Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Er det den fremre eller den bakre sylinderen som blir varm?
Har kjørt en tank i dag, uten cowling, og den frenre sylinderen blir en del varmere enn den bakre. Forhold 80/100 Grader. Merker godt at den er en del varmere.
Skal ta en tank til i morgen, så blir det ikke mere kjøring på bakken.
Den starter lett, trottler greit, grei respons også. Måtte inn ca 10 min på L nåla før den begynte å gå litt renere. Putret fært i starten.
Det er den fremre, nærmest propellen som blir varmest, vet ikke grunnen til det. På ZDZen min blir det høyre sylinder sett bakfra.
De temp.målerne jeg bruker måler på baksiden av sylinderen mellom de to øverste kjøleribbene.
Været hindrer meg fortsatt i å få testet i lufta, blåser som f... her oppe.
[QUOTE=Razzle;28277
De temp.målerne jeg bruker måler på baksiden av sylinderen mellom de to øverste kjøleribbene.
Været hindrer meg fortsatt i å få testet i lufta, blåser som f... her oppe.[/QUOTE]
Husk nå og ikke heng deg opp i justering av motoren med en gang. Prøv den litt først, så slipper du at den plutselig stopper.
Om den puttrer litt så gjør ikke det noe.
Ble tur nedenom Elefun i dag for å hente headere. Var vel egentlig stengt der i dag, men hjelpsomme folk altid der, så det gikk greit.
Hadde plan på å lage disse selv etter at jeg fikk flensene fra RCPro, men ga opp å få til overgangen fra flens til rør uten noe ordentlig utstyr.
Leste litt på nettet om hva som ble benyttet av headere og ZDZ 210 skulle vist passe med litt modding. Fikk gutta på elefun til å måle litt før jeg reiste ned. Var riktignok i Brevik på jobb i dag så det ble ikke sååååå lange omveien Og jeg turte ikke vente på posten, om jeg skal ha den klar til helga
ZDZ benna er med 30mm rør, så det ble med teflonslange, fra Biltema; til overgang i stede for de som fulgte med til Canisterne, og disse er 28mm. Disse slangene funker vel egentlig bedere også, null oljelekk her. vi får se hvor lenge de holder. Skulle hatt 9 cm dropp for å få det helt topp. Disse var på 8 cm. så det benner litt på slangen.
Måtte lage en liten bulk i den ene også for å få plass til akslingen til chook også.
Laget to store luker rundt utblås-rørene for å øke luft-uttaket noe mer. Ikke mye rom igjen rund canisterne frem til den ferdige utluftinga.
Ser litt smått ut på bildene, men DA canisterne er 80 mm
Ting begynner nå å bli klart, skal ta en liten oppstart og teste varme og div. justeringer i kveld.
Nå er værprognosene slik at det er meldt supert maidenvær i morgen for Bingen, og ikke fult så bra for Hadeland på fredag, så det kan hente jeg "jokser" til meg maiden i morgen i stede. Om da ikke gutta på Holmen blir alt for skuffa da?????? Men det blir vel nokk av spektakulære ting der alikevell
Har omsider fått lurt meg til fire testturer mellom regnbygene og vindkulene. Det ser ut til å funke ganske bra nå.
Tempen like etter landing ligger på ca 110 grader på venstre og ca 120 på høyre sylinder.
På full trottle i lufta er den naturligvis noe høyere, mellom 125 og 155 grader, men en skal huske på at dette er målt på
det varmeste stedet på sylinderen, på baksiden mellom de to øverste ribbene.
Ellers er Sbachen veldig behagelig å fly, å ikke minst å lande med.
Ting begynner nå å bli klart, skal ta en liten oppstart og teste varme og div. justeringer i kveld.
Nå er værprognosene slik at det er meldt supert maidenvær i morgen for Bingen, og ikke fult så bra for Hadeland på fredag, så det kan hente jeg "jokser" til meg maiden i morgen i stede. Om da ikke gutta på Holmen blir alt for skuffa da?????? Men det blir vel nokk av spektakulære ting der alikevell
Er det ikke bedre å ta maiden hjemme, også heller komme på Holmen med en ferdig tuna sak uten å bli groundet pga overraskende innkjørings problemer? Det er i allefall sånn jeg tenker
Ble tur nedenom Elefun i dag for å hente headere. Var vel egentlig stengt der i dag, men hjelpsomme folk altid der, så det gikk greit.
Hadde plan på å lage disse selv etter at jeg fikk flensene fra RCPro, men ga opp å få til overgangen fra flens til rør uten noe ordentlig utstyr.
Leste litt på nettet om hva som ble benyttet av headere og ZDZ 210 skulle vist passe med litt modding. Fikk gutta på elefun til å måle litt før jeg reiste ned. Var riktignok i Brevik på jobb i dag så det ble ikke sååååå lange omveien Og jeg turte ikke vente på posten, om jeg skal ha den klar til helga
ZDZ benna er med 30mm rør, så det ble med teflonslange, fra Biltema; til overgang i stede for de som fulgte med til Canisterne, og disse er 28mm. Disse slangene funker vel egentlig bedere også, null oljelekk her. vi får se hvor lenge de holder. Skulle hatt 9 cm dropp for å få det helt topp. Disse var på 8 cm. så det benner litt på slangen.
Måtte lage en liten bulk i den ene også for å få plass til akslingen til chook også.
Laget to store luker rundt utblås-rørene for å øke luft-uttaket noe mer. Ikke mye rom igjen rund canisterne frem til den ferdige utluftinga.
Ser litt smått ut på bildene, men DA canisterne er 80 mm
Jævlig fett! Kommer jo til å bli rått&hot når du får snurr på den snurredingsen foran der!!
Opphenget til cannisterene, er det bare vanlig fjær som du har dratt ut litt? Vil sikkert funke bra dette, har samme løsning på sleperen min. Her bruker jeg også bilturboslange som går rundt fjærene, men dette behøver sikkert ikke du da cannisterene dine ligger med mellomrom. Mine ligger kliss inntilhverandre hehe..
Da er motor startet og temp. skjekket.Ble litt varmere nå med covling på, men ikke faretruende mye, ca 120 på det varmeste.
Får måle litt mere på dette etter flytest.
Ble vesentlig bedre lyd nå med DA canistere i stede for bråkepotter
Ellers skal det meste være klart nå og værmelding er ok, så i dag skal vi forsøke å få den i lufta.
CG er målt, la tenningsbatteri i halen, og da er den vel omtrent spot on. Ikke så lett å løfte på dette dyret.
Ellers ble vekta 18.2 kg. Litt over oppgitt, som er 17,4.
Da er maiden gjennomført. Mest trøbbel, lite flyging. Endte opp med å ta den opp uten covling Sliter veldig med temperatur, og dertil trøbbel med det meste. Men flyet fungerte
Skal gå på å bafle, regner med att det meste av trøblet ligger her.
Men det er vel slik det skal være, litt startproblemer
Jeg skjønner rett og slett ikke disse problemene.
Det skal faktisk ikke være nødvendig å baffle disse. Er du sikker på at den ikke er for mager?
Jeg har kun skrudd inn H nåla mi 5min, og det var etter 2-3 turer.
Og, blir det ikke nesten værre da å fly uten cowling? Luften treffer vel ikke sylindra så godt.
Bare lurer.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment