Unconfigured Ad

Collapse

Sbach 342 Pilot Rc 40%

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Razzle
    • Jan 2004
    • 266

    #136
    Originally posted by Tertitten
    Er det den fremre eller den bakre sylinderen som blir varm?
    Har kjørt en tank i dag, uten cowling, og den frenre sylinderen blir en del varmere enn den bakre. Forhold 80/100 Grader. Merker godt at den er en del varmere.

    Skal ta en tank til i morgen, så blir det ikke mere kjøring på bakken.
    Den starter lett, trottler greit, grei respons også. Måtte inn ca 10 min på L nåla før den begynte å gå litt renere. Putret fært i starten.
    Det er den fremre, nærmest propellen som blir varmest, vet ikke grunnen til det. På ZDZen min blir det høyre sylinder sett bakfra.
    De temp.målerne jeg bruker måler på baksiden av sylinderen mellom de to øverste kjøleribbene.
    Været hindrer meg fortsatt i å få testet i lufta, blåser som f... her oppe.

    Comment

    • Tertitten
      • Dec 2007
      • 3014

      #137
      [QUOTE=Razzle;28277
      De temp.målerne jeg bruker måler på baksiden av sylinderen mellom de to øverste kjøleribbene.
      Været hindrer meg fortsatt i å få testet i lufta, blåser som f... her oppe.[/QUOTE]

      Hel.....tes vind her også

      Hva tempraturer snakker vi om på ZDZ`n?
      Terje Egeberg
      "Opp ska det og det får bare virke"


      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
      3DHS slick 89" EME 60.
      3DHS Slick 71"

      Comment

      • Guest

        #138 Unapproved
        Husk nå og ikke heng deg opp i justering av motoren med en gang. Prøv den litt først, så slipper du at den plutselig stopper.
        Om den puttrer litt så gjør ikke det noe.

        Comment

        • Tertitten
          • Dec 2007
          • 3014

          #139
          Har kjørt 4,5 liter mellom nå. Vel 1 times gange med varierende turtall. Begynte så smått justere litt på siste 10 min.

          Den funker Meget lettstartet. Ikke mer å si foreløpig. Blir ikke mer kjøring nå, før jeg har montert canistere, og cowling.
          Last edited by Tertitten; 06-06-11, 21:48.
          Terje Egeberg
          "Opp ska det og det får bare virke"


          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
          3DHS slick 89" EME 60.
          3DHS Slick 71"

          Comment

          • Tertitten
            • Dec 2007
            • 3014

            #140
            Ble tur nedenom Elefun i dag for å hente headere. Var vel egentlig stengt der i dag, men hjelpsomme folk altid der, så det gikk greit.
            Hadde plan på å lage disse selv etter at jeg fikk flensene fra RCPro, men ga opp å få til overgangen fra flens til rør uten noe ordentlig utstyr.
            Leste litt på nettet om hva som ble benyttet av headere og ZDZ 210 skulle vist passe med litt modding. Fikk gutta på elefun til å måle litt før jeg reiste ned. Var riktignok i Brevik på jobb i dag så det ble ikke sååååå lange omveien Og jeg turte ikke vente på posten, om jeg skal ha den klar til helga

            ZDZ benna er med 30mm rør, så det ble med teflonslange, fra Biltema; til overgang i stede for de som fulgte med til Canisterne, og disse er 28mm. Disse slangene funker vel egentlig bedere også, null oljelekk her. vi får se hvor lenge de holder. Skulle hatt 9 cm dropp for å få det helt topp. Disse var på 8 cm. så det benner litt på slangen.
            Måtte lage en liten bulk i den ene også for å få plass til akslingen til chook også.

            Laget to store luker rundt utblås-rørene for å øke luft-uttaket noe mer. Ikke mye rom igjen rund canisterne frem til den ferdige utluftinga.
            Ser litt smått ut på bildene, men DA canisterne er 80 mm
            Attached Files
            Terje Egeberg
            "Opp ska det og det får bare virke"


            38% Carf Sukhoi ZDZ 180
            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
            3DHS slick 89" EME 60.
            3DHS Slick 71"

            Comment

            • Tertitten
              • Dec 2007
              • 3014

              #141
              Ting begynner nå å bli klart, skal ta en liten oppstart og teste varme og div. justeringer i kveld.
              Nå er værprognosene slik at det er meldt supert maidenvær i morgen for Bingen, og ikke fult så bra for Hadeland på fredag, så det kan hente jeg "jokser" til meg maiden i morgen i stede. Om da ikke gutta på Holmen blir alt for skuffa da?????? Men det blir vel nokk av spektakulære ting der alikevell
              Terje Egeberg
              "Opp ska det og det får bare virke"


              38% Carf Sukhoi ZDZ 180
              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
              3DHS slick 89" EME 60.
              3DHS Slick 71"

              Comment

              • Razzle
                • Jan 2004
                • 266

                #142
                Originally posted by Tertitten
                Hel.....tes vind her også

                Hva tempraturer snakker vi om på ZDZ`n?
                Har omsider fått lurt meg til fire testturer mellom regnbygene og vindkulene. Det ser ut til å funke ganske bra nå.
                Tempen like etter landing ligger på ca 110 grader på venstre og ca 120 på høyre sylinder.
                På full trottle i lufta er den naturligvis noe høyere, mellom 125 og 155 grader, men en skal huske på at dette er målt på
                det varmeste stedet på sylinderen, på baksiden mellom de to øverste ribbene.
                Ellers er Sbachen veldig behagelig å fly, å ikke minst å lande med.

                Comment

                • arhennie
                  • Mar 2008
                  • 4316

                  #143
                  Originally posted by Tertitten
                  Ting begynner nå å bli klart, skal ta en liten oppstart og teste varme og div. justeringer i kveld.
                  Nå er værprognosene slik at det er meldt supert maidenvær i morgen for Bingen, og ikke fult så bra for Hadeland på fredag, så det kan hente jeg "jokser" til meg maiden i morgen i stede. Om da ikke gutta på Holmen blir alt for skuffa da?????? Men det blir vel nokk av spektakulære ting der alikevell
                  Er det ikke bedre å ta maiden hjemme, også heller komme på Holmen med en ferdig tuna sak uten å bli groundet pga overraskende innkjørings problemer? Det er i allefall sånn jeg tenker
                  arhennie

                  MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                  http://hadelandmfk.no/
                  www.henniehobby.no/arne

                  Comment

                  • alflovvold
                    • Sep 2009
                    • 5527

                    #144
                    Støtter Arne på den der, blir sikkert nok fint å se på uansett. Samt, blir jo ikke langt unna maiden alikevel..

                    Ser jo forøvrig fint og ryddig ut.
                    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                    Comment

                    • Ruduz
                      • Jul 2005
                      • 847

                      #145
                      Originally posted by Tertitten
                      Ble tur nedenom Elefun i dag for å hente headere. Var vel egentlig stengt der i dag, men hjelpsomme folk altid der, så det gikk greit.
                      Hadde plan på å lage disse selv etter at jeg fikk flensene fra RCPro, men ga opp å få til overgangen fra flens til rør uten noe ordentlig utstyr.
                      Leste litt på nettet om hva som ble benyttet av headere og ZDZ 210 skulle vist passe med litt modding. Fikk gutta på elefun til å måle litt før jeg reiste ned. Var riktignok i Brevik på jobb i dag så det ble ikke sååååå lange omveien Og jeg turte ikke vente på posten, om jeg skal ha den klar til helga

                      ZDZ benna er med 30mm rør, så det ble med teflonslange, fra Biltema; til overgang i stede for de som fulgte med til Canisterne, og disse er 28mm. Disse slangene funker vel egentlig bedere også, null oljelekk her. vi får se hvor lenge de holder. Skulle hatt 9 cm dropp for å få det helt topp. Disse var på 8 cm. så det benner litt på slangen.
                      Måtte lage en liten bulk i den ene også for å få plass til akslingen til chook også.

                      Laget to store luker rundt utblås-rørene for å øke luft-uttaket noe mer. Ikke mye rom igjen rund canisterne frem til den ferdige utluftinga.
                      Ser litt smått ut på bildene, men DA canisterne er 80 mm
                      Jævlig fett! Kommer jo til å bli rått&hot når du får snurr på den snurredingsen foran der!!
                      Opphenget til cannisterene, er det bare vanlig fjær som du har dratt ut litt? Vil sikkert funke bra dette, har samme løsning på sleperen min. Her bruker jeg også bilturboslange som går rundt fjærene, men dette behøver sikkert ikke du da cannisterene dine ligger med mellomrom. Mine ligger kliss inntilhverandre hehe..
                      All you need is love

                      Comment

                      • Tertitten
                        • Dec 2007
                        • 3014

                        #146
                        Da er motor startet og temp. skjekket.Ble litt varmere nå med covling på, men ikke faretruende mye, ca 120 på det varmeste.
                        Får måle litt mere på dette etter flytest.
                        Ble vesentlig bedre lyd nå med DA canistere i stede for bråkepotter

                        Ellers skal det meste være klart nå og værmelding er ok, så i dag skal vi forsøke å få den i lufta.

                        CG er målt, la tenningsbatteri i halen, og da er den vel omtrent spot on. Ikke så lett å løfte på dette dyret.
                        Ellers ble vekta 18.2 kg. Litt over oppgitt, som er 17,4.
                        Terje Egeberg
                        "Opp ska det og det får bare virke"


                        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                        3DHS slick 89" EME 60.
                        3DHS Slick 71"

                        Comment

                        • alflovvold
                          • Sep 2009
                          • 5527

                          #147
                          Smukke saker! Få noen til å filme da!
                          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                          Comment

                          • Tertitten
                            • Dec 2007
                            • 3014

                            #148
                            Da er maiden gjennomført. Mest trøbbel, lite flyging. Endte opp med å ta den opp uten covling Sliter veldig med temperatur, og dertil trøbbel med det meste. Men flyet fungerte

                            Skal gå på å bafle, regner med att det meste av trøblet ligger her.
                            Men det er vel slik det skal være, litt startproblemer

                            Håper noen legger ut litt film ettervert.
                            Attached Files
                            Terje Egeberg
                            "Opp ska det og det får bare virke"


                            38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                            3DHS slick 89" EME 60.
                            3DHS Slick 71"

                            Comment

                            • Tertitten
                              • Dec 2007
                              • 3014

                              #149
                              Hva bruker folket der ute til å lime bafling med. Hadde plan på å bruke balsaplater. Eller er det andre gode forslag.
                              Terje Egeberg
                              "Opp ska det og det får bare virke"


                              38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                              3DHS slick 89" EME 60.
                              3DHS Slick 71"

                              Comment

                              • Guest

                                #150 Unapproved
                                Jeg skjønner rett og slett ikke disse problemene.
                                Det skal faktisk ikke være nødvendig å baffle disse. Er du sikker på at den ikke er for mager?
                                Jeg har kun skrudd inn H nåla mi 5min, og det var etter 2-3 turer.

                                Og, blir det ikke nesten værre da å fly uten cowling? Luften treffer vel ikke sylindra så godt.
                                Bare lurer.
                                Last edited by Guest; 08-06-11, 21:32.

                                Comment

                                Working...