Unconfigured Ad

Collapse

Sbach 342 Pilot Rc 40%

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tertitten
    • Dec 2007
    • 3014

Måtte begynne litt

Ryddig sett med alle skruer og smådeler sirlig sortert og samlet i en plastremse.Click image for larger version

Name:	IMG_2061.jpg
Views:	1
Size:	148.0 KB
ID:	578537Click image for larger version

Name:	IMG_2059.jpg
Size:	122.0 KB
ID:	578541Tank ferdig montert og fueldot følger også med.Click image for larger version

Name:	IMG_2064.jpg
Size:	72.9 KB
ID:	578544Click image for larger version

Name:	IMG_2063.jpg
Size:	139.8 KB
ID:	578542

Flotte alufelger følger med. Understellet er profilert som en flyvinge, og i carbon. Vingerør er i carbon også.

Click image for larger version

Name:	IMG_2065.jpg
Size:	125.8 KB
ID:	578540Click image for larger version

Name:	IMG_2068.jpg
Size:	82.3 KB
ID:	578539

Begynte å montere servoer i høyderor. Det er klargjort for evt 1,2 el 3 servoer. Jeg skal bruke 1stk 7950 på hvert av rorene.Click image for larger version

Name:	IMG_2075.jpg
Size:	65.3 KB
ID:	578538Click image for larger version

Name:	IMG_2074.jpg
Size:	60.4 KB
ID:	578543
    Slipte over limflatene på rorhorna og limte disse med casco polyritanlim. Dette er realt og jobbe med og det er også litt expanderende. Satte i stagene også for å sikre rett plasering av rorhorna. Disse stagene er tilogmed ferdig sammenskrudd og bare litt justering av lengder så er det klart.

Da er det natta
    Last edited by Tertitten; 01-05-11, 07:47.
    Terje Egeberg
    "Opp ska det og det får bare virke"

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
    3DHS slick 89" EME 60.
    3DHS Slick 71"

Comment

• Tertitten
      • Dec 2007
      • 3014

Montert rorhorn på sideroret. Vær ops her, det er to muligheter til plassering. en for wirer og en for montering av servoer bak.
      Brukte 2 linker til å justere inn. Viktig at dette blir rett alle veier. Mål fra senter hengsler til linkhullet må være likt på begge sider. (ser kanskje ikke slik ut på bilde )
      Attached Files
      Terje Egeberg

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
      3DHS slick 89" EME 60.
      3DHS Slick 71"

Comment

• alflovvold
        • Sep 2009
        • 5527

Smart måte å måle på!

Notert i bakhodet.. Vel, da blir det jo Sbach treff igjen, denne gang fra 25% til 40%

Oooog da er jeg på vei til barnebursdag nr2... Whoho!
        Last edited by alflovvold; 01-05-11, 09:53.
        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

Comment

• Razzle
          • Jan 2004
          • 266

Gratulerer med flott fly Terje.
          Har tatt jomfrutur med min, tror det kan bli et superfly nå en får roet nervene og blitt litt mere dus med fågeln.
          Vet jeg har lovet deg noen bilder, men jeg er en slurv til å ta bilder så det er ikke blitt noe av enda. Håper på bedring snart.
          Sbachen min er svart der din er blå, ellers lik.
          Grattis enda en gang og lykke til.

Hilsen en så langt fornøyd Sbach pilot

Comment

• Tertitten
            • Dec 2007
            • 3014

Originally posted by Razzle
            Gratulerer med flott fly Terje.
            Har tatt jomfrutur med min, tror det kan bli et superfly nå en får roet nervene og blitt litt mere dus med fågeln.
            Vet jeg har lovet deg noen bilder, men jeg er en slurv til å ta bilder så det er ikke blitt noe av enda. Håper på bedring snart.
            Sbachen min er svart der din er blå, ellers lik.
            Grattis enda en gang og lykke til.

Hilsen en så langt fornøyd Sbach pilot

Takker for det, og grattis med jomfrutur Ingen video/bilder fra maiden??
            Hvordan funka den, fikk du testet litt? CG ble greit med senter vingerør? Jeg tenkte å legge det på bakant på min.

Farger: ja jeg forandre kun det svarte til blått. Ellers ingen annen forandring. Turte ikke mixe for mye, men jeg ble veldig godt fornøyde med dette.
            Terje Egeberg

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
            3DHS slick 89" EME 60.
            3DHS Slick 71"

Comment

• havard.j
              • Jan 2007
              • 974

Her er noen bilder av Razzle i aksjon
              Attached Files
              EF 60" Edge. Torque.
              EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
              3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
              CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
              Multiplex FunCub XL on floats.
              Jeti DS-16

Comment

• Ruduz
                • Jul 2005
                • 847

Originally posted by Tertitten
                Rastløs gubbe var tidlig oppe i dag. Reiste kl 07.30 og beregnet andkomst Grimstad ca 10.45. Dem åpner kl 11.00 på lørdag og jeg stod klar utenfor da dem åpnet. he.he.

Der inne stod det en DIIIIGER eske, " det er denne du skal ha med deg, med customskjema, vi har fått lurt den ut av containeren".
                Eskene hadde ikke vert åpnet enda så ingen viste hvordan den så ut, og slik forble det. Den var såpass godt pakket at jeg tok ikke opp for å skjekke, og det var greit at den var slik for videre frakt også.
                Var jo litt spennende å se om

den gikk inn i bilen og det gikk [ATTACH=CONFIG]41370[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]41368[/ATTACH]
                Esken sto godt imot speilen og jeg måtte trykke litt i luka for å få den igjen.

