Ronny Andreassen
                            Sunndal/Vinnu
                            Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                            3DHs 33" EPP
                            JR 9303 2,4

                            Comment

                            • Razzle
                              • Jan 2004
                              • 266

                              #164
                              Originally posted by ronnynorge
                              Her er noen bilder av Razzle sin baffling.. og slik går det uten baffling. Yak 100 cc som gikk ned i går..
                              Jada. Ronny er en liten spøkefugl. YAKen hadde nok gått ned med baffling også. Heldigvis er den ikke min.

                              Baffling på Sbachen er nok en nødvendighet, mine funker bra, men er ikke helt komfortabel med de enda.
                              Skal forsøke å bygge de ut litt mere så får vi se hvor vi ender opp.

                              Comment

                              • Tertitten
                                • Dec 2007
                                • 3014

                                #165
                                Trist syn den snuta til Yak`n

                                Begynte i natt på bafling, og ble ferdig nå i ettermiddag med grovmontering. Testet dette nå i kveld, med positivt resultat. Kjørte lenge nå med litt power. Temp 101 og 115. Så jeg regner med att den blir perfekt i flukt nå. Forsøkte ikke noe spesiel justeringer nå, L står 10 min over fab, innstilling og H står 20 min over, så den går rimelig rik. Har nå satt begge nålene 10 min over fabrikkinnstilling, og vil begynne å justere etter litt forsøk i lufta.
                                Etter litt lesing på nette på "Bafling Sbach" leste jeg at det var stor fordel å tette hullet under motoren i front også. Jeg forsøkte dette ved første oppstart der målingene er foretatt. Når jeg fjernet tettingen igjen steg tempen 5-10 grader. Så jeg vil forsøke å ha dette tett når jeg skal forsøke å få den i lufte igjen.

                                Jeg har også åpnet spaltene bak understellet også. Skal legge ut noen bilder når alt er ferdig i morgen. Covlingen står å tørker nå. Har lagt på litt glassing av bafflingen, og skal male på litt farge i morgen

                                Har fått igjen trua nå
                                Terje Egeberg
                                "Opp ska det og det får bare virke"


                                38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                                40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                                35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                                3DHS slick 89" EME 60.
                                3DHS Slick 71"

                                Comment

                                Working...