Knut, som har ordnet alt med bestilling etc var desverre ikke på jobb så jeg fikk ikke takket for handelen, men her kommer en stor takk fra en kjempefornøyd kunde
                Satte på Gps`n og radar varsleren, for ikke å glemme seg bort med en boks, og full fart hjem.
                Var rimelig spent på hvordan fargeskjemaet ble, men greide å vente med å titte i eskene til jeg var vel hjemme igjen på hytta.
                Så var det å begynne å sprette eskene[ATTACH=CONFIG]41373[/ATTACH]
                Dem er meget dyktige på pakking, skikkelig sikret for transportskader med tillpasset isoporkasse
                Jeg lar bildene tale for seg med resten[ATTACH=CONFIG]41366[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]41367[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]41369[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]41371[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]41372[/ATTACH]

Jeg er meget fornøyd med både settet og fargeaskjema, og igjen meget imponert over kvalitet og finish på Pilot settene. Her er det ikke behov for å ta frem strykejernet ivertfall. Alt er helt 100......
                Se der ja. Gratulerer med nytt glis! Pilot er jo bare toppiditopp å montere sammen! Gled deg!
                All you need is love

Comment

• Tertitten
                  • Dec 2007
                  • 3014

Originally posted by Ruduz
                  Se der ja. Gratulerer med nytt glis! Pilot er jo bare toppiditopp å montere sammen! Gled deg!
                  Takker for det
                  Ja, Pilotsettene er veldig enkle å montere og veldig komplette. Dette er andre pilotsettet jeg monterer, og det blir helt sikkert ikke det siste. Skal du kjapt på vingene med en ny modell, er dette vertfall en fabrikat å vurdere, og ikke minst flyr de meget bra.
                  Gleder meg virkelig til å dra denne opp Men det blir ikke noe hastesak dette her, skal bruke gooood tid å prøve å få det litt ryddig.
                  Terje Egeberg

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                  3DHS slick 89" EME 60.
                  3DHS Slick 71"

Comment

• Razzle
                    • Jan 2004
                    • 266

Hei Terje.
                    Først vil jeg si takk til havard.j for at han har tatt bilder og lagt ut.
                    Sbachen fløy helt greit med CG midt i vingerøret, men tåler nok godt CG noe lenger bak. I bakkant av røret vil jeg tro er et prima utgangspunkt. La inn tre flightmodes på radioen etter denne generelle manualen: http://www.troybuiltmodels.com/ns/ma...lotrc40yak.pdf for å ha litt å velge i. Har ikke fått tetset så mye enda, da det er noen småting som må fikses på som vanlig etter noen turer med ny modell.

Comment

• Tertitten
                      • Dec 2007
                      • 3014

Originally posted by Razzle
                      Hei Terje.
                      Først vil jeg si takk til havard.j for at han har tatt bilder og lagt ut.
                      Sbachen fløy helt greit med CG midt i vingerøret, men tåler nok godt CG noe lenger bak. I bakkant av røret vil jeg tro er et prima utgangspunkt. La inn tre flightmodes på radioen etter denne generelle manualen: http://www.troybuiltmodels.com/ns/ma...lotrc40yak.pdf for å ha litt å velge i. Har ikke fått tetset så mye enda, da det er noen småting som må fikses på som vanlig etter noen turer med ny modell.
                      Greit å vite med CG. Du får legge ut på tråden når du har testet ut mer

Ellers: Skal du på huchfesten på Holmen?
                      Terje Egeberg

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                      3DHS slick 89" EME 60.
                      3DHS Slick 71"

Comment

• Razzle
                        • Jan 2004
                        • 266

Blir nok ingen tur til holmen for min del. Langt å kjøre, dessuten er Sbachen litt for diger til å dra på, men OK. det hadde nok latt seg gjøre på et vis. Skal prøve å gi deg mere info etter hvert, håper jeg iallefall.

Comment

• Eagle
                          • Jan 2006
                          • 1299

Hvor i svarte er hjulkåpene dine??
                          Flott fly, gratulerer. Skal få tatt meg en tur opp til dere ila sommeren, lover.
                          Knut Erik
                          But it flies, so who cares??
                          www.torqueroller.com
                          Steikje galen
                          www.skalamodellflyklubb.no
                          www.teamflyingcircus.com

Comment

• Tertitten
                            • Dec 2007
                            • 3014

He,he, tror jeg setter på mine før jeg viser den frem
                            Blir litt stankelbein uten tøflene på.
                            Terje Egeberg

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                            3DHS slick 89" EME 60.
                            3DHS Slick 71"

Comment

• xxl
                              • Feb 2008
                              • 1624

Originally posted by Tertitten
                              He,he, tror jeg setter på mine før jeg viser den frem
                              Blir litt stankelbein uten tøflene på.
                              trenger ikke brøytekåper på sommeren vell
                              BOOMA Intelliswitch

Odd A Eriksen

Comment

• Razzle
                                • Jan 2004
                                • 266

Originally posted by Eagle
                                Hvor i svarte er hjulkåpene dine??
                                Flott fly, gratulerer. Skal få tatt meg en tur opp til dere ila sommeren, lover.
                                Å glemme hjulkåpene er ikke av de største bommertene. mener å ha sett en videosnutt av en som landet et sted i "Eagle-land" som hadde glemt å ta ned hjula (han bannet og svor så det lyste). Har problemer med hjulkåper på Vinnu. De går fort full av gress, mus og hoggorm + en og annen trosten å da går hjula så jævlig tungt rundt.
                                Det ville vært moro om du kunne komme oppover en tur, du skal være hjertelig velkommen.

Comment

Working...